صدرالحسینی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

ترور در ذات رژیم صهیونیستی نهادینه شده است/ ترور شهید هنیه بی‌پاسخ نمی‌ماند

کارشناس مسائل غرب‌آسیا با تاکید بر اینکه ترور شهید هنیه بی‌پاسخ نمی‌ماند، گفت: با افتادن پرچم از دست یک فرمانده یا یک رزمنده، رزمنده یا فرمانده دیگری پرچم را بالا می‌برد و مسیر نورانی مقاومت را ادامه می‌دهد.
کد خبر: ۶۸۱۶۰۴
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۵ - 31July 2024

«سید رضا صدرالحسینی» کارشناس مسائل غرب‌آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل دفاع‌پرس، با تاکید بر اینکه ذات دولت رژیم صهیونیستی تروریستی است و این دولت ترور را به رسمیت شناخته است، اظهار داشت: این رژیم در طول 75 سال گذشته موارد متعددی از شخصیت‌ها را در کشورهای مختلف ترور کرده است. سرویس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی نیز در میان سرویس‌های اطلاعاتی جهان به‌ عنوان سرویس اطلاعاتی تروریستی شناخته می‌شود. 

ترور شهید هنیه بی‌پاسخ نمی‌ماند/ ترور در ذات رژیم صهیونیستی نهادینه شده است

وی در ادامه با بیان اینکه رژیم صهیونیستی تصور می‌کند تکیه‌گاه محور مقاومت افراد است، بیان داشت: رژیم صهیونیستی فکر می‌کند، اگر یکی از فرماندهان مقاومت اسلامی را چه در فلسطین و چه در لبنان به شهادت برساند، شرایطی برای این رژیم فراهم می‌شود که به عمر خود اضافه کند، اما سخت در اشتباه است. 

صدرالحسینی با تاکید بر اینکه ترور در ذات دولت تروریستی رژیم صهیونیستی نهادینه شده است، گفت: با افتادن پرچم از دست یک فرمانده یا یک رزمنده، رزمنده یا فرمانده دیگری پرچم را بالا می‌برد و مسیر نورانی مقاومت را ادامه می‌دهد. 

کارشناس مسائل غرب‌آسیا با اشاره به اینکه در طول تشکیل حماس، اولین بار نیست که فرماندهان این سازمان ترور می‌شوند، گفت: مجموعه حماس یک نهاد مقاومتی است؛ لذا بلافاصله برای شهید هنیه جایگزین معین خواهد کرد تا مسیر این شهید عزیز را با اقتدار ادامه دهد. 

وی گفت: طرح‌های گوناگونی در رابطه با آتش‌بس در دستورکار است؛ این سوال باید برای رژیم صهیونیستی مطرح شود که آیا با این جنایت و ترور می‌تواند به نتیجه مطلوب برسد یا خیر؟ تجربه ترورهای گذشته ثابت کرده است که افراد دیگری مسیر شهید هنیه را ادامه خواهند داد. اما آیا آتش‌بسی که مورد نیاز رژیم صهیونیستی است، می‌تواند با ترور شهید هنیه این رژیم را از بن‌بست خارج کند. 

صدرالحسینی با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی با ترور اسماعیل هنیه توافق آتش‌بس را به تاخیر انداخت. ترور این شهید عزیز ضمن اینکه موجب طولانی شدن جنگ غزه می‌شود، نفرت جهانی از رژیم صهیونیستی نیز افزایش خواهد داد.  

کارشناس مسائل غرب‌آسیا با تاکید بر اینکه مقاومت اسلامی ترور شهید هنیه را قطعا پاسخ خواهد داد، گفت: این ترور شرایط متزلزل رژیم صهیونیستی را بهتر نخواهد کرد؛ چون ذات این رژیم بر تجاوز و خیانت استوار است و هرچقدر اینگونه اقدامات از سوی صهیونیست‌ها ادامه پیدا کند، مقاومت در برابر این رژیم در سایر سرزمین‌ها نیز شکل خواهد گرفت و یک آگاهی عمومی در جهان پدید خواهد آمد که خواستار حذف این غده سرطانی از جهان خواهد شود. 

صدرالحسینی با بیان اینکه یکی از اقداماتی که پس از شهادت شهید هنیه می‌توان در مورد آن صحبت کرد، نقطه وصل همه جریان‌های فلسطین است، اظهار داشت: دو سال قبل هماهنگی بین سید حسن نصرالله و اسماعیل هنیه به وجود آمد که مقاومت چگونه می‌تواند مجموعه گروه‌های مبارز فلسطینی را هماهنگ کند.

وی گفت: میثاق‌نامه نهایی برای وحدت جریان‌های مقامت فلسطینی امضا شد و شهید هنیه محوریت این جریان را بر عهده گرفت و این هماهنگی‌ها در دو سال گذشته به‌خصوص پس از عملیات طوفان‌الاقصی خود را نشان داد و همه جریان‌های مبارز فلسطینی وارد میدان شدند و در ۱۰ ماه گذشته هیچ نگاه مخالف و صدای مخالفی از جریان‌های فلسطینی نمی‌بینید.

کارشناس مسائل غرب آسیا تصریح کرد: رژیم صهیونیستی به‌دنبال ضربه زدن به وحدت گروه‌های مقاومت است، اما از این مسئله بی‌اطلاع است که سبک و شیوه شهید هنیه برای وحدت جریان‌های فلسطینی موضوعی نیست که با نبود ایشان منتفی شود، قطعا جریان‌های فلسطینی برای مقابله با اسرائیل متحدتر می‌شوند و عملیات‌های مشترک بیشتری علیه رژیم صهیونیستی انجام خواهند داد. 

صدرالحسینی گفت: مهمترین مولفه‌ای که شعار از نهر تا بحر توسط شهید هنیه نه یک بار بلکه ده‌ها بار در جلسات مطرح شد، وجود وحدت بین فلسطینی‌ها بود؛ چرا به دلیل اینکه آنها باید به سرزمین مادری خود بر می‌گشتند تا بتوانند این حاکمیت فلسطینی را ایجاد کنند و در این رابطه شهید هنیه خیلی تلاش کرد و به نظر می‌آید شهد شیرین این تلاش را امروز بسیاری از فلسطینی در نقاط مختلف چشیدند و امروز فلسطینیانی که به دلیل کوچ اجباری مجبور به ترک سرزمین‌های خود شدند و در کشور‌های غربی مستقر هستند، حامی و پشتوانه فلسطین هستند.

انتهای پیام/ 411

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار