معرفی کتاب؛

«هفتمین فرمانده»

کتاب «هفتمین فرمانده» سرگذشت نامه‌ دانشجوی شهید «عمران پستی» است که به نویسندگی «علی باقری وکیل آباد» در سال ۱۳۹۶ توسط انتشارات «صریر» به چاپ رسیده است.
کد خبر: ۶۸۱۲۳۸
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۶ - 29July 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اردبیل، کتاب «هفتمین فرمانده» سرگذشت نامه‌ی دانشجوی شهید «عمران پستی» است که به نویسندگی «علی باقری وکیل آباد» توسط انتشارات «صریر» در هزار نسخه با حمایت مالی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل به چاپ رسیده است.

«هفتمین فرمانده»

هفتمین فرمانده سرگذشت‌نامۀ دانشجوی شهید عمران پستی هشجین؛ فرمانده گردان حبیب‌بن‌مظاهر لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله (ص) به قلم علی باقری وکیل‌آباد است. هشجین از توابع شهرستان خلخال است. در عملیات خیبر گردان حبیب ابن مظاهر در منطقه عملیاتی طلائیه به محاصره دشمن افتاد و بالگرد‌های دشمن روی پل طلائیه رزمندگان را به رگبار بستند. شهید پستی مورد اصابت گلوله‌های دشمن قرار گرفت ولی با وجود جراحت از یارانش جدا نگشت، هر چه خواستند او را به عقب بکشند قبول نکرد. معراجگاهش کنار پل طلائیه بود

در بخشی از کتاب آمده است:

بعد از عملیات همان نیرو‌های عملیاتی لشکر که قبل از عملیات معتقد بودند ما نیرو‌های ستادی هستیم و خیلی به درد عملیات نمی‌خوریم، از عملکرد گردان حبیب شگفت زده شدند. این موفقیت، مرهون اراده و جدیت عبدالله در انجام برنامه‌هایی بود که برای آماده سازی نیرو‌ها انجام می‌داد. من دوستان زیادی داشتم که در آغوشم شهید شدند. همه نیرو‌های برجسته‌ای بودند، اما عبدالله چیز دیگری بود.

یک آدم ستادی باتقوا و اهل مطالعه‌ای گه در جبهه اصلا مرگ برایش مفهومی نداشت. من بار‌ها در جا‌های خطرناک با او بودم. جا‌هایی که پا‌های ما از ترس می‌لرزید و عبدالله بی واهمه به ما می‌خندید.
در حقیقت او مرگ را به بازی گرفته بود.

هر وقت از معاد و شهادت حرف می‌زد، خودم را بدون استثنا در محضر خداوند تبارک و تعالی احساس می‌کردم. با همه‌ی وجود این حرف را می‌زنم که واقعا بدون واسطه، خود را در کنار خدا احساس می‌کردم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار