معرفی کتاب؛

«اذان نابهنگام»

کتاب «اذان نابهنگام» خاطرات حاج جواد صبور است که به نویسندگی «شهاب الدین وطن دوست» در سال ۱۳۸۶ توسط انتشارات «کردگاری» به چاپ رسید.
کد خبر: ۶۸۰۹۱۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۳ - 27July 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اردبیل، کتاب «اذان نابهنگام» خاطرات حاج جواد صبور است که به نویسندگی «شهاب الدین وطن دوست» توسط انتشارات «کردگاری» در هزار نسخه با حمایت مالی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل به چاپ رسیده است.

جواد صبور متولد سال ۱۳۳۴ اردبیل است. در کودکی هم‌پای پدر از مباحث سیاسی و مذهبی شخصیت‌های برجسته استفاده کرده است. سال ۱۳۵۷ به خدمت سربازی رفته، اما به فرمان امام راحل از سرباز‌خانه فرار کرده و به گروه‌های انقلابی و مردم پیوسته است. ایشان از فرماندهان جنگ تحمیلی است که در عملیات‌های مختلفی شرکت کرده و مسئولیت‌های متعددی را بر عهده داشته است

در بخشی از کتاب آمده است:

ما در اهوازعلاوه بر انجام کار‌های تدارکاتی و رساندن آذوقه به دوستان خود در خط مقدم، برای مقابله با ستون پنجم و جاسوسان اطلاعاتی دشمن، مدام در شهر نگهبانی می‌دادیم. از مدرسه محل استقرار خود به عنوان پایگاه نظامی استفاده کرده و شب و روز در نقاط مختلف شهر مواظب اوضاع بودیم. در نقاط حساس شهر هم پست‌های مراقبت ایجاد کرده بودیم. از دوستان اردبیلی من که در ماموریت‌ها با هم بودیم، آقایان «اسماعیل آبروش» و «موسی نوری» بودند. بیشتر باهم بودیم و با هم پست می‌دادیم.

نگهبانی در شهر، شور و حال اشتیاق درونی ما را ارضا نمی‌کرد. از این رو به گروه عملیاتی رزمی که در مدرسه رودابه مشغول آموزش نظامی بودند، پیوستیم. حضور در خط مقدم آرزوی ما بود. حرف دلمان را گفتیم و آنها به گرمی مارا پذیرفتند. مدت دو ماه آموزش دیدیم. آموزش‌های سخت و طاقت فرسا یی داشتند. اصرار عجیبی داشتند برای انجام حرکات ورزشی، دولّا دولّا رفتن، خیز خوردن، سینه خیز رفتن و روش جنگیدن در داخل کانال-که بیشتر شبیه روش‌های جنگ پارتیزانی و درگیری شهری بود- حرکات تاکتبکی مناسب با شرایط فیزیکی و مسطح بودن منطقه انجام می‌دادند. 

حین آموزش متوجه شدیم که این‌ها جمعی از دانشجویان پیرو خط امام هستند. همان دانشجو‌هایی که در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ انقلاب دوم را آفریدند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار