مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی‌ کشور عنوان‌ کرد؛ 

برپایی ۱۶۱ موکب درمانی توسط بسیج در ایام اربعین

«زارع‌زاده» گفت: بسیج جامعه پزشکی کشور ۱۶۱ موکب درمانی را برای ایام اربعین اختصاص داده‌ است که از این تعداد ۱۳۰ موکب داخل عراق هستند و مابقی در کشورمان فعالیت دارند.
کد خبر: ۶۸۱۴۲۴
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۴ - 30July 2024

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، «محمدحسین زارع‌زاده» مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور صبح امروز (سه‌شنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه که به‌منظور تشریح برنامه‌های این سازمان در ایام اربعین برگزار شد، با محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه، اظهار داشت: امروز با کربلای غزه مواجه هستیم و جامعه جهانی باید جنایت‌های این رژیم را محکوم کند.

محمدحسین زارع‌زاده

زارع‌زاده با بیان اینکه موضوع فلسطین به مسئله اول دنیا تبدیل شده و ملت‌های جهان به خوی ددمنشی رژیم صهیونیستی پی برده‌اند، افزود: صهیونیست‌ها بیش از ۴۰ هزار نفر را در غزه به شهادت رسانده‌اند و این باعث شده تا موضوع غزه از مسئله جهان اسلام فراتر رود.

وی در ادامه به اقدامات سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور اشاره و عنوان کرد: فعالیت‌های این سازمان در سه عرصه جهاد تبیین مانند برگزاری اردو‌های راهیان نور که ۹ هزار نفر سال گذشته در این اردو حضور یافتند، جهاد خدمت همچون برپایی ۵۳ بیمارستان صحرایی در سال گذشته با حضور ۴۰ هزار‌ نفر از کادر پزشکی، ارائه شش میلیون و ۴۰۰ هزار خدمت و انجام چهار هزار و ۵۲۱ عمل جراحی، جهاد امیدآفرینی مانند برگزاری راهیان پیشرفت که در سال گذشته بیش از هشت هزار نفر از کادر پزشکی کشور در این اردو‌ها شرکت کردند، انجام می‌شود.

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور درباره فعالیت‌های این سازمان در حوزه اربعین هم گفت: ۱۶۱ موکب درمانی برای ایام اربعین اختصاص داده‌ایم که از این تعداد ۱۳۰ موکب داخل عراق هستند و مابقی در کشورمان فعالیت دارند؛ البته از این تعداد در ۱۲۲ موکب مستقر در داخل عراق مشارکت داریم و هشت موکب هم مستقلاً توسط این سازمان فعالیت خواهد داشت.

زارع‌زاده اضافه کرد: ۱۹ موکب هم توسط نیروی مردمی عراق با ۲۱۸ نفر از نیرو‌های داوطلب پزشکی کشورمان در هشت شهر عراق فعالیت خدمات درمانی را ارائه خواهند داد.

وی بیان کرد: ما در شهر مهران (استان ایلام) بیمارستان صحرایی خواهیم داشت؛ به همین منظور پیش‌بینی کردیم تا خدمات درمانی را به صورت بیمارستانی ارائه کنند؛ با این توضیح که تأمین داروی این موکب‌ها هم توسط جمعیت هلال احمر صورت می‌گیرد.

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی با تأکید بر آمادگی این سازمان برای کمک به شبکه بهداشت و درمان کشور اظهار داشت: فعالیت‌های ما در بازه زمانیِ ۲۱ مرداد تا پنجم شهریور انجام می‌شود.

زارع‌زاده یادآور شد: این روز‌ها با شیوع «تب دنگی» که ناشی از نیش پشه است، مواجه هستیم؛ این بیماری درمان قطعی ندارد، اما با وجود این، آمادگی داریم که خدمات بهداشتی درمانی لازم را به این بیماران در کشورمان ارائه کنیم.

وی گفت: راهبرد بسیج بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی تحت عنوان سند اعتلای ۱۰ ساله بسیج تدوین شده است و بر این اساس در بحث بحران جمعیت و از زمان تصویب قانون جوانی جمعیت، فعالیت خود را از همان زمان آغاز کرده که یکی از این فعالیت‌ها اجرای «طرح نفس» است.

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور ادامه داد: طرح نفس برای جلوگیری از سقط جنین عمدی صورت می‌گیرد؛ زیرا بر اساس آمار‌های موجود روزی هزار مورد سقط جنین عمدی انجام صورت می‌گیرد که برای کشورمان آمار بالایی است.

زارع‌زاده افزود: از نیمه دوم سال ۱۴۰۲ تاکنون پنج هزار و ۷۰۰ نفر به ۱۱۸ مرکز مردمی اجرای طرح نفس بسیج جامعه پزشکی مراجعه کردند که طی این مدت از چهار هزار و ۵۵۰ مورد سقط جلوگیری کردیم.

«جباری» دبیر قرارگاه اربعین سازمان بسیج جامعه پزشکی هم در این نشست عنوان کرد: بسیج در ایام اربعین در چهار حوزه کمک به اورژانس‌ کشور، برپایی موکب‌های درمانی، کمک به بیمارستان‌های پشتیبان در شهر‌های مرزی و کمک به برپایی موکب‌های درمانی بسیج مردمی عراق فعالیت دارد.

وی در خصوص آمار علل سقط جنین عمدی در کشور نیز گفت: آمار پژوهش‌های صورت‌گرفته توسط وزارت بهداشت نشان می‌دهد که سه علت نخواستن فرزندِ بیشتر با ۴۰ درصد، و مشکل اقتصادی و بدموقع بودن بارداری هم با ۲۰ درصد بیشترین آمار این موضوع را شامل می‌شود.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار