گزارش دفاع‌پرس از پاسخ‌های سخت ایران به شرارت‌های «اسرائیل»؛

مجازات سخت باند جنایتکار؛ «وعده صادق ۲» در راه است

با توجه به ترور اسماعیل هنیه در تهران و پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی در این‌خصوص، زمینه مجازات سخت رژیم صهیونیستی فراهم شده است و صهیونیست‌ها باید منتظر عملیات «وعده صادق ۲» و تحمل خساراتی شدیدتر باشند.
کد خبر: ۶۸۱۷۱۶
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۱:۴۱ - 01August 2024

گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس- مهدی شهرودی؛ «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس که به‌منظور حضور در مراسم تحلیف رئیس جمهوری اسلامی ایران به کشورمان سفر کرده بود، بامداد روز گذشته (چهارشنبه) در محل اقامت خود در تهران هدف حمله تروریستی رژیم صهیونیستی قرار گرفت و به شهادت رسید.

در پی این حادثه تروریستی، رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) با صدور پیامی ضمن تسلیت شهادت رئیس دفتر سیاسی حماس به امت اسلامی، جبهه مقاومت و ملت فلسطین تاکید کردند که رژیم صهیونی جنایتکار و تروریست با این اقدام زمینه‌ی مجازات سختی را برای خود فراهم ساخت و خونخواهی او را که در حریم جمهوری اسلامی ایران به شهادت رسید، وظیفه خود می‌دانیم.

«وعده صادق ۲» در راه است

از سوی دیگر، «عمیحای الیاهو» وزیر افراطی کابینه رژیم صهیونیستی در واکنش به ترور بزدلانه اسماعیل هنیه در تهران گفت که این روشی درست برای پاکسازی دنیاست!

در پی این امر، نهاد رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که دفتر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از وزرای کابینه این رژیم خواسته درباره ترور هنیه واکنشی نشان ندهند.

این اقدام تروریستی رژیم غاصب صهیونیستی در حالی صورت گرفته است که از ابتدای عملیات «طوفان‌الاقصی» تا به امروز صهیونیست‌ها به منظور سرپوش گذاشتن بر شکست بزرگ اطلاعاتی و نظامی خود در مقابل عملیات مقاومت فلسطین و جبران ناکامی‌های خود در مصاف رو در رو با مبارزان مقاومت در جبهه‌های شمال و غزه، سلسله ترورهای هدفمندی را طراحی کرده‌اند تا به زعم خود بتوانند توان جبهه مقاومت را با حذف فرماندهان تأثیرگذار آن، مستهلک و فرسوده کنند.

«وعده صادق ۲» در راه است

همچنین آنگونه که از مواضع و اقدامات مقامات صهیونیست برمی‌آید، اشغالگران صهیونیست با چراغ سبز آمریکا به این ترور‌ها دست می‌زنند و چون موجودیت خود را به شکلی جدی در خطر می‌بینند با اینگونه اقدامات به دنبال ایجاد جنگی فراگیر در سطح منطقه هستند تا شاید بتوانند شکست‌های خود مقابل محور مقاومت را به شکلی جبران کنند.

هرچند که این ترور‌ها تا به امروز هیچ دستاوردی برای رژیم صهیونیستی نداشته و جبهه مقاومت همانند آغازین روزهای عملیات طوفان‌الاقصی و حتی با شدت بیشتر به مقابله‌ی خود با این رژیم کودک‌کش ادامه می‌دهد. در واقع برخلاف تصور صهیونیست‌ها، این شهادت‌ها موجب تزریق خون تازه‌ای در رگ‌های نیرو‌های محور مقاومت می‌شود.

موضوع بعدی در خصوص ترور شهید هنیه در تهران این است که این اقدام جنایتکارانه صهیونیست‌ها، تقابل ایران و رژیم صهیونیستی را وارد مرحله جدیدی می‌کند.

رژیم صهیونیستی در سال‌های اخیر در اقداماتی تروریستی مختلفی را علیه شخصیت‌های ایرانی و منافع کشورمان صورت داده که به گفته‌ی سرلشکر «سلامی» فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، هیچ‌یک از این اقدامات خصمانه بدون پاسخ نمانده و البته فقط بخشی از این پاسخ‌های ایران رسانه‌ای شده است.

مواردی از پاسخ‌های ایران را که رسانه‌ای شده است، در ادامه مرور می‌کنیم:

«وعده صادق ۲» در راه است

۱- سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تاریخ ۲۶ دی ۱۴۰۲ در پاسخ به شرارت‌های رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن فرماندهان سپاه در سوریه و جبهه مقاومت، با اشراف و تسلط اطلاعاتی بر مقر‌ها و تحرکات این رژیم در منطقه، با شلیک موشک‌های بالستیک، یکی از مقر‌های اصلی جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) در اقلیم کردستان عراق را مورد هدف قرار داد و آن را منهدم کرد.

سپاه در این عملیات با شلیک چهار فروند موشک از غرب و نیز هفت فروند موشک دیگر از شمال‌غرب کشور مقر جاسوسی موساد را هدف قرار داد.

این مقر، از نظر ساخت، سومین مقر مستحکم موساد در منطقه بوده که از ۲ لایه بتن ساخته شده و دارای رادار و دستگاه‌های شنود بود؛ همچنین بر اساس خبر‌های منتشره، چهار نفر از مسئولان ارشد موساد در حمله موشکی سپاه به هلاکت رسیدند.

«وعده صادق ۲» در راه است

۲- در پی ترور شهید «حسن صیاد خدایی» به دست مزدوران رژیم صهیونیستی که در یکم خرداد ۱۴۰۱ رخ داد و کمتر از سه هفته بعد، خبری مبنی بر هدف قرار دادن سه خودرو در نزدیکی کنسولگری آمریکا در اربیل عراق منتشر شد که به هلاکت «ایلاک رون» مسؤول جوخه ترور رژیم صهیونیستی اشاره داشت.

در همین زمینه، حساب توئیتری «اینتل اسکای» - که در زمینه تحلیل خطرات و ریسک‌های بین‌المللی، ردیابی پرواز‌های جهانی و اخبار ویژه بحران‌های مختلف فعالیت می‌کند - مدعی شد در این حمله یک مقام ارشد موساد کشته شده است.

اینتل اسکای در توئیتی ادعا کرد: «(ایلاک رون) آسا فلاتس، فرمانده یگان ترور موساد، در جریان حمله با پهپاد کامیکازه در اربیل واقع در شمال عراق، ترور شد».

این در حالی است که در تاریخ ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ نیز دو مرکز آموزشی پیشرفته متعلق به سازمان موساد در اربیل با ده‌ها فروند راکت و موشک هدف حمله قرار گرفته بود.

«وعده صادق ۲» در راه است

۳- بزرگترین و بی‌سابقه‌ترین حمله‌ای که به مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی صورت گرفت، در عملیات «وعده صادق» رقم خورد.

در این عملیات که شامگاه ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ و بامداد ۲۶ فروردین اجرا شد، نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و به شهادت رساندن جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.

در همین رابطه، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با گذشت بیش از ۱۰ روز از سکوت و اهمال سازمان‌های بین‌المللی به ویژه شورای امنیت سازمان ملل متحد برای محکومیت تجاوز و جنایتگری رژیم صهیونیستی در حمله به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق به عنوان بخشی از خاک کشورمان و به شهادت رساندن هفت تن از مستشاران قانونی کشور و عدم مجازات رژیم جنایتکار ذیل بند هفتم منشور سازمان ملل، جان‌برکفان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به این جنایت‌ها و تحقق هشدار‌های پیشین و تأمین مطالبه‌ی به‌حق ایران و به‌منظور تنبیه متجاوز، با استفاده از توانمندی‌های راهبردی اطلاعاتی، موشکی و پهپادی خود به اهداف نظامی مهم ارتش تروریستی صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی حمله و آنها را با موفقیت مورد اصابت قرار داد و منهدم کرد.

«وعده صادق ۲» در راه است

عملیات وعده صادق با شلیک حجم انبوهی از پهپاد‌های «شاهد» و تعداد زیادی موشک‌های کروز و بالستیک انجام شد و طی آن، پایگاه نظامی «نواتیم» و یک پایگاه اطلاعاتی در بلندی‌های جولان که در حمله به کنسولگری ایران نقش داشتند، هدف قرار گرفتند.

در این عملیات، با وجود مقابله‌ی سیستم‌های پدافندی چندلایه‌ی رژیم صهیونیستی، آمریکا، انگلیس، فرانسه و اردن با پهپاد‌ها و موشک‌های ایرانی، تعداد قابل توجهی از پرتابه‌های ایران به اهداف مد نظر اصابت کردند.

اکنون با توجه به ترور ناجوانمردانه اسماعیل هنیه در تهران و با عنایت به پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی در این‌خصوص، رژیم صهیونیستی با این اقدام، زمینه مجازات سخت خود را فراهم کرده و صهیونیست‌ها باید منتظر عملیات «وعده صادق ۲» از سوی ایران و تحمل خساراتی شدیدتر باشند.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار