مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد:

سوگواره ملی شعر عاشورایی در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام «افتخاری» از برگزاری سوگواره ملی شعر عاشورایی در استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.
کد خبر: ۶۸۰۹۶۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۰ - 27July 2024
به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از استان کهگیلویه و بویراحمد، حجت‌الاسلام والمسلمین «سید رضا افتخاری» مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد در جمع خبرنگاران از برگزاری سوگواره شعر عاشورایی خبر داد و اظهار داشت: شعر صنعت و هنری است که باعث تبلیغ، ترویج و ماندگاری خوبی‌ها در جامعه می‌شود.
 
حجت‌الاسلام افتخاری سرودن شعر را یک نعمت از طرف خداوند برشمرد و افزود: گاهی تأثیرگذاری یک بیت شعر در جامعه از یک جلد کتاب بیشتر است و لذا هنر شعر آئینی باید به خوبی در جامعه تقویت شود.
 
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: برگزاری این سوگواره باعث کشف استعداد‌ها در استان، ارتباط با شاعران کشور و افزایش سطح کمی و کیفی آثار می‌شود.
 
وی با اشاره به اینکه این سوگواره سال گذشته در استان به خوبی برگزار شد، ادامه داد: امسال نیز هدف اصلی از برگزاری این سوگواره رسوخ در جامعه است و امید است که شاعران با شعر‌های گویش‌های محلی و با ادبیات فاخر در این سوگواره شرکت کنند.
 
سوگواره ملی شعر عاشورایی در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود
 
«رحمت رسولی مقدم» مسئول آفرینش‌های حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه این نشست ابراز داشت: دومین سوگواره ملی شعر عاشورایی در حالی در استان برگزار می‌شود که سال گذشته این سوگواره با استقبال بی نظیری همراه بود.
 
رسولی مقدم اضافه کرد: در سوگواره امسال نیز از ظرفیت‌های داوران کشوری و استانی استفاده می‌شود و این انتظار را داریم که در اختتامیه این سوگواره مسئولان استانی به طور ویژه‌ای همکاری داشته باشند.
 
«اکبر سلیمانی» دبیر سوگواره ملی شعر عاشورایی در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: فراخوان سوگواره در دو بخش فارسی و گویشی منتشر شده است و از ۶ شاعر در بخش گویشی و ۱۲ شاعر در بخش فارسی تجلیل خواهد شد.
 
سلیمانی افرود: مهلت ارسال آثار به دبیرخانه سوگواره ملی شعر عاشورایی تا ۱۵ مرداد خواهد بود و همچنین آیین اختتامیه این سوگواره در روز ۲۲ مرداد برگزار می‌شود.
 
دبیر سوگواره ملی شعر عاشورایی در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تلاش داریم که این سوگواره به سمت مردمی شدن حرکت کند، خاطرنشان کرد: آثار این سوگواره در قالب کتاب منتشر می‌شود و امسال به صورت تیزر آثار این سوگواره در شبکه‌های مجازی پخش می‌شود. 
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار