کارشناس مسائل غرب‌آسیا:

ترور شهید هنیه نقض قوانین بین‌المللی است

قادری گفت: ترور رئیس دفتر سیاسی حماس که به‌عنوان مهمان رسمی و با پاسپورت دیپلماتیک جهت شرکت در مراسم تحلیف ریاست جمهوری در ایران حضور داشت، نقض قوانین بین‌المللی است.
کد خبر: ۶۸۱۷۲۲
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۶ - 31July 2024

به گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع‌پرس، «محمد قادری» کارشناس مسائل غرب‌آسیا با حضور در شبکه خبر پیرامون ابعاد مختلف اقدام تروریستی ترور «اسماعیل هنیه» مسئول دفتر سیاسی جنبش حماس در تهران، اظهار داشت: این اتفاق در ادامه رفتار‌های عرف و قواعد بین‌المللی جنگ از سوی رژیم جنایتکار صهیونیستی اتفاق افتاده است. اما نکته حائز اهمیت در این میان این است که شهید هنیه با پاسپورت دیپلماتیک و به عنوان یک میهمان رسمی برای حضور در مراسم تحلیف رئیس جمهور در جمهوری اسلامی حضور داشت.

رژیم صهیونیستی به دنبال گسترش جنگ غزه به سطح منطقه‌ای و بین‌المللی است

قادری افزود: این موضوع از نقطه نظر حقوق بین‌الملل حائز اهمیت است. اما رژیم صهیونیستی به دلایل مختلفی عملا پای خود را فراتر از این گذاشته است و شاهد نقض قوانین بین‌المللی از سوی صهیونیست‌ها هستیم. 

کارشناس مسائل غرب‌آسیا ادامه داد: در واقع باید گفت رژیم صهیونیستی به پشتوانه یک اراده فراتر از خود این رژیم این اتفاقات را رقم می‌زند و آن هم حمایت آمریکا از این رژیم جنایتکار است. اما می‌بینیم که نتانیاهو تا امروز از پس عملیات «طوفان‌الاقصی» بربیاید و در این ۹ ماه تمام تلاش خود را می‌کند تا ابعاد این جنگ از داخل جغرافیای سرزمین‌های اشغالی فراتر برود.

وی خاطرنشان کرد: در این میان حتی حادثه تروریستی کنسولگری ما در دمشق هم با همین هدف انجام شد و در این مسیر شاهد هستیم که رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند تا ابعاد این جنگ را به سطح منطقه‌ای و بین‌المللی گسترش بدهد و موئلفه‌های دیگری را وارد این جنگ کند.

قادری اضافه کرد: علت اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی هم این است که هرگونه پایان، آتش‌بس و یا صلح اگر در این مقطع زمانی روی بدهد، نتانیاهو به‌عنوان بازنده اصلی معرفی خواهد شد. البته این موضوعی است که رسانه‌های داخل اراضی اشغالی نیز مدت‌هاست که به آن اشاره می‌کنند.

کارشناس مسائل غرب‌آسیا تصریح کرد: جریان‌های سیاسی مخالف نتانیاهو و کارشناسان و تحلیلگران سیاسی امنیتی در کشور‌های غربی کاملا به این موضوع اذعان دارند که بازنده اصلی جنگ غزه نتانیاهو است. این موضوع هم از نظر نتیجه نهایی این جنگ و هم از نظر اینکه پایان این جنگ پایان حیات سیاسی او خواهد بود، قابل مشاهده است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار