بازتاب ترور اسماعیل هنیه در رسانه‌های جهان

ترور رئیس دفتر سیاسی حماس بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای داشته است و همه این رسانه‌ها اقدام جنایتکارانه صهیونیست‌ها را محکوم کردند.
کد خبر: ۶۸۱۶۵۹
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۵ - 31July 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، ترور «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای داشته است و همه این رسانه‌ها اقدام جنایتکارانه صهیونیست‌ها را محکوم کردند. 

بازتاب شهادت اسماعیل هنیه

بازتاب شهادت هنیه در رسانه‌های هند

شهادت اسماعیل هنیه در تهران در رسانه‌های هند بازتاب گسترده‌ای داشت. تقریبا تمام شبکه‌های خبری تلویزیونی، روزنامه‌های انگلیسی، هندی و اردو، پایگاه‌های اطلاع رسانی و شبکه‌های اجتماعی از صبح امروز به انتشار این خبر اقدام کردند. این رسانه‌ها خبر شهادت رهبر حماس را به نقل از برخی خبرگزاری‌های غربی بویژه رویترز بازگو کردند. آنها از بیانیه‌های حماس وسپاه پاسداران نیز بعنوان منابع خود استفاده کردند.

در اغلب این خبر‌ها بخش اول به بیان حادثه دیشب در تهران اختصاص یافت. بخش بعدی به بررسی زندگینامه، فعالیت‌ها و شخصیت شهید هنیه و در آخر به پیامد‌های احتمالی این حادثه بویژه توقف مذاکرات آتش بس در غزه پرداخته شد.

شبکه خبری تلویزیونی ان دی تی وی هند خبر شهادت اسماعیل هنیه را اینگونه اعلام کرد: گروه حماس تایید کرد که اسماعیل هنیه در پایتخت ایران ترور شد.

اسماعیل هنیه رئیس حماس دیروز در «حمله خیانتکارانه صهیونیست‌ها به محل اقامتش در تهران» کشته شد.

این گروه فلسطینی امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد که اسماعیل هنیه، رهبر حماس و یکی از محافظان وی پس از هدف قرار دادن اقامتگاه‌شان در ایران کشته شدند.

حماس اعلام کرد که اسماعیل هنیه صبح روز سه شنبه در «حمله خیانتکارانه صهیونیست‌ها به محل اقامت وی ​​در تهران» کشته شد. این گروه گفت که تحقیقات برای کشف جزئیات بیشتر در مورد این حمله ادامه دارد. هنیه برای شرکت در مراسم تحلیف مسعود پزشکیان رئیس جمهور ایران به پایتخت ایران سفر کرد.

شبکه خبری تلویزیونی ایندیا تودی

به گزارش خبرگزاری رویترز، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در بیانیه‌ای اعلام کرد که اسماعیل هنیه رهبر ارشد حماس پس از هدف قرار دادن اقامتگاهش در تهران در اوایل روز چهارشنبه کشته شد.

حماس، یک گروه فلسطینی که درگیر جنگ با اسرائیل در غزه است، گفت که در حمله "اسرائیل" اسماعیل هنیه و یکی از محافظانش در محل اقامتش در تهران کشته شدند.

حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد که هنیه در حمله خائنانه صهیونیست‌ها به محل اقامتش در تهران کشته شده است.

شبکه خبری نیوز هجده

"اسماعیل هنیه رهبر ارشد حماس و یکی از محافظانش در حمله روز چهارشنبه در تهران کشته شدند. در بیانیه حماس آمده است که یک مقام فلسطینی که رئیس دفتر سیاسی این سازمان است، در حمله اسرائیل کشته شد.

در بیانیه حماس آمده است: برادر، رهبر، مجاهد اسماعیل هنیه، رهبر جنبش پس از شرکت در مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید (ایران) در حمله رژیم صهیونیستی به مقر وی در تهران جان باخت.

ایران در عین حال گفت که محل سکونت هنیه در تهران هدف قرار گرفته و تحقیقات در مورد این حمله در حال انجام است. وی برای شرکت در مراسم تحلیف مازود پزشکیان، رئیس جمهور منتخب روز سه شنبه (۳۰ ژوئیه) به تهران سفر کرد و پس از آن با رهبر جدید و رهبر معظم انقلاب آیت الله خامنه‌ای دیدار کرد.

روزنامه ایندین اکسپرس

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در بیانیه‌ای اعلام کرد: محل سکونت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی مقاومت اسلامی حماس در تهران مورد اصابت قرار گرفت و بر اثر این حادثه وی و یکی از محافظانش به شهادت رسیدند.

گروه فلسطینی حماس روز چهارشنبه اعلام کرد اسماعیل هنیه رهبر حماس در ساعات اولیه بامداد در ایران ترور شد و این حمله را "تشدید تنش" توصیف کرد که به اهداف خود نمی‌رسد.

سپاه پاسداران ایران، ساعاتی پس از شرکت هنیه در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور جدید کشور، مرگ او را تایید کرد و گفت که در حال تحقیق است.

خبر که کمتر از ۲۴ ساعت پس از ادعای اسرائیل مبنی بر کشته شدن فرمانده حزب الله منتشر شد، به نظر می‌رسد که احتمال هرگونه توافق آتش بس قریب الوقوع در غزه را کاهش می‌دهد.

سامی ابوزهری، یکی از مقامات ارشد حماس به رویترز گفت: این ترور برادر هنیه توسط اشغالگران اسرائیل تشدید شدیدی است که هدف آن شکستن اراده حماس است.

روزنامه هندوستان تایمز

رئیس حماس برای مراسم تحلیف مسعود پزشکیان رئیس جمهور جدید ایران در پایتخت ایران حضور داشت.

در حالی که هیچ کس بلافاصله مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفت، تحلیلگران تلویزیون دولتی ایران بلافاصله شروع به متهم کردن اسرائیل کردند. در بیانیه حماس نیز اسرائیل مقصر دانسته و گفته است که هنیه در یک «حمله هوایی» به محل اقامتش کشته شده است.

اسرائیل و ایران نیز دشمنان دیرینه‌ای بوده اند.

بازتاب شهادت اسماعیل هنیه

محکومیت ترور هنیه در رسانه‌های مالزی

رسانه‌های مختلف مالزی با انتشار خبر ترور رهبر سیاسی حماس در تهران، ضمن محکومیت این اقدام وحشیانه رژیم صهیونیستی آن را بزدلانه توصیف کردند.

رسانه، احزاب سیاسی و اندیشکده‌های اسلامی مالزی در پی انتشار خبر شهادت اسماعیل هنیه، رهبر سیاسی حماس در تهران با حمله رژیم صهیونیستی، ضمن محکومیت شدید این حرکت بزدلانه خواستار شکستن سکوت جوامع جهانی برای مجازات این رژیم تروریست شدند.

فری مالزیا تودی

سران دو حزب اسلامی پاس و امانه مالزی حمله رژیم اسرائیل را که منجر به شهادت اسماعیل هنیه، رهبر حماس و یکی از محاقظان وی در ایران شد؛ به شدت محکوم کردند.

هادی آوانگ رئیس حزب اسلامی پاس مالزی رژیم صهیونیستی را مغز متفکر این ترور دانست و خاطرنشان کرد: همه جهان باید رژیم بزدل اسرائیل را که در غزه نیز مرتکب جنایات جنگی گسترده شده است؛ محکوم کند.

رئیس حزب اسلامی پاس همچنین در قالب بیانیه‌ای شهادت اسماعیل هنیه را به خانواده ایشان تسلیت گفت و حمله رژیم صهیونیستی به تهران، پایتخت ایران را که منجر به شهادت رهبر سیاسی نیروی مبارز فلسطینی حماس و یکی از محافظان وی شد؛ محکوم کرد.

هادی آونگ در بیانیه‌ای جداگانه نیز از مردم مسلمان مالزی برای اقامه نماز در سراسر این کشور، جهت شادی روح این شهید والامقام دعوت کرد.

محمد صبو، رئیس حزب اسلامی امانه مالزی هم ضمن محکومیت حمله بزدلانه رژیم اسرائیل و ترور شهید هنیه، رهبر حماس و یکی از محافظان وی گفت: مالزی سوگوار اسماعیل هنیه است...

استار مالزی

گروه فلسطینی حماس و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در بیانیه‌های جداگانه‌ای اعلام کردند: اسماعیل هنیه رهبر حماس در ایران به شهادت رسید.

حماس با شهادت اسماعیل هنیه که در "حمله خائنانه صهیونیست‌ها به محل اقامتش در تهران اتفاق افتاد"؛ عزادار شد.
هنیه روز سه شنبه در مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید ایران شرکت کرد.

سپاه پاسداران ایران گفت: اوائل صبح امروز به محل سکونت اسماعیل هنیه در تهران ضربه وارد شد که منجر به شهادت وی و یکی از محافظانش شد و علت آن در دست بررسی است و به زودی اعلام می‌شود. 

هنیه چهره سرسخت دیپلماسی بین‌المللی گروه فلسطینی حماس بود که در حمله هوایی رژیم اسرائیل در جنگ غزه نیز سه پسرش به شهادت رسیده بودند.

هنیه در جوانی از فعالان دانشجویی دانشگاه اسلامی شهر غزه بود که با تشکیل حماس در نخستین انتفاضه فلسطین در سال ۱۹۸۷ به حماس پیوست.

نیو استریت تایمز

سپاه پاسداران ایران اعلام کرد: اسماعیل هنیه، رئیس حماس به همراه یکی از محافظانش در تهران به شهادت رسیدند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای تصریح کرد: محل سکونت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی مقاومت اسلامی حماس در تهران مورد اصابت قرار گرفت و بر اثر این حادثه وی و یکی از محافظانش به شهادت رسیدند.

هنیه روز سه شنبه برای شرکت در مراسم تحلیف مسعود پزشکیان، رئیس جمهور منتخب وارد تهران شد.
وی با پزشکیان و آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم ایران نیز دیدار کرده بود. ایران از زمان انقلاب اسلامی (۱۹۷۹) حمایت از آرمان فلسطین را محور سیاست خارجی خود قرار داده است.

بیانیه مطبوعاتی رئیس ماپیم

ما ترور رهبر سیاسی حماس، شهید اسماعیل هنیه را به شدت محکوم می‌کنیم. صهیونیست‌های اسرائیلی با حمایت آمریکا، مسئول این ترور وحشیانه هستند.

این یک ترور بزدلانه از سوی رژیم صهیونیستی است که باید با اقدام قاطع، پاسخ داده شود. ما بر این باوریم که این ترور به هیچ وجه روحیه نیرو‌های مقاومت و حماس را کاهش نخواهد داد؛ حتی کسانی که در سراسر جهان برای حمایت از آزادی فلسطین متحد شده اند باید به حمایت خود ادامه دهند.

عملیات صهیونیست‌های اسرائیلی برای ترور هدفمند رهبران حماس به یک عمل معمول تبدیل شده است. این عملیاتی است که علیه بسیاری از رهبران حماس در بسیاری از کشور‌های جهان انجام شده است. ما از همه حامیان فلسطین در جهان می‌خواهیم که همبستگی خود را با نیرو‌های حماس نشان دهند.

رژیم صهیونیستی پس از ارتکاب این ترور قطعا پاسخی از سوی حماس دریافت خواهد کرد. اسماعیل هنیه آماده اجرای آتش‌بس در غزه بود، اما رفتار جنایتکارانه نتانیاهو و کابینه جنگ رژیم اسرائیل که از سوی آمریکا حمایت می‌شود؛ نشان از ادامه آشکار عملیات نسل‌کشی و قتل‌های هدفمند است.

اکنون رژیم اسرائیل به جایی رسیده است که همه توانش را برای حمله به دشمنانش در کشور‌های خارجی به کار گرفته است. رژیم اسرائیل در حال جنگ با بسیاری از کشورهاست. این کشور خود را در معرض واکنش‌هایی از سوی گروه‌هایی قرار می‌دهد که نمی‌توانند خشونتش را بپذیرند. ما از رهبران مسلمان جهان می‌خواهیم که ساکت ننشینند؛ زمان آن رسیده که رژیم اسرائیل بواسطه جنایات جنگی به شدت مجازات شود.

درحال تکمیل ... 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار