مدیرکل انتقال خون مازندران خبر داد؛

ادامه پویش «نذر خون» تا پایان ماه صفر در مازندران

«محمدی فیروزجایی» با بیان اینکه پویش نذر خون تا پایان ماه صفر در استان مازندران ادامه دارد، گفت: در ماه محرم بیش از پنج هزار نفر اهدا کننده به مراکز انتقال خون مراجعه کردند.
کد خبر: ۶۸۱۴۹۲
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۸ - 30July 2024

ادامه پویش نذر خون تا پایان ماه صفر در مازندرانبه گزارش دفاع‌پرس از مازندران، «عبدالله محمدی فیروزجایی» مدیرکل انتقال خون مازندران امروز در پنجاهمین سالگرد تاسیس سازمان انتقال خون اظهار داشت: پویش نذر خون تا پایان ماه صفر در استان ادامه دارد، در ماه محرم بیش از پنج هزار نفر اهدا کننده به مراکز انتقال خون مراجعه کردند که این استقبال بی‌نظیر و شایسته تقدیر است و امیدوار هستیم این روند همیشه در همه ماه‌های سال ادامه داشته باشد.

محمدی افزود: ۱۷ مرکز ثابت و سیار در سراسر استان همواره آماده دریافت خون اهدایی از شهروندان مازندرانی هستند.

مدیرکل انتقال خون مازندران تصریح کرد: پویش امسال ناجیان هم خون است و از همه خانواده‌ها درخواست می‌کنم اهدای خون را فراموش نکنند.

محمدی فیروزجایی بیان کرد: وجود دو دانشگاه علوم پزشکی، ۴۸ بیمارستان، هشت مرکز جراحی قلب باز، دو هزار و ۵۰۰ بیمار تالاسمی و نیز ۱۴ هزار بیمار خاص در استان مازندران، این استان را به یک استان نیازمند خون بدل کرده که در کنار همه این موارد گردشگر پذیر بودن این استان را هم باید لحاظ کرد.

وی تصریح کرد: بر خلاف باور شکل گرفته که خون دادن برای بانوان ضرر دارد، اما در واقع فرقی بین خانم و آقا وجود ندارد، هر خانم سه بار در سال و هر مرد چهار بار در سال می‌توانند خون اهدا کنند.

انتهاس پسام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار