پرداخت 96 میلیارد تومان از مطالبات گندمکاران زنجانی

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: 96 میلیارد تومان از بهای خرید تضمینی گندم کشاورزان زنجان که تا تاریخ 15 تیر‌ماه سال‌جاری گندم خود را تحویل سیلوهای ملکی و خصوصی داده بودند، پرداخت شد.
کد خبر: ۶۸۱۳۵۱
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۳ - 29July 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از زنجان، «ولی‌اله زمانی»، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان اظهار داشت: 26 درصد از بهای گندم تحویلی هر کشاورز که تاریخ 15 تیر ماه گندم خود را تحویل داده‌اند به عنوان بخشی از بهای خرید تضمینی از طریق بانک عامل(کشاورزی) به گندمکاران پرداخت شده است.

وی با تأکید بر اینکه روند پرداخت بهای خرید تضمینی گندم به کشاورزان آغاز شده است، خاطرنشان کرد: با پیگیری و هماهنگی مسئولان ارشد استانی باقی‌مانده مطالبات گندمکاران به حساب آنان واریز و پرداخت مطالبات به روز می‌شود.

زمانی گفت: تاکنون 216 هزار و 632 تن گندم از کشاورزان زنجانی در قالب خرید تضمینی تا مورخ 7 مرداد ماه سال‌جاری خریداری شده است.

وی عنوان کرد: تاکنون 36 هزار و 415 محموله گندم از 11 هزار و 790 گندمکار خریداری و در سلیوهای ملکی و بخش خصوصی، برای برنامه‌ریزی در تامین آرد و نان شهروندان ذخیره شده است.

زمانی در خصوص پرداخت وجه گندم به کشاورزان افزود: پس از تحویل گندم به مراکز خرید و ثبت اسناد مربوطه فایل پرداخت وجه، به بانک کشاورزی ارسال و بعد از طی مرحل اداری به حساب کشاورزان واریز می‌شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون 32 مرکز در سطح استان فعال و آماده تحویل گندم از کشاورزان است، افزود: کشاورزان می‌توانند با ارائه کپی کارت ملی و شماره حساب بانک کشاورزی و ثبت در سامانه پهنه بندی جهاد کشاورزی، برای تحویل گندم خود به مراکز مشخص شده مراجعه کنند.

زمانی ادامه داد: طبق اعلام بخشنامه وزارت جهاد کشاورزی، قیمت خرید تضمینی گندم در سالجاری از کشاورزان به ازای هر کیلوگرم 17 هزار و 500 تومان تعیین شده است.

انتهای پیام

نظر شما
پربیننده ها