فردا پنجشنبه انجام می‌شود؛

وداع با پیکر شهید سامی‌مقدم در معراج شهدا

آئین وداع با پیکر شهید حسین سامی مقام فردا پنجشنبه ۱۱ مرداد در معراج شهدا برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۸۱۸۴۵
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۲ - 31July 2024

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، آئین وداع با پیکر شهید «حسین سامی مقام» فردا (پنجشنبه) ۱۱ مرداد با حضور عموم مردم، مقامات لشکری و همرزمان شهید در معراج شهدای تهران برگزار می‌شود.

وداع با پیکر شهید سامی‌مقدم در معراج شهدا

در جریان عملیات تفحص شهدا در منطقه آلواتان سردشت، پیکر‌های مطهر ۷ تن از قهرمانان و شهدای سال‌های نخستین پیروزی انقلاب به دست آمدند. نحوه کشف پیکر‌های این شهدا، خبر از جنایتی هولناک و خیانتی بزرگ به مردم و هموطنان کرد توسط حزب دموکرات به سرکردگی عبدالرحمان قاسملو می‌داد.

شهدایی که با دستان، پا‌ها و چشمانی بسته شده که توسط جوخه اعدام حزب دموکرات مظلومانه و در ماه مبارک رمضان به شهادت رسیده بودند از بین ۷ شهید تفحص شده تنها یکی از شهدا که کارت گواهینامه به همراه داشت، شناسایی شد. شهید حسین سامی مقام در ۲۲ سالگی به استخدادم ارتش شاهنشاهی درآمد. دوره‌های تفنگداری دریایی و رزم آبی خاکی را در انگلیس گذراند و در نیروی دریایی خدمت کرد. او بعد از مدتی به دلیل مقابله با فساد موجود در نیروی دریایی ارتش شاهنشاهی بار‌ها توسط ضد اطلاعات ساواک احضار و در نهایت به نیروی زمینی منتقل شد.

«حسین سامی مقام» فوتبالیست تیم شاهین آبادان، کشتی گیر قهار و ورزشکاری پرتلاش با قدرت بدنی و روحیه و ایمان بالا تبدیل به فرمانده‌ای توانمند و غیور شد. او به عنوان فرمانده گردان لشکر ۲۸ سنندج به مقابله با گروهک‌های کموله و دموکرات پرداخت و در ۳۱ فروردین ۵۹ در جریان نجات فرمانده شهیدش نصرت زاد به شکل ناجوانمردانه‌ای توسط عامل نفوذی به اسارت درآمد.

شهید سامی مقام هیچ‌گاه در طول مدت اسارتش در زندان «دوله تو» با دشمن مماشات نکرد، همه پیشنهاد‌های وسوسه انگیز ضد انقلاب برای همکاری را رد کرده و با مقاومت خود به سایر همرزمانش که در زندان دوله تو اسیر شده بودند، روحیه می‌داد.

او بر اثر شکنجه‌های ضد انقلاب بار‌ها و بار‌ها تا آستانه شهادت می‌رود، اما سرانجام در ۱۴ مرداد سال ۵۹ مصادف با ۲۳ ماه رمضان، یعنی یک ماه قبل از آغاز جنگ تحمیلی و در حالیکه به دلیل احقاق حق گروگان‌های زندانی، دو هفته دست به اعتصاب غذا زده بود، به بهانه آزادی از زندان «دوله تو» خارج و به جنگل‌های آلواتان منتقل می‌شود و با پاها، دستان و چشمان بسته در ۴۴ سالگی توسط جوخه‌های اعدام به شهادت می‌رسد.

زمان مراسم تشییع شهید سامی مقدم روز جمعه ۱۲ مرداد همزمان با نماز جمعه است.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار