دبیر قرارگاه محرومیت زدایی سازمان بسیج سازندگی کشور خبر داد؛

اختصاص ۳۶۰ میلیارد تومان اعتبار محرومیت زدایی به کهگیلویه و بویراحمد

«غلامی» از اختصاص ۳۶۰ میلیارد تومان اعتبار محرومیت زدایی به استان کهگیلویه و بویراحمد در سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۶۸۱۹۱۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۰۵ - 01August 2024
به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از استان کهگیلویه و بویراحمد، «مهدی غلامی» دبیر قرارگاه محرومیت زدایی سازمان بسیج سازندگی کشور در جمع مسئولین سازندگی استان و نواحی تابعه کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: با توجه به ظریفیت بالقوه بسیج سازندگی در فعالیت‌های محرومیت زدایی در اسل جاری مبلغ ۳۶۰ میلیارد تومان اعتبار در حوزه محرومیت زدایی به استان کهگیلویه و بویراحمد تخصیص یافته که این مبلغ از طریق استانداری در اختیار مجموعه سپاه فتح قرار خواهد گرفت. 
 
غلامی جهاد آبرسانی را اولویت نخست بسیج سازندگی عنوان کرد و ادامه داد: علاوه بر این مأموریت آبخیز تا جالیز، راه، مسکن و نوسازی مدارس نیز از دیگر اهداف بسیج سازندگی در حوزه محرومیت زدایی و فنی است. 
 
دبیر قرارگاه محرومیت زدایی سازمان بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه اقدامات بسیجی باید برون سپاری سازمانی شوند، گفت: چشم انداز فعالیت‌های بسیج سازندگی پررنگ کردن نقش نواحی در فعالیت‌های محرومیت زدایی است و به همین دلیل می‌توان در پروژه‌هایی که از پیچیدگی کمتری برخوردار هستند از ظرفیت نواحی استفاده کرد. 
 
تخصیص ۳۶۰ میلیارد تومان اعتبار محرومیت زدایی به کهگیلویه و بویراحمد
 
غلامی بر لزوم رتبه بندی گروه‌های جهادی تأکید کرد و ادامه داد: لازم است با دعوت از گروه‌های جهادی و مشارکت آنها در فعالیت‌های عمرانی و محرومیت زدایی زمینه مشارکت آنها در پروژه‌های مختلف را افزایش داد، اما این کار نیازمند داشتن صلاحیت فنی گروه‌های جهادی است. 
 
وی مشارکت در ساخت مسکن محرمین، توسعه راه روستایی، قیر محوطه پایگاه‌ها و انجام ایزوگام را از جمله مواردی ذکر کرد که نواحی می‌توانند در اجرای آنها سهیم باشند. 
 
 در این نشست سرهنگ پاسدار «حسن رضایی» مسئول بسیج سازندگی سپاه فتح مسئول بسیج سازندگی سپاه فتح نیز گزارشی از اقدامات صورت گرفته در حوزه‌های مختلف جهاد آبرسانی، طرح آبخیز تا جالیز، فعالیت‌های عمرانی و آموزشی ارائه کرد. 
 
رضایی با بیان اینکه ۶ دهستان با ضریب محرومیت بالا در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد، اظهار داشت: بسیج سازندگی تا کنون توانسته بیش از ۶۴ کیلومتر راه روستایی را بهسازی نماید و در حال حاضر نیز بهسازی ۶ جاده روستایی در دست اقدام است.
 
مسئول بسیج سازندگی سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد به رتبه ممتاز بسیج سازندگی سپاه فتح در جهاد آبرسانی نیز اشاره کرد و یادآور شد: با تلاش مجموعه همکاران، این سازمان رتبه دوم کشور را در جهاد آبرسانی به خود اختصاص داده است. 
 
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار