معاون حقوقی رئیس جمهور شهید:

شهادت «اسماعیل هنیه» نقطه عطفی در تاریخ مقاومت/ شهادت در غربت صفحه دیگری از دوران دفاع مقدس را رقم زد

«دهقان» با گرامیداشت یاد و خاطره شهید اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس گفت: شهادت غم‌بار رهبر مجاهد حماس، نقطه عطفی در تاریخ محور مقاومت محسوب می‌شود.
کد خبر: ۶۸۱۹۴۷
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۳ - 01August 2024

به گزارش دفاع‌پرس از قم، محمد دهقان، معاون حقوقی دولت سیزدهم، در اجلاسیه شهیدان غریب اسارت در سالن همایش ایثار مرکز فرهنگی و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم اظهار داشت: اینکه تقدیر الهی بر این شد اسماعیل هنیه در داخل ایران به شهادت برسد، قطعا حکمتی دارد که به یاری خدا در آینده ابعاد آن بیشتر روشن خواهد شد.

شهادت «اسماعیل هنیه» نقطه عطفی در تاریخ مقاومت/ شهادت در غربت صفحه دیگری از دوران دفاع مقدس را رقم زد
وی افزود: شهادت اسماعیل هنیه با وجود اینکه غم‌بار است، اما خروش جدیدی را در جهان اسلام به راه خواهد انداخت.

دهقان ادامه داد: اجر و پاداش شهادت غم‌بار رهبر مجاهد حماس، نابودی قطعی رژیم صهیونیستی و شهادت وی نقطه عطفی در تاریخ محور مقاومت است.

این جانباز و آزاده جنگ تحمیلی موضوع شهیدان غربت و اسارت را مورد اشاره قرار داد و بیان داشت: خداوند مقدر کرد صفحه‌ای دیگری از دوران دفاع مقدس در اسارت رقم بخورد.

وی ادامه داد: بسیاری از رزمندگان در میدان نبرد با دشمن شهید شدند، اما اسارت در حقیقت برگ دیگری از تاریخ دفاع مقدس و انقلاب اسلامی است.

دهقان اظهار کرد: اسیرانی که در این دوران، سختی‌ها و زجر بیشتری را تحمل کردند، به طور حتم نزد خدا اجر بیشتری دارند و مثال آنانی که در هنگام اسارت به مقام شهادت نائل شدند در پیشگاه الهی غیرقابل توصیف است.

معاون حقوقی رئیس جمهور شهید تصریح کرد: در فضای سخت و طاقت فرسای اسارت با همه شکنجه‌هایی که صورت می‌گرفت، آن چیزی که موجب پایداری و مقاومت اسیران می‌شد، اعتقاد آنان بود.

وی با بیان اینکه اسیران ایرانی دوران دفاع مقدس بسترساز شهادت در غربت شدند، گفت: شهدای غربت تنها به اسیران جنگ تحمیلی محدود نشد و راه این شهدا سال‌ها بعد، توسط نیرو‌های فاطمیون، زینبیون و حیدریون ادامه پیدا کرد.

معاون رئیس جمهور شهید یادآور شد: حضرت امام (ره) فرمودند باید بسیج جهان اسلام ایجاد شود، امروز به برکت مجاهدان مدافع حرم، شاهد تحقق این فرمایش امام راحل هست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار