راز بزرگ حزب الله/ ۷۰ هزار رزمنده و ۱۵۰ هزار موشک در انتظار صهیونیست‌ها

حزب‌الله لبنان در نبرد‌های اخیر به خوبی نشان داده که اطلاعات کافی درباره مواضع استراتژیک دشمن صهیونیستی را دارد و در صورت هر گونه حماقتی از سوی صهیونیست‌ها، همه این مواضع در تیررس موشک‌های حزب‌الله قرار دارند.
کد خبر: ۶۸۱۳۶۷
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۶ - 30July 2024

گروه بین‌الملل دفاع‌پرس - مهدی شهرودی؛ همه چیز از آنجایی آغاز شد که به دنبال برخورد موشک پدافند صهیونیست‌ها به «مجدل شمس» در مناطق تحت اشغال رژیم غاصب صهیونیستی در بلندی‌های جولان چندین نفر کشته و غریب به ۲۰ نفر مجروح شدند؛ کشته شدگانی که عموما نوجوانانی بودند که در زمینی ورزشی فوتبال بازی می‌کردند.

برای آشنایی بیشتر با منطقه وقوع حادثه بهتر است که بدانیم، «مجدل الشمس» شهرکی در دامنه کوه هرمون جولان اشغالی است که سازمان ملل متحد این منطقه را بخشی از سوریه قلمداد می‌کند ولی توسط رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۶۷ و پس از شکست دادن سوریه اشغال شده است و  ۹ تا ۱۰ هزار نفر از دروزی‌های سوری در آنجا زندگی می‌کنند.  

پس از وقوع این حادثه رژیم صهیونیستی، حزب‌الله لبنان را  مسئول حمله به مجدل الشمس می‌داند و حتی گفته است که یک موشک ساخت ایران (فلق ۱) در این حمله استفاده شده است، این در حالی است که حزب‌الله هرگونه دخالت را قویا رد کرده است. اما رژیم صهیونیستی زیر بار این بیانیه حزب‌الله لبنان نرفته و یک روز پس از این حادثه مدعی شده که در اقدامی تلافی‌جویانه زیرساخت‌های حزب‌الله لبنان را هدف قرار می‌دهد. موضوعی که نشان از این دارد تل‌آویو به دنبال تشدید درگیری و منازعه در مرز‌های شمالی سرزمین‌های اشغالی و جنوب لبنان است.

از طرف دیگر، رژیم صهیونیستی بزرگترین مشکل خود را مرز‌های شمالی می‌داند که در آن حزب‌الله لبنان مستقر است. ولی این تمام ماجرا نیست و آن چیزی که برای بنیامین نتانیاهو اهمیت دارد این است که می‌داند پس از پایان جنگ غزه در دولت آینده صهیونیست‌ها جایی نخواهد داشت. به همین دلیل است که مشاهده می‌کنیم شخض نتانیاهو کوچکترین تمایل و رقبتی برای پایان بخشیدن به درگیری‌ها و منازعات در منطقه ندارد.

 

ترس رژیم صهیونیستی افزایش تنش با حزب الله لبنان

پیرامون حادثه مجدل الشمس، بسیاری از کارشناسان و شاهدان معتقد هستند که انحراف و خطای سامانه پدافند گنبد آهنین رژیم صهیونیستی و اصابت سر جنگی آن به نقطه محل حادثه خود عامل بروز این جنایت شده است. با توجه به از سرگیری دور تازه گفت‌وگو‌ها در ایتالیا برای آتش‌بس در غزه، برخی نگرانی‌ها بار دیگر از بی‌نتیجه بودن این گفت‌وگو‌ها حکایت دارد.

در این راستا «ناصر کنعانی» سخنگوی دستگاه دیپلماسی در اظهاراتی نسبت به هرگونه ماجراجویی جدید رژیم صهیونیستی در قبال لبنان به بهانه حادثه «مجدل شمس» هشدار داد و گفت که رژیم آپارتاید اسرائیل پس از ده ماه کشتار جمعی در نوار غزه و قتل عام کودکان و زنان فلسطینی، با یک سناریوی ساختگی، به دنبال انحراف افکار عمومی و توجهات جهانی از جنایات گسترده خود در فلسطین است.

تنش اخیر نگرانی از یک جنگ تمام عیار میان رژیم اشغالگر قدس و حزب الله لبنان را افزایش داده که قطعا افزایش این تنش‌ها در منطقه منجر به افزایش سطح درگیری‌ها خواهد شد. با توجه به شکست‌های صهیونیست‌ها در غزه، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس و «بنی گانتز» عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی به دنبال افزایش سطح درگیری‌های با لبنان هستند، این درگیری ها جنگی فراگیر نخواهد بود بلکه شاهد حمله جنگنده‌های رژیم اشغالگر قدس به جنوب لبنان تا عمق مرکز خواهیم بود که این اقدام در کابینه نتانیاهو به تصویب رسیده است.

بنیامین نتانیاهو در سفر اخیری که به آمریکا داشت و سخنرانی او در کنگره آمریکا، نشان از این دارد که به نوعی صهیونیست‌ها مجوز حمله همه جانبه به حزب‌الله لبنان را از دولت بایدن گرفته و در تلاش هستند تا در روز‌های آینده تنش‌ها و سطح درگیری‌ها را با لبنان افزایش بدهند.

این در حالی است که از سال ۲۰۰۶ میلادی تا به امروز توانمندی حزب الله لبنان به یک راز بزرگ برای صهیونیست‌ها تبدیل شده است؛ آنگونه که عنوان می‌شود بیش از ۷۰ هزار رزمنده و ۱۵۰ هزار موشک در اختیار حزب الله لبنان است.

ترس رژیم صهیونیستی افزایش تنش با حزب الله لبنان

حزب الله لبنان توانمندی‌های بالایی دارد و نمی‌توان آن را با حماس مقایسه کرد. توانمندی حزب الله لبنان بسیار بالا بوده و آسیب‌پذیری صهیونیست‌ها در مقابل آنها بسیار زیاد است. به عقیده بسیاری از کارشناسان نظامی موشک‌های دوربرد و نقطه زن حزب الله لبنان قادر هستند تا بندر حیفا را مورد اصابت قرار بدهند و صادرات ۳۲ میلیارد دلاری اشغالگران صهیونیست را دچار مشکلات شدیدی کنند. حزب‌الله لبنان در نبردهای اخیر به خوبی نشان داده که از اشراف اطلاعات کاملی درباره مواضع استراتژیک دشمن صهیونیستی برخوردار است و در صورت هر گونه حماقتی از سوی صهیونیست‌ها، همه این مواضع در تیررس موشک‌های حزب الله قرار دارند.

«کمال خرازی» رئیس شورای راهبردی روابط خارجی جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با روزنامه فایننشال تایمز هشدار داد که اگر رژیم صهیونیستی یک حمله تمام عیار علیه حزب الله لبنان انجام دهد، منطقه خاورمیانه با خطر آغاز یک جنگ روبرو خواهد شد که در آن تهران و محور مقاومت با تمام ابزار‌ها از این گروه حمایت خواهند کرد.

در پایان باید گفت بسیار بعید به نظر می‌رسد صهیونیست‌ها با توجه به خستگی نیرو‌های نظامی خود از نبرد در غزه و توانمندی بالای حزب الله لبنان، قادر به حملات گسترده علیه حزب الله لبنان باشند. اما می‌توانند با جنگنده‌های خود بخش‌هایی از جنوب لبنان را هدف حملات هوایی خود قرار داده و آسیب هایی را به این منطقه وارد کنند.

انتهای پیام/ 271

برچسب ها: حزب الله لبنان
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار