فرمانده انتظامی استان کرمانشاه خبر داد؛

راه‌اندازی ۹ پاسگاه در مسیر زائران اربعین در کرمانشاه

سردار «حاجیان» از تشکیل ۹ پاسگاه‌های فرماندهی در طول مسیر تردد زائران اربعین حسینی در جغرافیای کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۶۸۱۴۳۶
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۴ - 30July 2024
راه‌اندازی ۹ پاسگاه در مسیر زائران اربعین در کرمانشاهبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، سردار «مهدی حاجیان» فرمانده انتظامی استان کرمانشاه امروز در جمع خبرنگاران از تشکیل ۹ پاسگاه‌های فرماندهی در طول مسیر تردد زائران اربعین حسینی در جغرافیای کرمانشاه خبر داد، اظهار داشت: پاسگاه‌های فرماندهی در ۹ نقطه از مسیر محل تردد زائران اربعین شامل شهرستان‌ها‌ی کنگاور، سنقروکلیایی، صحنه، هرسین، کرمانشاه، اسلام آبادغرب، دالاهو و گیلانغرب و سرپل‌ذهاب ایجاد می‌شود. 
 
وی ادامه داد: پاسگاه‌های فرماندهی در واقع با هدف خدمات‌دهی هرچه بهتر و منظم‌تر به زائران اربعین تشکیل و در طول مدت پیاده‌روی اربعین به صورت شبانه‌روزی فعال و مشغول ارائه خدمت به زوار حضرت اباعبدالله الحسین (ع) خواهند بود.
 
سردار حاجیان تصریح کرد: یکی دیگر از وظایفی که بر عهده پاسگاه‌های فرماندهی گذاشته شده است، روان‌سازی مسیر‌های محل تردد زائران و ارائه گزارش دقیق به آن‌ها در خصوص وضعیت جاده‌ها و راه هاست.
 
فرمانده انتظامی استان کرمانشاه ادامه داد: همچنین در پاسگاه‌های فرماندهی محلی برای استراحت و توقف زائران هم فراهم شده تا در صورت نیاز و احیانا شلوغ بودن جاده‌ها تا فراهم شدن شرایط برای ادامه مسیر به استراحت بپردازند.

وی خاطرنشان کرد: در پاسگاه‌های فرماندهی همچنین امکان ارتباط‌گیری سریع با دیگر دستگاه‌ها نظیر فرمانداری، هلال احمر، حمل و نقل و پایانه‌ها، راهداری و... میسر است تا هر کدام از زائران که به کمک دستگاه‌های یاد شده نیاز داشته باشند به سرعت با آنها ارتباط لازم برقرار و خدمات لازم ارائه شود.
 
سردار حاجیان فرماندهان انتظامی شهرستان‌های مسیر تردد زائران را مسئول حوزه پاسگاه فرماندهی آن حوزه معرفی کرد و گفت: امیدوارم با راه‌اندازی این مراکز بتوانیم خدمات گسترده‌تری را به زائران ارائه کنیم.
 
این مسئول از راه‌اندازی پایش پهبادی در زمان پیاده‌روی اربعین حسینی (ع) اشاره کرد و گفت: امسال علاوه بر دوربین‌های هوشمند در طول محور‌های مواصلاتی، از پایش پهبادی که تصاویر ضبط شده را مستقیما به قرارگاه عملیاتی اربعین ارسال می‌کنند، استفاده خواهیم کرد.
 
وی ادامه داد: این اقدام در راستای عمل به دستورات فرماندهی کل فراجا مبنی بر هوشمندسازی تجهیزات به منظور ارائه خدمات بهتر به زائران اربعین صورت می‌گیرد.
 
سردار حاجیان در پایان با اشاره به فعال بودن ۵۸ گیت در پایانه مرزی خسروی، از آمادگی افزایش آنها به ۱۰۰ گیت جهت تسهیل در عبور و مرور زائران خبر داد و بیان داشت: ان‌شاءالله امسال مدت زمان توقف زائران در این گیت‌ها به کمتر از ۵ ثانیه خواهد رسید.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار