مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد:

هنرمندان و نویسندگان گنجینه‌های ارزشمند در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هستند

سرهنگ «خواست خدایی» گفت: هنرمندان و نویسندگان گنجینه‌های ارزشمند هستند که می‌توان از ظرفیت آنها در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به خوبی بهره‌مند شد.
کد خبر: ۶۸۱۵۴۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۷ - 30July 2024
به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از استان کهگیلویه و بویراحمد، نشست هماهنگی تقدیر از کتاب «این چهل و یک مرد» با حضور سرهنگ پاسدار «سلمان خواست خدایی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد و «یارالله افراخته» رئیس انجمن علمی ادبی و آموزشی ادبیات استان کهگیلویه و بویراحمد در اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
 
سرهنگ پاسدار «سلمان خواست خدایی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: هنرمندان و نویسندگان گنجینه‌های ارزشمند در این استان هستند که می‌توان از ظرفیت آن‌ها در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به خوبی بهره‌مند شد.
 
سرهنگ خواست خدایی با تاکید بر اینکه دو کتاب فاخر در استان توسط اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان در دست اقدام است، افزود: پوستر «نان بلوط می‌خوریم با برنو می‌جنگیم» که سال گذشته در همایش سراسری «جهاد و مقاومت از دیروز تا امروز» رونمایی شد و در دوران دفاع مقدس پوستر اعزام رزمنده به جبهه‌های جنگ بود، بیانگر این است که با وجود تحریم دشمن با دست خالی در مقابل دشمنان ایستادگی می‌کنیم.
 
هنرمندان و نویسندگان گنجینه‌های ارزشمند در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هستند
 
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: کتاب «نان بلوط می‌خوریم با برنو می‌جنگیم» در دست اقدام است و به محض چاپ در کتابخانه ملی به عنوان یک سند افتخار ثبت خواهد شد.
 
این مسئول عنوان کرد: در چاپ کتاب دفاع مقدس باید به سمت سوژه حرکت کنیم و زمانی که آثار در این زمینه به صورت سوژه‌ای باشد نه تنها در کشور بلکه خارج از کشور، استفاده می‌شود.
 
وی به لُرکه به عنوان یک رجزخوانی حماسی ایرانی اشاره کرد و با بیان اینکه این رجزخوانی حماسی از دوران باستان، دفاع مقدس و تاکنون بوده است، ابراز داشت: این رجزخوانی در عملیات‌های سخت باعث تضعیف روحیه و شکست دشمن می‌شد و به همین خاطر کتابی تحت همین عنوان به چاپ خواهد رسید.
 
سرهنگ خواست خدایی یادآور شد: جنگ متعلق به همه مردم است و خداوند به ما توفیقی عطا کرده است که بتوانیم این سوژه‌های ناب را که موجب تشویق نویسندگان جوان می‌شود را ثبت و ضبط کنیم.
 
«یارالله» افراخته رئیس انجمن علمی ادبی و آموزشی ادبیات استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه این نشست گفت: یکی از اهداف این انجمن تقویت نویسندگان و شاعران استان جهت معرفی در سطح کشور است.
 
افراخته به کتاب «این چهل و یک مرد» که با حمایت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد به چاپ رسیده است اشاره کرد و افزود: دفاع مقدس مانند چشمه زلالی است که همواره نیاز است باید به آن رجوع کنیم و کتاب‌هایی شبیه به کتاب «این چهل و یک مرد» باید در استان بیشتر نوشته شوند.
 
دبیر انجمن علمی ادبی و آموزشی ادبیات استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: امروز به تصویر کشیدن رشادت‌ها و دلاورمردی‌های رزمندگان یکی از کار‌های مهم و ضروری در جامعه است و به همین جهت همایشی جهت معرفی، نقد و بررسی کتاب «این چهل و یک مرد» با حضور نویسندگان و مسئولان استان برگزار خواهد شد.
 
کتاب «این چهل و یک مرد» روایتی از خاطرات چهل نفر از شهدای شاخص استان کهگیلویه و بویراحمد از زبان یکی از هم‌رزمانشان است که در شهریور ۱۴۰۰ به چاپ رسید.
 
 این کتاب در ۴۴۸ صفحه به قلم «سروش درست» از نویسندگان استان کهگیلویه و بویراحمد و با روایتگری «علی ثابتی» به رشته تحریر درآمده و توسط نشر آناپنا و با حمایت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس این استان به چاپ رسیده است.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار