مديرکل بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان:

شبهات دفاع مقدس در مساجد پاسخ داده شود

سرهنگ «رضایی» با اشاره به جایگاه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، گفت: شبهات دفاع مقدس در مساجد پاسخ داده شود.
کد خبر: ۶۸۱۰۳۵
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۷ - 27July 2024

شبهات دفاع مقدس در مساجد پاسخ داده شودبه گزارش دفاع‌پرس از اصفهان، سرهنگ پاسدار «محمد رضایی» در نشست مشترک با سرپرست و کارشناسان ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان به ضرورت ایجاد بستر تعامل برای گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در این منطقه اشاره کرد و اظهارداشت: موضوعات فرهنگی کشور عمدتا در مساجد شکل گرفته و در توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در عصر حاضر نیز باید از این ظرفیت استفاده کرد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان به ظرفیت کانون های مساجد اشاره کرد و افزود: کانون های مساجد یکی از بسترهای مناسب ایجاد ارتباط و شکل گیری جریان گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در مراکز فرهنگی محسوب می شوند که زمینه سازی آن باید صورت بگیرد.

وی ادامه داد: نباید منتظر حضور افراد برای فراگیری مفاهیم ارزشی بمانیم بلکه باید حرکت آغاز و در نقاط اجتماع عمومی مثل مساجد، مدارس و ورزشگاه ها وارد شویم.

سرهنگ رضایی با بیان اینکه شبه افکنی پیرامون دفاع مقدس ایجاد شده، خاطرنشان کرد: دشمن اهداف، تئوری و برنامه های آن دوران مثل شهادت شهید فهمیده را بستری برای مقابله با جریان آن دوران تبدیل کرده و نسل جدید را دچار سوالات ذهنی می کند.

وی اضافه کرد: پاسخگویی به این سوالات و شبهات راهکار علمی و به موقع نیاز دارد که حضور اساتید دفاع مقدس در مراکز عمومی امکان این کار را فراهم خواهد کرد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان روایتگری دوران دفاع مقدس را یک اقدام موثر خواند و گفت: در پاسخگویی به سوالات روایتگری صورت نمی گیرد بلکه سوالات به صورت علمی پاسخ داده می شود.

وی ادامه داد: این چنین ظرفیتی با اعزام اساتید و کارشناسان به کانون های مساجد وجود دارد که در تعامل با همدیگر به یک اقدام گسترده تبدیل خواهد شد.

رضایی سرمایه گذاری برای مادران امروز، الگوسازی و تولید محتواها را از جمله دیگر اقدامات مورد نیاز برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست و اذعان داشت: کانون های مساجد ظرفیت فعالی در این حوزه محسوب می شوند.

وی پیش بینی دوره ضمن خدمت برای مدیران مسئول، ارائه محتوا برای ائمه جماعات و شبکه سازی در حوزه ایثار و شهادت را از دیگر زمینه های تعاملی بین مرکز حفظ آثار دفاع مقدس با کانون های مساجد معرفی کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار