رییس سازمان هواپیمایی مطرح کرد؛

خدمات دهی ۲۱ فرودگاه به زائران اربعین در کشور

محمدی بخش گفت: ۲۱ فرودگاه در کشور سال گذشته به زائران اربعین خدمات دادند و ۱۰۰ هزار مسافر به صورت هوایی جابه جا شدند.
کد خبر: ۶۸۰۸۸۹
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۳ - 27July 2024

به گزارش گروه جامعه دفاع‌پرس، «محمد محمدی بخش» رییس سازمان هواپیمایی کشور صبح امروز (شنبه) در آئین افتتاح توسعه ترمینال و اپرون فرودگاه رامسر اظهار داشت: ۲۱ فرودگاه کشور در سال گذشته به زائران اربعین خدمات دادند و برای بار سوم پروازهای اربعین در دولت سیزدهم پیگیری می‌شود.

خدمات دهی ۲۱ فرودگاه به زائران اربعین در کشور

محمدی بخش با اشاره به رشد ظرفیت دو برابری در فرودگاه‌های کشور افزود: ۶۰۰ هزار پرواز در سال در کشور انجام می‌شود و با توسعه اپرون و رمپ فرودگاه رامسر محدودیت‌های عملیاتی برداشته می‌شود و پروازهای خارجی برقرار خواهد شد.

رییس سازمان هواپیمایی کشور گفت: طی مرداد و شهریور ۱۴۰۰ وضعیت صنعت هوایی در نازل‌ترین وضعیت با ویروس کرونا قرار داشت و در شدید ترین تحریم‌های بین المللی قرار داشتیم و از ۱۳ هواپیمایی هفت ایرلاین فعال بودند.

وی ادامه داد: در آن سال از ۳۰۰ هواپیما ۱۱۲ هواپیما زمین گیر بودند و ۳۷ هواپیما قابلیت برگشت به چرخه را نداشتند درحالی که طی سه سال بالای ۱۰۰ فروند هواپیما به صنعت هوایی کشور اضافه شده است.

محمدی گفت: در اربعین ۱۴۰۰ تعداد ۱۰۰ هزار مسافر هوایی جابجا کردیم و هواپیماهای ۲۸ کشور خارجی با ایمنی و امنیت وارد کشور می‌شوند.

وی گفت: بخش هوایی کشور نجیب و حکیم است و به صورت شبانه روز مشغول فعالیت هستیم.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها