پرافتخارترین ورزشکار ایران در پارالمپیک به یاران شهیدش پیوست

«مختار نورافشان» جانباز ۷۰ درصد استان فارس در دوران دفاع مقدس و پرافتخارترین ورزشکار ایران در مسابقات پارالمپیک، جهانی و بین‌المللی، دعوت حق را لبیک گفت و به یاران شهیدش پیوست.
کد خبر: ۶۸۱۹۹۸
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۹ - 01August 2024

پرافتخارترین ورزشکار ایران در پارالمپیک به یاران شهیدش پیوستبه گزارش دفاع‌پرس از فارس، بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که جانباز ۷۰ درصد مختار نورافشان قهرمان مدال‌آور و پرافتخارترین ورزشکار ایران در مسابقات پارالمپیک، جهانی و بین‌المللی، پس از تحمل ۴۲ سال رنج ناشی از جانبازی دعوت حق را لبیک گفت و به یاران شهیدش پیوست.

در این اطلاعیه آمده است:

 پیکر این شهید گرانقدر جمعه ۱۲ مرداد در ساعت ۸:۳۰ صبح از مقابل حرم مطهر حضرت سید علاء الدین حسین (ع) به سمت دارالرحمه شیراز تشییع و در گلزار شهدای دارالرحمه به خاک سپرده می‌شود.

«مختار نورافشان» در تاریخ دوم آذر سال ۱۳۶۱ در عملیات محرم در منطقه عین خوش بر اثر اصابت ترکش به ناحیه کمر و نخاع مجروح و به مقام جانبازی نائل شده بود.

این جانباز ۷۰ درصد قطع نخاعی، با وجود جراحت‌های ناشی از جنگ تحمیلی، ورزش حرفه‌ای را ادامه داد و پس از عضویت تیم ملی در رشته دو و میدانی، موفق به کسب یک نشان طلا و دو نشان نقره از بازی‌های پارالمپیک آتلانتا ۱۹۹۶، یک نشان برنز از بازی‌های پارالمپیک آتن ۲۰۰۴، یک نشان طلا از بازی‌های پارالمپیک سئول ۱۹۸۸ و دو نشان طلا از بازی‌های پارالمپیک سیدنی سال ۲۰۰۰ شد.

از دیگر افتخارات وی می‌توان به کسب ۱۱ نشان طلا، ۴ نقره و یک برنز از مسابقات جهانی و ۳ نشان طلا و ۲ نشان نقره از مسابقات بین‌المللی اشاره کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار