رئیس پلیس راه راهور فراجا: 

طرح ترافیکی اربعین از ۱۶ مرداد تا ۸ شهریور اجرا خواهد شد

سردار مومنی از اجرای طرح ترافیکی اربعین از ۱۶ مرداد تا ۸ شهریور خبر داد.
کد خبر: ۶۸۱۳۹۳
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۰ - 30July 2024

به گزارش خبرنگار جامعه دفاع‌پرس، سردار «حسن مومنی» رئیس پلیس راه راهور فراجا صبح امروز (سه‌شنبه) در هشتادمین کمیته هماهنگی اجرای طرح‌های ویژه ترافیکی اربعین و مدیریت سفر‌های شهریور که در پلیس راهور فراجا برگزار شد، با بیان اینکه سال گذشته شاهد کاهش جانباختگان در بازه زمانی طرح اربعین در استان‌های هدف بودیم، اظهار داشت: در مجموع کاهش ۱۹ درصدی را شاهد بودیم. 

طرح ترافیکی اربعین از ۱۶ مرداد تا ۸ شهریور اجرا خواهد شد

سردار مومنی گفت: در فقره تصادفات ۲۸ درصد از تصادفات در استان‌های هدف رخ داد و نسبت به جانباختگان ۳۱ درصد در این استان‌ها بوده است. 

رئیس پلیس راه راهور فراجا افزود: عمدتا علل وقوع عدم توجه به جلو بوده است که به دلیل خستگی و خواب آلودگی و استفاده از موبایل بوده است؛ بیشترین آمار تصادفات از ساعت ۱۲ تا ۱۶ رخ می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: مرز‌های مهران، شلمچه، تمرچین و باشماق بیشترین تردد را به خود اختصاص دادند.

سردار مومنی ادامه داد: بیشترین تصادفات زوار اربعین در زمان برگشت رخ داده است.

وی خاطرنشان کرد: در ایام اربعین کلیه اتوبوس‌ها برای ورود به پایانه برکت در مهران باید از کمربندی غربی مهران تردد داشته باشند.

سردار مومنی درباره اتوبوس‌های پاکستانی گفت: باید سازوکارهای لازم، مسیرهای تردد و کنترل‌ها توسط پلیس راهور و راهداری انجام شود.

رئیس پلیس راه راهور فراجا با تاکید بر اینکه خستگی و خواب آلودگی باید مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: استراحتگاه و مواکب در مکان‌هایی احداث شود تا رانندگان بتوانند استراحت کنند؛ مکان‌ها باید با هماهنگی پلیس جانمایی شود.

سردار مومنی با بیان اینکه در شهریور سال گذشته شاهد افزایش ۵ درصدی جانباختگان بودیم، گفت: شهریور ماه سرنوشت‌ساز در کاهش و افزایش جانباختگان است. 

وی افزود: در سه ماهه امسال شاهد کاهش تصادفات در داخل و خارج شهر بودیم و امیدواریم در ادامه سال هم به همین‌ صورت باشد. 

سردار مومنی با تاکید بر اینکه با اقدامات صورت گرفته شیب تند تصافات و جانباختگان کاهش پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: از مهر ماه سال گذشته شاهد کاهش تصادفات و جانباختگان در کشور بودیم. 

انتهای پیام/241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار