وزیر کشور در پاسخ به دفاع‌پرس مطرح کرد؛

ایرلاین‌ها در ایام اربعین، باید براساس توافق بلیط هواپیما را ارائه کنند 

وحیدی درباره نظارت بر نرخ بلیط اتوبوس و هواپیما گفت: حساسیت زیادی در این حوزه وجود دارد و قیمت‌ها مشخص شده است؛ شرکت‌های ایرلاین نباید خارج از توافق اقدام کنند چراکه تخلف محسوب می‌شود.  
کد خبر: ۶۸۱۲۷۳
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۳ - 29July 2024

به گزارش خبرنگار جامعه دفاع‌پرس، «احمد وحیدی» وزیر کشور امروز (دوشنبه) در جلسه مرکزی ستاد اربعین با اینکه در این جلسه موضوعات بهداشتی زائرین داخل کشور و کسانی که از دیگر کشور‌ها وارد کشور ما می‌آیند، مورد بررسی قرار گرفت، اظهار داشت: مقرر شد بخشی که در ایران است را وزارت بهداشت و در کشور عراق هلال احمر به زائرین خدمات‌رسانی کنند.  

ایرلاین‌ها در ایام اربعین، باید براساس توافق بلیط هواپیما را ارائه کنند 

وحیدی با تاکید بر اینکه یکی از مواردی که زائران مدنظر قرار باید بدهند مدت زمان سفر است، گفت: زائران از اول ماه صفر اقدام به سفر کنند تا در آخر دچار مشکل نشوند؛ بعد از اربعین مواکب فقط دو تا سه روز خدمات‌رسانی می‌کنند.

وزیر کشور افزود: توسعه حمل و نقل عمومی اعم از زمینی و هوایی در این جلسه مورد بحث قرار گرفت و مقرر شد با هماهنگی‌های صورت گرفته این ظرفیت افزایش پیدا کند.  

وزیر کشور گفت: زائرینی که قصد حضور در مراسم اربعین حسینی دارند حتما باید در سامانه سماح ثبت نام کنند تا برنامه‌ریزی بهتری صورت گیرد. 

وحیدی اضافه کرد: زائران در این سامانه مدت زمان سفر و اینکه از کدام مرز خارج و وارد می‌شوند را ثبت کنند تا بهتر خدمات رسانی صورت گیرد؛ مواکب عراقی از ۱۰ صفر و مواکب ایرانی از ابتدای صفر آماده خدمات رسانی به زائران هستند.

وزیر کشور در پاسخ به سوال خبرنگار دفاع‌پرس، درخصوص اینکه سال گذشته سامانه سماح دچار مشکلاتی شد و چه تدابیری برای رفع این اشکال در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: سازمان حج و زیارت در این مورد کار‌های خوبی انجام داد؛ امیدواریم ضعف‌هایی که سال گذشته وجود داشته برطرف شود.  

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره نظارت بر نرخ بلیط اتوبوس و هواپیما گفت: حساسیت زیادی در این حوزه وجود دارد و قیمت‌ها مشخص شده است؛ شرکت‌های ایرلاین نباید خارج از توافق اقدام کنند، چراکه تخلف محسوب می‌شود.  

انتهای پیام/۲۴۱

نظر شما
پربیننده ها