رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور:

راهیان نور؛ بستری برای تربیت نوجوانان و جوانان است

سردار «بستان» گفت: سند تحول آموزش و پرورش به دنبال تربیت نسلی مومن، موحد، جهادگر، ایثارگر، شجاع و با بصیرت است که راهیان نور بستری مناسب برای تربیت این نسل خواهد بود.
کد خبر: ۶۸۰۹۲۲
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۳ - 27July 2024
راهیان نور؛ بستری برای تربیت نوجوانان و جوانان استبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه،  سردار «مجتبی بستان» رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور امروز در مراسم افتتاح اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی غرب و شمال غرب کشور که همزمان با مراسم بزرگداشت عملیات ظفرمند مرصاد در مرکز فرهنگی وموزه دفاع مقدس مرصاد (چهارزبر) با حضور آحاد مردم برگزار شد، اظهار داشت: مقام معظم رهبری دائما به نوجوانان و جوانان و آحاد مردم توصیه به مطالعه تاریخ معاصر دارند. در واقع تاریخ معاصر سرشار از عزت و افتخار برای مردم عزیز ایران اسلامی و ذلت و شکست برای استکبار است.
 
وی با اشاره به حمایت‌ها و پشتیبانی‌های رژیم بعثی و آمریکای جنایتکار از سازمان خبیث منافقین، ادامه داد: رژیم بعثی عراق و آمریکای جنایتکار بعد از تصویب قطعنامه ۵۹۸ بین‌المللی شورای امنیت، با حمایت از منافقین پیمان‌های بین‌المللی تصویب شده را نقض کردند؛ در دوران معاصر هم ما شاهد نقض پیمان‌ بین‌المللی برجام توسط آمریکا بوده‌ایم.
 
رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور با یادآوری خروج و نقض معاهده‌های بین‌المللی توسط آمریکا، بیان کرد: در واقع خروج و نقض معاهده‌های بین‌المللی مانند نقض قطعنامه ۵۹۸ و خروج از برجام از روحیه و اخلاق استکباری است؛ در حقیقت استکبار جهانی هرگز پایبند به معاهده‌های بین‌المللی نبوده و حمایت از منافقین، ایجاد داعش و حمایت از رژیم جنایتکار صهیونیستی نمونه‌های روشنی از آن است.
 
وی با بیان اینکه منافقان در سه جنگ از جمله جنگ سخت، جنگ نیمه سخت و جنگ نرم علیه ملت شریف ایران شرکت کردند، متذکر شد: این موارد باید برای نوجوانان و جوانان تشریح شود. در جنگ سخت سازمان منافقین در عملیات فروغ جاویدان سعی در اشغال کشور جمهوری اسلامی ایران داشتند که خوشبختانه با رشادهای رزمندگان ما با شکست بزرگی روبه‌رو شدند.
 
سردار بستان در اشاره به جنایت‌های منافقین در جنگ نیمه سخت و نرم علیه ایران، گفت: ما در کشور بیش از ۱۷ هزار شهید که به صورت مظلومانه توسط این سازمان جنایتکار شهید شدند. در جنگ نرم هم، امروز باید همه نوجوانان و جوانان آگاه باشند که هرجا در فضای مجازی مطلبی علیه ملت شریف ایران گفته می‌شود، پای این جنایتکاران با حمایت‌های آمریکا در میان است. باید دانست که هدف آمریکای جنایتکار از حمایت و ایجاد این جریانات، غارت ثروت‌های مادی و معنوی، ملی و فرهنگی مسلمانان به ویژه غرب آسیاست. باید به این فکر کرد که چرا آمریکا با وجود فاصله ۱۱ هزار کیلومتری از غرب آسیا، بیش از ۵۰۰ پایگاه و جایگاه نظامی در منطقه دارد.
 
سردار بستان افزود: در این یادمان‌ها باید این مسائل برای نوجوانان و جوانان تشریح و تبیین شود؛ تا زمانی که در منصب‌های مدیریتی در آینده قرار گرفتند، بهتر برای کشور تصمیم‌گیری کنند. خوشبختانه بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) و در ادامه مقام معظم رهبری، همه نوجوانان و جوانان و ملت ایران در مقابل این توطئه‌ها ایستادگی کرده و عملیات افتخارآفرین مرصاد نمونه‌ای بارز از آن است.
وی ادامه داد: بسیج دانش‌آموزی با کمک وزارت آموزش و پرورش، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سایر دستگاه‌های کشوری به منظور هویت‌بخشی و الگودهی به نسل آینده مبنی بر مباحث دفاع مقدس از جمله ایمان و امید، اقدام به برنامه‌ریزی برای شرکت یک میلیون دانش‌آموز در سال‌جاری در راهیان نور غرب، جنوب و پیشرفت و امید در سراسر کشور کرده است.  در واقع این ایمان و امید بود که به ملت بزرگ ایران حرکت داده و باعث افتخارآفرینی آن‌ها شده است.
 
سردار بستان تصریح کرد: سند تحول آموزش و پرورش به دنبال تربیت نسلی مومن، موحد، جهادگر، ایثارگر، شجاع و با بصیرت است که راهیان نور بستری مناسب برای تربیت این نسل خواهد بود. دشمنان ملت ما، در مدارس و دانشگاه‌ها به دنبال مایوس کردن دانش‌آموزان و دانشجویان هستند که خوشبختانه آن‌ها با تمام توان در مقابل این جنگ نرم و استکبار جهانی ایستادگی کرده و می‌کنند.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار