مراسم سالگرد تنها شهید اروپایی دفاع مقدس در قم برگزار شد

مراسم بزرگداشت شهید «کمال کورسل» تنها شهید اروپایی دفاع مقدس و از شهدای عملیات مرصاد، همزمان با سی و ششمین سالگرد این عملیات، در حسینیه امام خامنه‌ای (مدظله العالی) گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) قم برگزار شد.
کد خبر: ۶۸۰۹۸۷
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۹ - 27July 2024

مراسم سالگرد تنها شهید اروپایی دفاع مقدس در قم برگزار شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، مراسم بزرگداشت شهید «کمال کورسل» تنها شهید اروپایی دفاع مقدس و شهدای عرصه بین الملل، با حضور جمعی از ارادتمندان فرهنگ ایثار و شهادت در حسینیه امام خامنه‌ای (مدظله العالی) گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) قم برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، مجتبی سیاری مسئول مراسم و از فعالان مردمی حوزه ایثار و شهادت در سخنانی، با اشاره به ارزش اهمیت مکتب حاج قاسم، تمسک به سیره و مرام شهدای والامقام را از راه‌های تقرب الهی و مقابله با دسیسه‌های دشمنان برشمرد.

در ادامه، «سلیم ابوفاطمه» برادر شهید کمال کورسل و از طلاب جامعه المصطفی العالمیه نکاتی را از زندگی برادر شهیدش، شیعه شدن وی از زمان بلوغ، ارتباط با دعای کمیل و ارادت به آقا امیرالمومنین (ع) بیان کرد.

همچنین «ابوحسن مثنّی» از رزمندگان سپاه بدر و همرزم شهید کمال کورسل در عملیات مرصاد، با بیان تاریخچه‌ای از تشکیل سپاه بدر و حضور در عملیات‌های مختلف دوران دفاع مقدس گفت: رزمندگان بدر در عملیات هورالهویزه ۵۰ شهید، در عملیات کربلای دو منطقه حاج عمران ۱۲۴ شهید، در کربلای پنج ۲۰۵ شهید، در حلبچه و عملیات والفجر ۱۰، ۶۰ شهید، در عملیات بیت المقدس چهار، ۱۵۸ شهید و در عملیات‌های برون مرزی ظفر ۲ و ۶ و طریق الحسین (ع) ۶۰ شهید را تقدیم نموده اند.

وی همچنین گزارش مفصلی از حضور سپاه بدر در عملیات مرصاد و شهادت رزمندگان این سپاه و طلبه شهید کمال کورسل بیان کرد.

این مراسم با اجرای سه سرود توسط گروه نوجوانان پیشران و نیز مرثیه سرایی رضا فلاحی همراه بود. در مراسم فوق مسئولانی از بنیاد شهید و امور ایثارگران، سپاه استان، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس قم و جمعی از جانبازان ۷۰ درصد دوران دفاع مقدس، رزمندگان پیشکسوت سپاه بدر و فرماندهان جبهه مقاومت نیز حضور داشتند و یاد و خاطره جانباز شهید حاج جواد فرحی یزدی نیز گرامی داشته شد.

در پایان، شرکت کنندگان بر مزار شهید کمال کورسل و ۵۰ شهید عرصه بین الملل در گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) حضور یافته و با آرمان‌های مقدس آنان تجدید میثاق کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار