رییس قوه قضائیه در مراسم تحلیف:

قوه‌ قضائیه در کمک به دولت حضوری فعال خواهد داشت

حجت‌الاسلام اژه‌ای با بیان اینکه قوه‌قضائیه هرجا لازم باشد در کمک به دولت حضوری فعال خواهد داشت، گفت: رئیس‌جمهور از زمان انتخابات بارها اعلام کرده‌ قدرت را امانت می‌داند نه طعمه و همۀ توان خود را برای پیشرفت و تعالی کشور به کار خواهد برد.
کد خبر: ۶۸۱۵۰۹
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۹ - 30July 2024

به گزارش خبرنگار جامعه دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین «غلامحسین محسنی اژهای» رییس قوه قضائیه در مراسم تحلیف «مسعود پزشکیان» رییس جمهور، یاد حضرت امام خمینی رضوان‌الله علیه و شهدای گرانقدر، بویژه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و سیدالشهدای خدمت شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی را گرامی داشت و اظهار داشت: خدا را سپاسگذاریم در شرایطی که مردم ایران اسلامی در غم و اندوه از دست دادن رییس جمهور بودند و بدخواهان و معاندین بر فتنهگری خود می‌افزودند، انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در کمال آرامش، امنیت، سلامت و رقابت سالم برگزار شد و مردم در ۱۵ تیر ماه ۱۴۰۳ مسعود پزشکیان را برگزیدند.

حجت‌الاسلام اژه‌ای: انتخابات در کمال آرامش و امنیت و سلامت و رقابت برگزار شد

حجت الاسلام اژهای یادآور شد: این انتخاب در روز یکشنبه ۷ مردادماه در مراسم رسمی توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی تنفیذ و رییس جمهور به‌عنوان عالی‌ترین مقام کشور پس از رهبری مسئولیت اجرای قانون اساسی و ریاست قوه مجریه، به جز اموری که مربوط به معظم‌له است، را عهده‌دار شد.

رئیس قوه قضاییه افزود: امروز رئیس جمهور محترم طبق اصل ۱۲۱ قانون ساسی در مجلس شورای اسلامی با حضور رئیس قوه قضاییه و اعضای محترم شورای نگهبان در پیشگاه قرآن کریم و در برابر نمایندگان ملت شریف ایران به خداوند قادر متعال سوگند یاد می‌کنند که پاسدار مذهب رسمی و نظام جمهوری اسلامی ایران و قانون اساسی کشور باشند و همه استعداد و صلاحیت‌های خود را در انجام مسئولیت‌هایی که برعهده گرفته‌اند به‌کار گیرند و خود را وقف خدمت به مردم و اعتلای کشور، ترویج دین و اخلاق و پشتیبانی از حق و گسترش عدالت کرده و از هرگونه خودکامگی پرهیز کنند.  

حجت الاسلام اژهای ادامه داد: رئیس جمهور باید از آزادی و حرمت اشخاص و حقوق که قانون اساسی برای ملت شناخته است، حمایت کند و در حراست از مرزها و استقلال سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کشور از هیچ اقدامی دریغ نورزد.

رییس قوه قضاییه با تاکید بر مسئولیت سنگین ریاست جمهوری گفت: رئیس جمهور باید با استعانت از خداوند متعال و پیروی از پیامبر عظیم الشان اسلام و ائمه اطهار از قدرتی که مردم به عنوان امانتی مقدس به رئیس جمهور سپرده اند همچون امینی پارسا و فداکار نگاهداری و به منتخب بعد از خود بسپارد.

حجت الاسلام اژهای یادآور شد: رئیس جمهور محترم از ایام انتخابات تا به امروز بارها و بارها تکرار کرده اند که به تاسی از فرمایش های امیرالمومنین علی (ع) این قدرت را امانت می دانند و نه طعمه؛ و همه هم خود را در تحقق عدالت و پیشرفت و تعالی کشور به کار خواهند برد.

رییس قوه قضاییه افزود: اینجانب ضمن تبریک مجدد به آقای دکتر پزشکیان رئیس جمهور محترم،  از خدای قادر متعال توفیق ایشان را در تحقق مسئولیت سنگین خواستارم.

رییس عدلیه اظهار داشت: همانگونه که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی فرمودند، قوه قضاییه در هر نقطه که لازم باشد، در کمک به دولت حضور فعال خواهد داشت و در مسائل اولویت دار کشور از جمله مسائل اقتصادی در کنار دولت خواهد بود.

انتهای پیام/ 371

برچسب ها: اژه ای
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار