معرفی کتاب؛

«ابوحسن»

کتاب «ابوحسن» یادداشت‌های روزانه در جنگ با داعش و دفاع از حریم اهل بیت (ع) در سوریه به نویسندگی «هوشنگ عبدی» است.
کد خبر: ۶۸۱۹۵۲
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۶ - 01August 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اردبیل، کتاب «ابوحسن» یادداشت‌های روزانه در جنگ با داعش و دفاع از حریم اهل بیت (ع) در سوریه که به نویسندگی «هوشنگ عبدی» توسط انتشارات «خط هشت» در هزار نسخه با حمایت مالی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل به چاپ رسیده است.

ابوحسن یاداشت‌های روزانه «هوشنگ عبدی» از فرماندهان جبهه مقاومت است. این کتاب دو دوره حضور او را در سوریه بازگو می‌کند. روای از فرماندهان و جانبازان لشکر عاشوراست. کسی که هم در دفاع از میهن اسلامی و هم در دفاع از حرم اهل بیت (ع) حضور داشته است. خاطرات هوشنگ عبدی که به صورت روزانه یادداشت شده حاوی نکات بسیار شنیدنی است.

در بخشی از کتاب آمده است:

ابتدا قرار بود محور اول را فاطمیون کار کنند ولی بعدا در جلسه مشترک با حزب الله فرمانده منطقه غوطه شرقی حزب الله گفت: «محور اول را خودمان کار می‌کنیم.» بنابراین ما در احتیاط قرارگاه قرار گرفتیم. عملیات در ساعت یازده شروع شد، بعد از دو ساعت همه محور‌ها پیش رفتند و محور اول تا منطقه مرکزی اعلام حظور کرد. محور سوم تا دانشگاه یعنی انتهای منطقه خود رفت و منطقه وسط نیز به آخر‌های اهداف خود رسید. همه خوشحال از این پیروزی بزرگ بودیم که ناگهان مطلع شدیم محور اول بعد از تصرف، رها شده است و دلیل این کارهم دعوای آقایان دفاع وطنی‌ها با یکدیگر بر سر مسائل جزئی بوده است. کار عملیات گره خورد، مرا با یک گروهان از نیروهایم برای ادامه عملیات به گردان یا بهتر است بگویم گروهان حیدریون فرستادند.

رفتیم و شروع کردیم به تصرف تعدادی ساختمان و ویلا و بعد از قدری مقاومت و تثبیت خط قرار شد با گروهان دیگر از محور دوم ادامه ماموریت کتائب سید الشهدا را انجام بدهیم؛ بنابراین به محل حضور نیرو‌ها آمدیم و گروهان دیگری را با خود همراه کرده و راهی ماموریت شدیم تا ما به آن منطقه برسیم، گروهان اول زمین گیر شده بود و فرمانده محور زرهی که فردی از دلاور مردان لشکر ۸ نجف بود شهید و مسئول گردان دفاع وطنی قرارگاه نیز مجروح شده بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار