مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان شمالی:

موزه دفاع مقدس و مقاومت، میقات و خیمه‌گاه شهدا و ایثارگران است

سرهنگ الهی‌راد گفت: موزه دفاع مقدس و مقاومت استان خراسان شمالی به عنوان میقات و خیمه‌گاه شهدا و ایثارگران است.
کد خبر: ۶۸۱۶۶۱
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۶ - 31July 2024

موزه دفاع مقدس و مقاومت، میقات و خیمه‌گاه شهدا و ایثارگران استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان شمالی، امروز (چهارشنبه) سرهنگ پاسدار «مهدی الهی‌راد» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی در جلسه اندیشه‌ورزی فعالان فرهنگی با موضوع محوطه‌سازی موزه دفاع مقدس و مقاومت، اظهار داشت: موزه دفاع مقدس و مقاومت خراسان شمالی بر اساس جانمایی و وضعیت جغرافیایی مرکز استان در بهتریم مکان قرار گرفته است. جایی در بین مراکز مهم اداری و تفریحی که در مسیر زائران حضرت ثامن‌الحجج (ع) است.

وی با اشاره به چیدمان و موزه‌آرایی محوطه موزه دفاع مقدس و مقاومت با ادوات جنگی و خودروهای زرهی، تصریح کرد: در محوطه موزه دفاع مقدس جهت بازدید علاقه‌مندان تعدادی از ادوات نظامی، موشک و تجهیزات مخابراتی نظامی با آرایش مناسب به نمایش گذاشته شده که با توجه به ابعاد وسیع محوطه مذکور، درصدد تأمین ادوات بیشتری هستیم.

سرهنگ الهی‌راد با تأکید بر تعریف و ایفای نقش تمامی دستگاه‌ها، ادارات و نهادهایی که به طور مستقیم در دفاع مقدس حضور داشتند، گفت: در نظر است در ایام بزرگداشت هفته دفاع مقدس، روند ساخت بلوک‌های موزه و یادمان شهدای گمنام در محوطه و برگزاری نمایشگاه موقت فرهنگی در این محل مقدس، اشتیاق علاقمندان به فرهنگ ایثار و شهادت را به بازدید از نمایشگاه و موزه افزایش دهد.

‌مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان شمالی بیان داشت: موزه دفاع مقدس و مقاومت استان خراسان شمالی به عنوان میقات و خیمه‌گاه شهدا و ایثارگران است. لذا هر کسی با هر توانی باید در ایجاد نمادهایی از شهدا و جانبازان و رزمندگان دوران دفاع مقدس و جبهه مقاومت و با تمام توان جلوه هایی از گذشت و ایثار و حماسه عاشورایی رزمندگان را در موزه دفاع مقدس در معرض دید مردم قرار دهد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار