«نسل‌کشی» رشته ورزشی نیست

رژیم صهیونیستی در شرایطی در المپیک ۲۰۲۴ پاریس حضور پیدا کرده که به دلیل جنگ غزه و کشتار و نسل‌کشی مردم فلسطین مورد خشم و نفرت مردم جهان قرار گرفته و ورزشکاران آن همچون میهمانانی ناخوانده در این دوره از المپیک حضور پیدا کرده‌اند؛ تا جایی که تیم ورزشی این رژیم توسط تماشاگران هو شد.
کد خبر: ۶۸۰۹۰۱
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۴ - 27July 2024

گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: مراسم افتتاحیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس در شرایطی شب گذشته و با حضور بیش از ۲۰۰ کشور در پایتخت فرانسه برگزار شد که همزمان جنگ در غزه و کشتار مردم فلسطین توسط ماشین جنگی و متجاوز رژیم صهیونیستی ادامه دارد و ورزشکاران این رژیم اشغالگر قدس در این دوره از بازی‌های المپیک حضور دارند.

رژیم صهیونیستی میهمانی ناخوانده در المپیک پاریس

ورزشکاران رژیم صهیونیستی در حالی در المپیک پاریس حضور پیدا دارند که ارتش و نظامیان این رژیم حدود ۳۰۰ روز است با تحمیل جنگ علیه مردم مظلوم و بی‌گناه غزه بیش از ۳۹ هزار نفر از مردم این شهر را به شهادت رسانده و بالغ بر ۹۰ هزار نفر دیگر را مجروح کرده است. ضمن اینکه در طول این ۳۰۰ روز، زیرساخت‌های حیاتی غزه تقریبا تخریب شده است. 

اما با وجود جنایت جنگی که رژیم صهیونیستی در نوار غزه مرتکب شده است، ورزشکاران این رژیم در المپیک ۲۰۲۴ فرانسه حضور دارند، انگار نه انگار که نظامیان این رژیم اشغالگر و نامشروع حدود ۱۰ ماه است که در حال کشتار و نسل‌کشی مردم غزه هستند؛ این در حالی است که انتظار می‌رفت، با توجه به جنایاتی که سران این رژیم در حق فلسطینی‌ها حداقل در این مدت مرتکب شده‌اند، نهاد‌ها و سازمان‌های بین‌المللی اقدامی در راستای تحریم و جلوگیری از حضور ورزشکاران این رژیم در در المپیک انجام دهند. 

حال در این میان موضوعی که خشم و عصبانیت مردم جهان را از حضور تیم المپیک رژیم صهیونیستی در المپیک ۲۰۲۴ پاریس را موجب شده، بی‌اعتنایی کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) به درخواست مقامات فلسطینی، در تحریم این رژیم متجاوز و کودک‌کش بوده است؛ البته هرچند که این خواست در ابتدا توسط مقامات فلسطینی مطرح شد، ولی در ادامه این درخواست به یک خواست عمومی و جهانی برای جلوگیری از حضور به اصطلاح ورزشکاران رژیم صهیونیستی در المپیک پاریس تبدیل شد.

اگر این استاندارد دوگانه نیست، پس چیست؟ چرا ورزشکاران روسی به دلیل جنگ با اوکراین از تمامی رقابت‌های جهانی المپیک و غیرالمپیک محروم شدند؟ اما در کمال شگفتی می‌بینیم که با رویکرد و استاندارد دوگانه کمیته بین‌المللی المپیک (IOC)، ورزشکاران رژیم صهیونیستی امکان و فرصت حضور در رقابت‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس را به دست آوردند.

کمیته المپیک فلسطین در نامه خود به کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) در کنار اینکه خواستار حذف رژیم صهیونیستی از رقابت‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس شده بود، تاکید کرده بود که تا امروز بیش از ۴۰۰ ورزشکار فلسطینی در اثر حملات ارتش رژیم اشغالگر قدس به شهادت رسیدند و تقریبا تمام اماکن ورزشی غزه تخریب و نابود شده است.

اما با این وجود و با توجه به تمامی توضیحات کمیته المپیک فلسطین و اخبار و گزارش‌های موجود از جنگ غزه که در تمامی رسانه‌های جهان منعکس شده می‌بینیم که کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) در اظهاراتی سوال‌برانگیز و مشکوک اعلام کرد که «موضع کمیته بین‌المللی المپیک بسیار روشن است. برای ما دو کشور دو کمیته ملی المپیک مختلف هستند و این تفاوت ورزش با سیاست است».

حال باید جامعه جهانی و کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) با این حقیقت روبرو شوند که رژیم صهیونیستی در شرایطی در المپیک ۲۰۲۴ پاریس حضور پیدا کرده است که جنگ غزه همچنان ادامه دارد و مردم غزه به صورت دائمی و لحظه‌ای توسط ارتش و نظامیان صهیونیست به شهادت رسیده و یا مجروح می‌شوند. ضمن اینکه تعداد بسیار زیادی از مردم غزه نیز در اثر حملات و بمباران‌های هواپیما‌های جنگنده رژیم صهیونیستی و تخریب خانه و کاشانه خود آواره شدند.

در پایان باید گفت با توجه به تمامی موارد و موضوعات گفته شده حضور رژیم صهیونیستی و شرکت به اصطلاح ورزشکاران ان در رقابت‌های المپیک در واقع خون‌شویی مردم مظلوم و بی‌گناه فلسطینی به خصوص باریکه غزه است. رویدادی تلخ و دهشتناک که هیچ‌گاه از اذهان و تاریخ بشریت پاک نخواهد شد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار