نتانیاهو حمایت آمریکا را از دست داده است؟

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی یک بار دیگر با سفر به واشنگتن و با حضور در کنگره آمریکا رکورد «وینستون چرچیل» نخست‌وزیر اسبق انگلیس را شکست و تبدیل به عنصر ثابت در سیاست‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی شد.
کد خبر: ۶۸۰۸۶۷
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۰ - 27July 2024

گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: شبکه خبری آمریکا «فاکس‌نیوز» آمریکا درباره سفر اخیر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیسیت به آمریکا در گزارشی آورده است که ظاهرا این بار همه چیز فرق می‌کند؛ البته نه به خاطر اینکه نتانیاهو، شخصیتی جنجالی است و هزاران نفر معترض به جنگ غزه را به خیابان‌های واشنگتن کشانده، بلکه نکته جدید، این است که او بیش از همیشه دچار انزوا شده است.

نتانیاهو حمایت آمریکا را از دست داده است؟

در این گزارش آمده است: در سخنرانی نتانیاهو در کنگره هیچ اشاره‌ای به وجود طرحی برای پایان دادن به جنگ غزه وجود ندارد و احتمال می‌رود که همه تلاش‌های دیپلماتیک جاری برای این هدف، به شکست بینجامد. نانسی پلوسی رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا، سخنرانی نتانیاهو را بدترین سخنرانی یک شخصیت خارجی در کنگره توصیف کرده است.

طبق منبع مذکور، سخنرانی نتانیاهو در کنگره آمریکا پیش از هر چیز، ماهیت دفاعی داشت و او تمام وقت و انرژی خود را بیش از آنکه صرف ارائه نقشه راهی برای نجات خود از باتلاق کنونی کند، صرف دفع انتقاد‌ها علیه رژیم صهیونیستی کرد.

در این گزارش تصریح شده است که نتانیاهو به توصیف هول و هراس حملات حماس در اکتبر قبل پرداخته و متعهد شد که این رژیم جنگ خود را تا نابودی کامل توانمندی‌های نظامی و حکومت حماس در غزه ادامه می‌دهد و همه اسرا و زندانیان را برمی‌گرداند. این در حالی است که خانواده‌های اسرا هیچ علاقه‌ای به باور کردن ادعا‌های او ندارند و پیوسته از او می‌خواهند که برای تأمین آزادی فرزندانشان، فقط آتش‌بس غزه را بپذیرد.

به گفته این تلویزیون آمریکایی، دولت جو بایدن علاقه‌ای به شنیدن ادعا‌های نتانیاهو درباره آتش‌بس ندارد و وقتی از آن‌ها پرسیدند که آیا اظهارات نتانیاهو احتمال امضای توافق یادشده را تضعیف می‌کند، یکی از مقامات عالی‌رتبه دولت آمریکا گفت: ما در اتاق عملیات به کار دیگری مشغول بودیم و سخنرانی او را نشنیدیم.

فاکس‌نیوز افزود: شاید نتانیاهو امروز در کنگره به آنچه که می‌خواست رسید و اعضای کنگره که اکثر قریب به اتفاق‌شان جمهوری‌خواهان هستند، با شور و حرارت برای او کف زدند. اما بیش از ۷۰ درصد اسرائیلی‌ها خواهان استعفای او هستند.

در گذشته واشنگتن سوپاپ اطمینان نتانیاهو بود و او می‌توانست با خیال راحت به واشنگتن به‌عنوان حامی قدرتمند اطمینان کند، اما امروز به قول نمرود نوفیک مشاور ارشد سیاست خارجی شیمون پرز نخست‌وزیر اسبق رژیم، دوره این دلقک لفاظ گذشته است.

فاکس نیوز در پایان تأکید کرد: نتانیاهو ۴۰ سال است که عادت کرده در سفرهایش به آمریکا جنجال به پا کند. شاید الان دیگر بهتر است به بی‌اهمیت بودن عادت کند.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار