امام جمعه موقت سنندج:

دوری مسلمانان از اقامه نماز و قرائت قرآن از اهداف دشمنان است.

امام جمعه موقت سنندج گفت: دور کردن مسلمانان از اقامه نماز جمعه، قرآئت قرآن و کمرنگ کردن مشارکت آنها در کنگره حج از اهداف دشمنان است.
کد خبر: ۶۸۱۰۲۲
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۹ - 27July 2024

به گزارش دفاع‌پرس از کردستان،ماموستا سید احسن حسینی  در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر سنندج اظهار کرد: همه ما باید با سنت‌های رسول اکرم آشتی کنیم و یاد خدا و ذکر خدا را در پیش بگیریم و بدان عادت کنیم.

وی شکرگزاری از نعمات پروردگار را مورد تاکید قرار داد و افزود: خداوند بر اعمال و رفتار انسان‌ها آگاه است و باید مراقب اعمالمان باشیم.

وی اعلام کرد: انسان‌ها باید با ذکاوت و درایت و آگاهی حلال و حرام را بشناسند و از آنچه حرام و گناه است دوری کنند و اگر گناهی مرتکب شده‌ایم ترک کنیم.

امام جمعه موقت سنندج بر دوری از باطل نیز تاکید و عنوان کرد: از پروردگار بخواهیم ما را مورد لطف و کرم خود قرار دهد و به راه راست و درست هدایتمان کند تا راه حق را در پیش بگیریم.

ماموستا حسینی اذعان کرد: کسی که اهل نماز، روزه، حق و حقیقت باشد نورچشم پیامبر و دوستدار وی است و کارهای مؤمن وی را محبوب پروردگار می‌کند.

وی اضافه کرد: کسانی که نماز می‌خوانند و سنت‌ها را در پیش می‌گیرند و شب زنده‌دار هستند از سیمای آنها مشخص است و راز و نیاز آنها به چهره آنها نورانیت می‌بخشد.

امام جمعه موقت سنندج با بیان اینکه همه اجزای بدن چشم گوش زبان باید به یاد خدا باشد و تابع سنت رسول خدا باشد، افزود: دشمنان دین مبین اسلام در طول تاریخ تلاش می‌کنند که مسلمان را از قرآن و دین مبین اسلام دور کنند.

ماموستا حسینی اضافه کرد: بزرگترین ضربه‌ای که دشمنان به مسلمانان وارد می‌کنند آن است که مؤمن و مسلمان را از قرآن دور کنند و نماز را مورد تمسخر قرار دهند و نماز جمعه را از خاطر مؤمنان کمرنگ کنند.

وی افزود: جمعه حج مساکین است و عید ایمانداران است و اقامه نماز جمعه لازم است چرا که به فرموده پیامبر مکرم اسلام ثواب حج را برای مسلمان به همراه دارد.

وی اضافه کرد: هدف دیگر دشمن کمرنگ کردن حضور مسلمانان در کنگره عظیم حج است و باید مراقب توطئه و اهداف دشمنان باشیم.

امام جمعه سنندج همچنین درگذشت اسماعیل کریمی جنگلبان کامیارانی برای دفاع از جنگل و مراتع را تسلیت گفت و از خداوند متعال برای خانواده این بزرگمرد درخواست صبر کرد.

ماموستا حسینی خاطر نشان کرد: همه ما باید پاسدار و حافظ طبیعت وجنگل‌ها باشیم تا با خطای انسانی اتفاقات این چنینی برای انسان‌ها یا گیاهان و درختان وگونه‌های جانوری اتفاق نیفتد.


انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها