مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی فارس:

روحانیون در جهادتبیین همچون دفاع مقدس نقش‌آفرین هستند

حجت‌الاسلام «قانع» گفت: روحانیون در انتخابات و جهاد تبیین همانند دفاع مقدس اثرگذار و نقش‌آفرین بوده و در مواجهه ترکیبی با دشمن در عرصه جنگ نرم نیز فعال هستند.
کد خبر: ۶۸۰۸۳۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۳:۵۴ - 27July 2024

روحانیون در جهادتبیین همچون دفاع مقدس نقش‌آفرین هستند

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از فارس، حجت الاسلام والمسلمین «حسن قانع»، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی فارس در آیین بزرگداشت شهیدان قاضی عسکر که به عنوان پیش‌نشست یادواره شهدای روحانی استان فارس با حضور جمعی از طلاب جهادی به همت قرارگاه جهادتبیین شهیدان قاضی عسکر استان فارس برگزار شد اظهار داشت: شهدا ظرفیت بی‌پایان هدایتگری و شفاعت‌گری هستند که باید از این ظرفیت بهره‌مند شویم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس افزود: اعتقاد به حیات برزخی پس از مرگ و پس از حیات مادی جزو اعتقادات ما است و خداوند درآیه ۱۶۹ سوره آل عمران در خصوص مقام شهدا می‌فرماید: هرگز کسانى را که در راه خدا کشته شده اند مرده مپندار بلکه زنده اند که نزد پروردگارشان روزى داده مى شوند و در آیه ۱۵۴ بقره نیز می‌فرماید: و به آنها که در راه خدا کشته می‌شوند، مرده نگویید! بلکه آنان زنده‌اند، ولی شما نمی‌فهمید!

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: رهبر معظم انقلاب نیز تاکید فرموده که باید به این حد از معرفت که در آیات به آن اشاره شد برسیم و به آن اعتقاد پیدا کنیم و در عمل نیز به این معنا عمل کنیم و این معرفت را در حیات اجتماعی خود نیز استفاده کنیم تا مشمول هدایتگری و شفاعت شهدا قرار بگیریم.

وی افزود: امام خمینی نیز یکی از ظرفیت‌های شهدا را شفاعتگری دانسته و معتقد است مقام شهید مقام شفاعتگری است که در قیامت اتفاق می‌افتد و تنها کسانی مشمول شفاعتگری شهدا قرار می‌گیرند که خود را در دنیا در معرض تربیت، ربوبیت و هدایتگری قرار بدهند و بزرگانی، چون حاج قاسم سر نخ هدایتگری و شفاعت را پیدا کردند و به درجه والایی رسیدند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس گفت: حیات شهدا تماما مصروف هدایتگری، ربوبیت، تدبیر و تدبر و مدیریت و هدایت انسان‌ها است و به فرموده رهبر انقلاب شهدا مقام والایی دارند و باز در بین شهدا، شهدای روحانی از علم و معرفت نیز برخوردارهستند و ظرفیت هدایتگری بالاتری دارند.

وی در پایان گفت: الحمدالله روحانیون امروز نقش ممتازی در هدایتگری جامعه دارند و در انتخابات و جهاد تبیین نیز اثرگذاری و نقش‌آفرینی روحانیون واضح بود و در مواجه ترکیبی با دشمن در عرصه جنگ نرم نیز فعال هستند.

در پایان این آیین که در سالروز شهادت شهدای قاضی عسکر برگزار شد از طلاب جهادی و فعال حوزه جهاد تبیین قدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار