مدیرکل حج زیارت استان کرمانشاه خبر داد؛

ثبت نام ۶ هزار کرمانشاهی برای پیاده‌روی اربعین

«کریمی خو» از ثبت‌نام بیش از ۶ هزار کرمانشاهی برای شرکت در پیاده‌روی اربعین در سامانه «سماح» خبر داد.
کد خبر: ۶۸۱۱۸۳
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۱ - 29July 2024
ثبت نام ۶ هزار کرمانشاهی برای پیاده‌روی اربعینبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، «سعید کریمی‌خو» مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ثبت‌نام برای پیاده‌روی اربعین حسینی سال ۱۴۰۳ از طریق سامانه «سماح» از ابتدای ماه محرم آغاز شده و تا زمان اربعین ادامه دارد، اظهار داشت: با ثبت‌نام در سامانه سماح علاوه بر اینکه امکان برنامه‌ریزی این سفر معنوی برای زائران با مشخص‌کردن زمان رفت‌وبرگشت و مرزی که از آن تردد خواهند داشت، فراهم می‌شود؛ این امکان به بهترین وجه هم برای مسئولان با ارائه آمار و اطلاعات زائران فراهم خواهد شد.
 
مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه ادامه داد: تا روز گذشته، هفتم مردادماه بیش از ۶ هزار کرمانشاهی برای شرکت در پیاده‌روی اربعین در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند.  
 
وی با اشاره به لحاظ‌شدن موضوع بیمه در سامانه سماح، گفت: زائران باید در این سامانه پوشش بیمه‌ای خود را در قالب یکی از سه بسته قیمتی شامل ۸۰، ۹۰ و ۱۰۰ هزارتومانی انتخاب کنند که با پرداخت این مبالغ ناچیزی در صورت خسارت حوادث احتمالی در طول سفر پیاده‌روی اربعین می‌توانند از بیمه استفاده کنند.
 
 مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه گفت: زائران بدون ثبت‌نام در سامانه سماح، بدون بیمه و همچنین بدون گذرنامه برای شرکت در مراسم پیاده‌روی اربعین به مرز‌ها مراجعه نکنند.
 
کریمی‌خو با اشاره به آغاز فروش غیرحضوری ارز اربعین از سکو‌های اینترنتی، اضافه کرد: طبق مصوبه ستاد مرکزی اربعین، برای دریافت ارز اربعین و خروج از مرز‌ها به سمت عراق، ثبت‌نام در سامانه سماح الزامی است.
 
وی در پایان به زائران اربعین توصیه کرد؛ حتی‌الامکان در گرمای روز پیاده‌روی نکنند، از حضور در ازدحام جمعیت خودداری کنند و نکات ایمنی را در طول سفر رعایت کنند.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار