هم‌افزایی دولت و نیروهای مسلح در مسیر ارتقاء امنیت

از دولت جدید انتظار می‌رود که با تداوم راه رئیس جمهور شهید و در کنار پرداختن به مسائل مختلف کشور، حمایت از نیرو‌های مسلح را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهد تا شاهد ارتقاء امنیت و توسعه بیش از پیش کشور باشیم.
کد خبر: ۶۸۰۹۸۲
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۱:۳۷ - 28July 2024

گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس- شهاب شعبانی‌نیا؛ منطقه غرب آسیا با توجه به حضور گروهک‌های متعدد تروریستی همواره آبستن حوادث بوده و طی سال‌های گذشته نیز حادثه‌های دردناکی را به خود دیده است.

نیروهای مسلح

ظهور گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه که به اذعان برخی مقامات آمریکایی، توسط ایالات متحده شکل گرفت، از جمله عوامل اصلی وقوع جنگی طولانی و ویران کننده در منطقه بود که به لطف مجاهدت‌های شهید سلیمانی و مدافعان حرم، حکومت این گروه تکفیری فروپاشید و سایر گروه‌ها و گروهک‌های تروریستی نیز به محاق رفتند.

حضور مؤثر مستشاران و نیرو‌های نظامی ایران در عراق و سوریه نه‌تن‌ها مانع از سقوط دولت‌های مشروع و قانونی در این کشور‌ها شد، بلکه برنامه آمریکا برای ایجاد جنگی ۳۰ ساله در منطقه غرب آسیا را برهم زد و موجب افزایش انسجام و وحدت جبهه مقاومت نیز شد.

البته استکبار جهانی به دلیل برخورداری از خوی شیطانی، دست از اهداف خصمانه خود علیه ملت‌های مسلمان برنداشته و پس از شکست اهدافش در عراق و سوریه، تروریست‌های تکفیری را به کشور‌هایی همچون افغانستان و جمهوری آذربایجان منتقل کرد تا علاوه بر حفظ حربه خود علیه کشور‌های مسلمان، برای رقیب اقتصادی خود یعنی جمهوری خلق چین نیز خطرات امنیتی ایجاد و روند احیای جاده ابریشم و تعاملات اقتصادی ایران و متحدانش را دچار اختلال کند.

به جز موارد مطروحه، وجود پایگاه‌های نظامی آمریکا در سطح منطقه نیز تهدیدی جدی برای امنیت ایران اسلامی و ملت‌های مسلمان محسوب می‌شود؛ همچنان‌که در کنار جنایات ۱۰ ماه گذشته‌ی رژیم صهیونیستی در غزه، به دفعات شاهد بمباران و موشک‌باران مناطق مختلف یمن، عراق و سوریه از سوی آمریکایی‌ها به بهانه حمایت از صهیونیست‌های کودک‌کش بوده‌ایم.

آنچه بیان شد، دلیلی است بر لزوم ارتقاء توان دفاعی و تقویت نیرو‌های مسلح کشور تا بتوانند در مواجهه با تهدیدات، وظایف خود را به نحو احسن انجام دهند و امنیتی مطلوب را برای ملت ایران به ارمغان آورند.

این امر مهم علاوه بر بهره‌گیری از ظرفیت‌های دانشگاهی، شرکت‌های دانش‌بنیان و متخصصان صنعت دفاعی، نیازمند حمایت جدی و همه‌جانبه‌ی دولت است.

اختصاص بودجه مناسب و اعتبارات لازم به نیرو‌های مسلح در کنار ایجاد هماهنگی حداکثری بین «میدان و دستگاه دیپلماسی» توان نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران را به شکل مؤثری افزایش می‌دهد و در رابطه‌ای متقابل، افزایش اقتدار ملی و توان بازدارندگی کشور نیز به موفقیت دولت در پیشبرد امور نیز کمک شایانی می‌کند.

بر این اساس، از دولت جدید انتظار می‌رود که با تداوم راه رئیس جمهور شهید و در کنار پرداختن به مسائل مختلف کشور، حمایت از نیرو‌های مسلح را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهد تا شاهد ارتقاء امنیت و رشد و توسعه بیش از پیش کشور باشیم.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار