مدیر سلامت محیط و کار مرکز بهداشت کردستان خبر داد؛

کنترل آب و غذای زائران اربعین توسط ۲۲ کارشناس بهداشت محیط مریوان

کمال ابراهیمی از فعالیت ۲۲ کارشناس مهندسی بهداشت محیط دانشگاه در مریوان_مرز باشماق با هدف کنترل عوامل محیطی به ویژه آب و غذای زائران اربعین خبر داد.
کد خبر: ۶۸۱۰۱۹
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۱ - 27July 2024

کنترل آب و غذای زائران اربعین توسط ۲۲ کارشناس بهداشت محیط مریوانبه گزارش دفاع‌پرس از کردستان، کمال ابراهیمی مدیر سلامت محیط و کار مرکز بهداشت کردستان در گفت‌وگویی اظهار کرد: با توجه به اهمیت کنترل عوامل محیطی به ویژه آب و غذای زائرین اربعین حسینی با هماهنگی کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین استان در قالب تیم سلامت محیط، ۲۲ نفر از کارشناسان مهندسی بهداشت محیط در مریوان_مرز باشماق در ایام اربعین فعالیت‌های تشدید یافته خواهند داشت.

وی افزود: یک نفر کارشناس بهداشت محیط به صورت ثابت در مرز باشماق مستقر است و سایر کارشناسان در قالب تیم‌های دونفره به صورت شیفت صبح و عصر به مرز اعزام می‌شوند.

وی از مستقر شدن دو نفر کارشناس بهداشت محیط در ستاد مرکز بهداشت مریوان برای انجام هماهنگی‌های لازم و نظارت بر تیم‌های بازرسی خبر داد و گفت‌: ۱۶ نفر در قالب تیم‌های دو نفره برای نظارت بر موکب‌ها، محل‌های اسکان و ایستگاه‌های صلواتی فعالیت دارند.

مدیر سلامت محیط و کار مرکز بهداشت استان کردستان ادامه داد: در سایر شهرستان‌ها نیز ۴ نفر در قالب تیم‌های دونفره (یک تیم در صبح و یک تیم در بعد از ظهر) جهت نظارت برموکب‌ها، محل‌های اسکان و ایستگاه‌های صلواتی فعالیت دارند.

ابراهیمی با تشریح مهمترین فعالیت‌های انجام شده، یادآور شد: تعداد کل بازرسی بهداشتی انجام شده از موکب‌ها، ایستگاه‌های صلواتی، حسینه‌ها، مساجد و تکایا ۵۰۵ مورد، کلرسنجی انجام شده از آب شبکه‌های توزیع و مخازن ۴۰۸ مورد، نظارت بر طبخ و توزیع غذای زائران ۹۵ مورد، تعداد افراد آموزش دیده در مساجد، تکایا و حسینه‌ها در زمینه بهداشت محیط ۱۲۵ مورد است.

 

انتهای پیام /

نظر شما
پربیننده ها