وزیر اسبق بهداشت :

سلامت روان و کاهش استرس قضات از جمله برنامه‌های قوه قضائیه است/اخذ مجوزهای ساخت بیمارستان تخصصی جدید قوه قضاییه

وزیر اسبق بهداشت و مشاور سابق قوه قضائیه در خصوص برنامه‌های قوه قضائیه در حوزه سلامت روان و کاهش استرس قضات و کارکنان قوه قضائیه سخن گفت.
کد خبر: ۶۸۱۸۰
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۹ - 30January 2016

سلامت روان و کاهش استرس قضات از جمله برنامه‌های قوه قضائیه است/اخذ مجوزهای ساخت بیمارستان تخصصی جدید قوه قضاییه

به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس،مرضیه وحید دستجردی وزیر اسبق بهداشت و مشاور سابق رئیس قوه قضائیه ، در مورد مهمترین مسائل بهداشتی کارکنان قوه قضائیه اظهار داشت: در حوزه سلامت و بهداشت قوه قضائیه، بیشترین توجه بر روی سلامت پرسنل، کارکنان و قضات قوه قضائیه بود.

وزیر اسبق بهداشت تصریح کرد: قضات به خاطر وضعیت خاصی که داشته و کار سنگینی که برعهده دارند تحت فشارهای مختلفی قرار داشته و به همین جهت مسائل مربوط به استرس و وظیفه پرخطرشان از جمله مهمترین مسئله در این رابطه است.

دستجردی ادامه داد: به همین دلیل سعی کردیم که علاوه بر سلامت جسم در حوزه مربوط به سلامت قضات، سلامت روان و کاهش استرس آنها را نیز لحاظ کنیم.

مشاور سابق رئیس قوه قضائیه به شورای سیاستگذاری و برنامهریزی سلامت در قوه قضائیه پرداخت و گفت: در شورای سیاستگذاری و برنامهریزی سلامت از روانشناسان و روانپزشکان نیز بهره بردیم تا بتوان در برنامههای ضمن خدمت برای کاهش استرس قضات نیز مسایلی را لحاظ کرد.

وی به برنامهریزیهای انجام شده برای سلامت کارکنان و قضات قوه قضائیه اشاره و بیان داشت: ساخت بیمارستان تخصصی قوه قضائیه یکی از این برنامهها است؛ خوشبختانه مجوزهای لازم گرفته شده و درحال مناقصات هستیم تا بتوان در حدود 3-2 سال این بیمارستان را راهاندازی کرد.

وزیر اسبق بهداشت ادامه داد: بیمارستان قوه قضائیه جدید باید با بیمارستان قبلی متفاوت باشد و بخشها و تخصصهایش به روزتر باشد.

دستجردی به راهاندازی کلینیکهای سرپایی و به خصوص کلینیک دندانپزشکی پرداخت و تصریح کرد: راهاندازی کلینیکهای سرپایی و به خصوص کلینیک دندانپزشکی که از بخشهای هزینه بر است از جمله برنامههای ما در این زمینه است؛ خوشبختانه مدیران کل دادگستری استانها نیز از این رویه پیروی کرده و کلینیکهای دندانپزشکی در اکثر استانها نیز راهاندازی شده؛ در همین راستا اخیراً از بنده خواستند که برای افتتاح کلینیک دندانپزشکی به کرمان بروم که این کار را خواهم کرد.

مشاور سابق رئیس قوه قضائیه به فعالیت مجهزترین کلینیک فوقتخصصی دندانپزشکی در تهران اشاره کرد و گفت: مجهزترین کلینیک دندانپزشکی را قوه قضائیه دارد که بازنشستگان قوه قضائیه نیز میتوانند از آن استفاده کنند.

دستجردی تاکید کرد: باید علاوه بر سلامت جسمی به فکر سلامت روان و کاهش استرس قضات و کارکنان قوه قضائیه بود.

منبع:فارس

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار