مسئول بسیج حقوقدانان فارس خبرداد؛

برگزاری یادواره ۲۱ شهید حقوقدان استان فارس به میزبانی شهر شیراز

«مهبودی» گفت: یادواره ۲۱ شهید حقوقدان استان فارس ۱۴ مرداد ماه همزمان در مرکز فرهنگی شهید قدوسی دادگستری فارس واقع در خیابان خبرنگار شهر شیراز برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۸۱۸۶۹
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۵ - 31July 2024
برگزاری یادواره ۲۱ شهید حقوقدان استان فارس به میزبانی شهر شیرازبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از فارس، «روح‌الله مهبودی» مسئول بسیج حقوقدانان فارس در نشستی خبری با خبرنگاران با بیان اینکه روز ۱۴ مرداد روز بسیج حقوقدانان نامگذاری شده، اظهار داشت: با توجه به مناسبت روز چهاردهم مرداد ماه و طی بررسی‌های انجام شده، این روز برای برگزاری یادواره ۲۱ شهید حقوقدان فارس در راستای دومین کنگره ملی شهدای فارس انتخاب شد که این برنامه شهدایی ۱۴ مرداد ماه ۱۴۰۳ ساعت ۹ صبح در مرکز شهید قدوسی دادگستری فارس واقع در خیابان خبرنگار برگزار می‌شود.
 
وی افزود: در یادواره شهدای حقوقدان استان فارس از نرم‌افزار مشاوره حقوقی برای اولین در کشور، کتاب لاله‌های عدالت با موضوع سرگذشت ۲۱ شهید حقوقدان استان و نمایشگاه راه شهدا با حضور مسئولان رونمایی می شود.
 
مهبودی، آزادی زندانیان جرائم غیر عمد را یکی از سنت‌های حسنه در استان فارس دانست و بیان کرد: با همکاری شهرداری شیراز، خیرین و ستاد دیه، در یادواره شهدای حقوقدان فارس ۲۱ زندانی به نیت ۲۱ شهید حقوقدان آزاد می‌شوند.
 
مسئول بسیج حقوقدانان فارس تخصصی شدن اقشار بسیج را مورد اشاره قرار داد و گفت: یکی از این اقشار سازمان بسیج، بسیج حقوقدانان است که یکی از تفاوت‌های بسیج حقوقدانان با دیگر اقشار بسیج، گستره دایره شمول این قشر در هرسه قوه مقننه، اجرایی و قضائیه است و ۹ انجمن تخصصی با برگزاری جلسات در حوزه‌های مختلف، در بسیج حقوقدانان فارس پیش‌بینی شده که  ۱۹ گروه جهادی فعال ثبت شده در سامانه اطلس بسیج سازندگی هم اکنون در زمینه فعالیت آنان، ارائه مشاوره تخصصی به عموم مردم، ترویج صلح و سازش، و کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد فعال هستند.
 
این مقام مسئول تصریح کرد: تمام اقدامات انجام شده در این گروه‌های جهادی، با تعامل با قضات و دادگستری و با محوریت پایگاه‌های مقاومت است تا پرونده‌ها با صلح و سازش خاتمه یابد همچنین طی مشاوره‌های حقوقی پرونده بررسی شده و با شناسایی افراد محق و معسر، توسط وکلای عضو این سازمان به صورت رایگان رسیدگی می‌شود و معاضدت‌های تخصصی شامل برگزاری میز مشاوره در طرح‌هر مسجد یک حقوقدان است.
 
مهبودی از فعال شدن ۱۷ شهرستان استان فارس در طرح‌هر مسجد یک‌حقوقدان خبر داد و تاکید کرد: جامعه ما از فقر حقوقی رنج می‌برد که در همین راستا برنامه پنجشنبه‌های حقوقی برای به‌روز کردم اطلاعات حقوق‌یاران پیش‌بینی و اجرا کردیم.
 
وی از پیگیری پرونده شهادت حاج قاسم توسط وکلای عضو بسیج حقوقدانان فارس خبر داد و گفت: مطالبه‌گری حقوق تضییع شده مردم از کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ با جمع‌آوری ۱۰ هزار امضا از فارس آغاز شده است.
 
مهبودی از آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد در قالب پویش نذر رهایی خبر داد و گفت: در ۱۵ مرحله نذر رهایی در استان فارس قریب به ۲ هزار و ۸۰۰ نفر یا آزاد شدند و یا از زندانی شدن آنان جلوگیری شده است.
 
مسئول سازمان بسیج حقوقدانان فارس با بیان اینکه عموم مردم فارس می‌توانند در بستر فضای مجازی، با ارسال پیامک به شماره ۰۹۲۱۵۸۵۷۵۹۹ با درخواست لینک، لینک اتاقک مشاوره حقوقی دریافت کرده و مورد مشاوره قرار گیرند.
 
این مقام مسئول در پایان سخنان خود با اشاره به راه اندازی سامانه ۱۲۹ مرکز وکلا و معاونت پیشگیری دادگستری فارس، خاطرنشان کرد: عموم مردم می‌توانند از مشاوره حقوقی رایگان در این سامانه هم استفاده کنند. 
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار