مسئول سازمان بسیج حقوقدانان:

طرح همگانی آموزش حقوق توسط بسیج اجرا می‌شود

بهرامی‌پور گفت: امروز مردم ما از فقر حقوقی رنج می‌برند و با توجه به نیاز جامعه ما طرح همگانی آموزش حقوق و نهضت حقوق‌آموزی را پیش‌بینی کردیم.
کد خبر: ۶۸۱۳۴۱
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۹ - 29July 2024

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، به مناسبت گرامیداشت روز حقوق بشر اسلامی و روز بسیج حقوقدانان، نشست خبری سازمان بسیج حقوقدانان با موضوع تشریح برنامه‌های سالروز تأسیس این سازمان و تبیین طرح ملی حقوق یاران با حضور رسول بهرامی‌پور مسئول سازمان بسیج حقوقدانان، صبح امروز در سالن شهید سلیمانی برگزار شد.

مردم از فقر حقوقی رنج می‌برند

بهرامی پور گفت: با توجه به رویکرد تخصصی بسیج یکی از سازمان‌هایی که در این مجموعه فعال است سازمان بسیج حقوقدانان است که متشکل از حقوقدانان پایه کار و انقلابی که مبتنی بر ارزش‌های انقلابی و اسلامی و با تیکه بر اندیشه‌های اسلامی و حقوقی در عرصه‌های تخصصی حقوقی در راستای جهاد عمومی، مطالبه گری، احیای حقوق عامه، عدالت خواهی، ترویج حقوق بشر اسلامی فعالیت می‌کند و امروز این شبکه گسترده شده و در حال انجام وظیفه است.

وی افزود: این مرکز دارای ٣٢ سازمان استانی و بیش از ٢٠٠ کانون بسیج حقوقدانان در سراسر کشور و همه شهرستان‌ها است.

بهرامی پور ادامه داد: امروز ٢١ گروه از جامعه ما به عنوان بسیج حقوقدانان فعالیت دارد، اعم از قضات، نمایندگان فعلی و ادوار مجلس شورای اسلامی، وکلا و کارکنان کارشناسان دادگستری، مشاوران قوه قضائیه، سر دفتران اسناد رسمی، مدیران و کارکنان دفاتر قضائی، کارشناسان حقوقی، نمایندگان حقوقی ادارات و فارغ تحصیلان حقوق اینها جامعه مخاطب سازمان هستند.

وی بیان کرد: اخیراً از طرح ملی حقوق یاران رونمایی کردیم، این طرح ملی با چهار رویکرد شبکه سازی، تربیت و آموزش، خدمت رسانی و نقش آفرینی فعالیت خود را آغاز کرده و امیدواریم منشأ خدماتی برای نظام و انقلاب باشد.

بهرامی پور افزود: در بحث شبکه سازی توسعه و اجرای منویات مقام رهبری به منظور ارائه راهکار‌های لازم دنبال می‌کنیم. یکی از موضوعات بسیار مهم که دنبال آن هستیم، بحث تشکیل تقویت و توسعه انجمن‌های تخصصی مسأله محور است.

مسؤول سازمان بسیج حقوقدانان گفت: امروز ٩ انجمن تخصصی ملی را تأسیس کردیم و این شبکه در سراسر کشور گسترش پیدا خواهد کرد.

بهرامی پور ادامه داد: گسترش گروه‌های جهادی به عنوان طلایه داران عرصه تخصصی و حقوقی یکی از برنامه‌های محور‌های ما است که گروه‌های جهادی بتوانند در خدمت مردم باشند.

وی گفت: در همین راستا به دنبال تقویت و توسعه شبکه خیرین هستیم، برای بسیاری از برنامه‌ها همچون آزادسازی زندانیان از ظرفیت خیرین نیز استفاده کنیم.

مسؤول سازمان بسیج حقوقدانان افزود: در بحث تربیت و آموزش به دنبال تربیت حقوقدانان و همچنین دوره‌های بصیرتی و کارگاه‌هایی آموزشی هستیم.

وی ادامه داد: در بحث خدمت رسانی به دو شیوه معاضدت‌های عمومی و خصوصی خدمتگزار مردم هستیم. در بحث معاضدت عمومی به دنبال توزیع بسته‌های معیشتی و کمک به نیازمندان و ایجاد اشتغال برای زندانیان از طریق همکاری با مجموعه سازندگی هستیم.

بهرامی پور گفت: معاضدت‌های تخصصی نیز در قالب برپایی میز‌های خدمت حقوق یاران جهادگر در بستر مساجد و محلات برای دسترسی آسان مردم از اولویت‌های اصلی ما در سازمان است که به سراسر کشور ابلاغ شده و به جد دنبال خواهد شد.

وی افزود: در میز‌های مشاوره‌های حقوقی، تنظیم اوراق و درخواست‌های حقوقی، لایحه نویسی وکالت ثبت ازدواج و اسناد رسمی، داوری و میانجی‌گری، ثبت خدمات قضائی، رفع موانع حقوقی صلح و سازش که در همین راستا به منظور گسترش فرهنگ صلح، تشکیل شورای‌های صلح و سازش را ابلاغ کرده‌ایم.

مسؤول سازمان بسیج حقوقدانان گفت: امروز مردم ما از فقر حقوقی رنج می‌برند و با توجه به نیاز جامعه ما طرح همگانی آموزش حقوق و نهضت حقوق آموزی را پیش بینی کردیم که همکاران ما و حقوقدانان بسیجی با بودن پای میز‌های خدمت‌رسانی هم به آموزش‌های لازم می‌پردازند و هم با فقر حقوقی مبارزه می‌کنند.

وی در خصوص بحث نقش آفرینی گفت: مطالبه گری در هرجایی که حقوق مردم تضعیف شده باشد، حقوقدانان ما وظیفه دارند در این خصوص مطالبه‌گری کنند تا گره گشایی از مشکلات مردم شود.

بهرامی پور افزود: پیگیری توسعه و تقویت ثمن‌های حقوقی اعلام آمادگی کردیم. امروز رویداد‌های حقوقی یکی از برنامه‌های ما در عرصه نقش آفرینی است. به مناسبت گرامی داشت یاد و خاطره شهدای حقوقدانان کشور دبیرخانه کنگره شهدای حقوقدان را راه اندازی کردیم و همه خدمات به نیابت از شهدای حقوقدان خواهد بود و امیدواریم با تلاش‌های صورت گرفته سال آینده کنگره ملی را برگزار کنیم.

وی ادامه داد: امروز پیگیری مطالبات حقوقی اسلامی از خواسته‌های مردم است و مردم با مراجعه به کانون‌های ما خواهان و مطالبه گر مطالبات حقوقی خود هستند.

مسؤول سازمان بسیج حقوقدانان گفت: در پرونده شهید سلیمانی وکلای بسیجی ما ورود کردند و به عنوان وکیل در محاکم قضائی حاضر شدند و مرجع قضائی مطالبه‌گری صورت گرفت. در بحث شهدای مدافع حرم نیز وکلای ما ورود پیدا کردند.

وی افزود: مردم ما امروز خواسته دیگری نیز دارند و آن پیگیری موضوع کودتای ٢٨ مرداد است و خواهان این هستند که این مطالبه مطرح بشود و دستگاه قضائی نیز به این مسأله ورود کند.

وی در ادامه گفت: با توجه به نامگذاری ١۴ مرداد به عنوان روز حقوق بشر اسلامی، اهمیت آن به عنوان روز بسیج حقوقدانان و سالروز تأسیس این سازمان است.

بهرامی پور گفت: با توجه به اینکه دولت چهاردهم در روز‌های آغاز خود است این آمادگی برای توسعه و همکاری‌های حقوقی در مجموعه دولت اعلام آمادگی می‌کند تا در عرصه حقوقی خدمت‌رسانی کنیم.

وی گفت: یکشنبه ١۴ مرداد مصادف با روز حقوق بشر اسلامی و بسیج حقوقدانان همایش بزرگ مدافعان حقوق بشر اسلامی را خواهیم داشت.

مسؤول سازمان بسیج حقوقدانان ادامه داد: امیدواریم خروجی این اقدامات خدمت رسانی به مردم و گره‌گشایی از مشکلات حقوقی کشور باشد.

وی در خصوص پرونده شهید سلیمانی گفت: این پرونده از حیث حقوقی بود و از بعد کیفری در دست بررسی است، در پرونده کیفری نیز اگر نیازی باشد قطعاً ورود پیدا خواهند کرد.

انتهای پیام/۹۵۵

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار