رئیس اداره زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران عنوان کرد؛

پرداخت ۹۲ میلیارد تومان زکات توسط مردم مازندران

حجت الاسلام «فغانی» از پرداخت ۹۲ میلیارد تومان زکات توسط مردم مازندران در چهار ماه نخست سالجاری خبر داد.
کد خبر: ۶۸۱۴۸۱
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۲ - 30July 2024

پرداخت ۹۲ میلیارد تومان زکات توسط مردم مازندرانحجت الاسلام والمسلمین «عباسعلی فغانی» رئیس اداره زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در مازندران اظهار داشت: زکات از واجباتی است که باید در جامعه اسلامی به نحو شایسته فرهنگ سازی و احیا شود و پس از جذب و جمع آوری وجوهات زکات به درستی و در زمان مناسب به دست نیازمندان برسد.

وی افزود: از ابتدای فروردین تا پایان تیر امسال مازندرانی‌های نیکوکار بالغ بر ۲۱ میلیارد تومان به صورت نقدی و غیرنقدی زکات واجب و مستحب از طریق کمیته امداد و مراکز نیکوکاری پرداخت کردند که از این میزان سه درصد مربوط به زکات واجب و ۹۷ درصد زکات مستحب بوده است.

این مسئول ادامه داد: این رقم جمع آوری شده از زکات در این مدت در استان نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد رشد داشته است.

حجت الاسلام فغانی اذعان داشت: در عید فطر امسال نیز ۷۰ میلیارد و پانصد میلیون تومان زکات فطریه و کفارات عمد و غیرعمد از طریق کمیته امداد استان مازندران جمع آوری شد.

وی با بیان اینکه مازندرانی‌ها در سال گذشته بیش از ۱۲۴ میلیارد تومان به صورت نقدی و غیرنقدی زکات پرداخت کردند، عنوان کرد: زکات جمع‌آوری شده هر منطقه در همان منطقه هزینه می‌شود.

رئیس اداره زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران با بیان اینکه ۱۳ روحانی زکات و بیش از۱۰ مبلّغ افتخاری زکات با کمیته امداد استان همکاری دارند، گفت: زکات جمع آوری شده در بخش‌های درمان، جهیزیه، ساخت و تعمیر مسکن، تحصیلی، آزادی زندانیان، معیشت و... هزینه می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار