تحلیل جالب کارشناس اسرائیلی از تسلیحات جدید حزب‌الله/ حتی سوسک‌ها زنده نخواهند ماند!

روزنامه عبری زبان «معاریو» با انتشار مقاله‌ای به تحلیل گزارش اخیر روزنامه کویتی «الجریده» درباره تسلیحات الکترومغناطیسی حزب‌الله لبنان پرداخت.
کد خبر: ۶۸۱۲۲۳
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۹ - 29July 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، روزنامه عبری زبان «معاریو» با انتشار مقاله‌ای به تحلیل گزارش اخیر روزنامه کویتی «الجریده» درباره تسلیحات الکترومغناطیسی حزب‌الله لبنان پرداخت.

تحلیل جالب کارشناس اسرائیلی از تسلیحات جدید حزب‌الله/ حتی سوسک‌ها زنده نخواهند ماند!

این روزنامه در پی انتشار چنین مطالبی، مصاحبه‌ای با «روتم می‌تال» مدیر اجرایی شرکت «Asgard Systems» مرتبط با توسعه‌ فناوری نظامی صنایع دفاعی «اسرائیل» انجام داد که وی در سخنانی اظهار داشت: «سخن از سلاح الکترومغناطیسی، سخن درباره‌ی چیزی است که هیچ‌کس قبلاً ندیده است، اما همه می‌دانند که واقعا و در صفحه شطرنج ژئوپلیتیکی و نظامی خاورمیانه وجود دارد.

روتم می‌تال در توضیح بیشتر درباره این سلاح الکترومغناطیسی افزود: «تصور کنید صاعقه به ساختمان محل سکونت برخورد کرده و سیستم آب و برق، لوازم خانگی، سیستم‌های تلویزیونی و همه‌ی سیستم‌های پزشکی از کار بیفتند، درست مانند قطع برق.... این سیستم‌ها در این صورت می‌توانند مانند اتصال برقی از داخل بسوزند.

وی افزود: تصور می‌کنم بیشتر تهدید‌ها متوجه پایگاه‌ها و تاسیسات استراتژیک، دستگاه‌های نمک‌زدایی آب و سیستم‌های شبکه برقی اسرائیل است، اما نمی‌توان با دقت گفت که چنین سلاحی در تاریخ استفاده نشده است.

می‌تال اظهار داشت: فیزیک، فیزیک است، اما روش آنها برای استفاده از چنین قابلیتی متفاوت است و فکر می‌کنم که این مدل مطمئناً به شکل پرواز یک پهپاد در ارتفاع پایین خواهد بود، مانند حمله آخر هفته حوثی‌ها به نزدیکی سفارت آمریکا در تل آویو که به جای کلاهک متحرک با باروت، می‌توان جلوی پهپاد را با مکانیزم پالس الکترومغناطیسی پیشگیرانه مسلح کرد که با پرواز پهپاد فعال می‌شود و لحظه تماس با هدف، پالس الکترومغناطیسی ساطع می‌کند.

وی افزود: «اما باز هم واقعاً چنین مساله‌ای قطعی نیست و بیشتر حدس و گمان است، زیرا هنوز هیچ مدرکی مبنی بر استفاده از چنین سلاح یا فناوری وجود ندارد.»

می‌تال گفت: تهدید با سلاح‌های غیر متعارف ممکن است، زیرا پردازنده‌های الکترونیکی در سال ۲۰۲۴ تمام سیستم‌های حیاتی اسرائیل از جمله زیرساخت ها، سیستم‌های پزشکی و برنامه‌های امنیتی و نظامی را مدیریت و راه اندازی می‌کنند.

وی در پایان اظهارات خود گفت: «در مقایسه با دهه ۱۹۶۰ که می‌گفتند در صورت انفجار هسته ای، فقط سوسک‌ها زنده می‌مانند...، اما در حمله الکترومغناطیسی سوسک‌ها نیز زنده نخواهند ماند و همه متاثر از آن خواهند بود.»

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها