یادداشت / افسانه خشنودنیا

مقاومت با ترور راهبرانش نمی‌میرد

رژیم جنایت‌کار صهیونیستی باید بداند که با شهادت فرماندهان برجسته مقاومت مانند سردار قاسم سلیمانی و اسماعیل هینه، نمی‌تواند مانع از ادامه مسیر ایستادگی و مقاومت ملت‌ها در برابر جنایت‌هایش شود؛ محور مقاومت باقدرت و انگيزه بیشتری به مسیر خود ادامه خواهد داد.
کد خبر: ۶۸۲۰۲۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۸ - 01August 2024
مقاومت با ترور راهبرانش نمی‌میردبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه،«افسانه خشنودنیا» نویسنده و خبرنگار؛ صبح روز دهم مرداد ۱۴۰۳، با ترور و شهادت اسماعیل هنیه رئیس‌دفتر سیاسی حماس، دوباره شاهد تکرار واژه ترور در رسانه‌های مختلف بودیم؛ اگر بخواهیم از ۱۲۰ سال گذشته درباره آشنایی ملت ایران با واژه ترور سخن بگوییم، حرف‌های بسیاری برای گفتن خواهیم داشت.
 
در حقیقت مردم ما تجربه‌های بسیاری از ترور دارند؛ از همان سال‌هایی که مردم برای مشروطه مبارزه می‌کردند، کسانی که آگاهی مردم را بزرگ‌ترین خطر برای منافعشان می‌دانستند، از این ابزار ناجوانمردانه استفاده می‌کردند؛ در واقع آن‌ها با مبارزان آزادی که تلاش در جهت آگاه‌ساختن مردم داشتند، دشمن بودند.این افراد هنگامی که می‌دیدند افرادی در برابر ظلم و جهل قد برافراشته‌ و سعی در آگاه‌ساختن مردم دارند، با روش‌های ناجوانمردانه و غیرانسانی آن‌ها را از بین می‌بردند.

بازخوانی پرونده یک ترور

شیخ فضل‌الله نوری نمونه‌ای از این ترور هاست؛ او که از مهم‌ترین و مشهورترین نماینده جریان فکری مشروطه‌خواهی به شمار می‌رفت، معتقد بود، تمامی قوانین جامعه باید بر اساس احکام اسلام تنظیم شود. در واقع وی خواهان «مشروطه مشروعه» بود. سرانجام هم پافشاری او نتیجه‌بخش بود و اصل دوم متمّم قانون اساسی، یعنی حق نظارت پنج مجتهد طراز اول بر قوانین اضافه شد.
 
بخشی از سخن امام خمینی (ره) درباره شیخ فضل‌الله نوری چنین است: «راجع به همین مشروطه و اینکه مرحوم شیخ فضل‌الله رحمت‌الله ایستاد که مشروطه باید مشروعه باشد، باید قوانین موافق اسلام باشد. در همان وقت که ایشان این امر را فرمود و متمّم قانون اساسی هم از کوشش ایشان بود، مخالفین، خارجی‌ها که یک همچو قدرتی را در روحانیت می‌دیدند، کاری کردند در ایران که شیخ فضل‌الله مجاهد مجتهد دارای مقامات عالیه را، یک دادگاه درست کردند و یک نفر منحرف، روحانی‌نما، او را محاکمه کرد و در میدان توپخانه شیخ فضل‌الله را در حضور جمعیت به دار کشیدند».
همچنین حجت‌الاسلام حبیب‌الله غفوری نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه کرمانشاه، از شیخ فضل‌الله نوری به‌عنوان شهید عرصه بصیرت یاد کرده است که انگلیسی‌ها زمینه اعدام آن فقیه بزرگ، بابصیرت و عالم را فراهم کردند و ایشان را به دلیل آگاهی و روشنگری درمورد توطئه‌های دشمن، با توطئه‌ای خبیثانه به دار آویختند.آری، در طول تاریخ شاهد بوده‌ایم که اربابان قدرت و ثروت که بویی از انسانیت نبرده‌اند، برای حفظ منافع خود از هیچ عمل دژخیمانه‌ای فروگذاری نکرده‌اند.

ملت ایران ۱۷ هزار شهید ترور دارد

ملت ایران با وجودداشتن ۱۷ هزار شهید ترور در کشور به‌خوبی با معنای واژه ناخوشایند ترور آشناست. در سال‌های نخست انقلاب اسلامی، گروهک کوردل منافقین، ۱۲ هزار نفر از اقشار مختلف مردم شامل مردم عادی، نخبگان و متفکران، بزرگان و سیاستمداران را به شهادت رساندند.
 
به‌عنوان‌مثال شهید مرتضی مطهری که یکی از متفکران بزرگ اسلام بوده است‌، جز اولین شهدای ترور بعد از انقلاب اسلامی است. مطهری در مباحث گوناگون فلسفی، کلامی، تاریخی، عرفانی و اجتماعی صاحب‌نظر بود؛ آثار و اندیشه‌های او همچنان موردتوجه است. آثار مرتضی مطهری به بیش از یک‌صد جلد می‌رسد.
از نمونه‌های دیگر ترور در ایران، انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی در ۷ تیرماه ۱۳۶۰ بود. اقدام تروریستی که این حادثه ۶ روز پس از عزل بنی‌صدر از ریاست‌جمهوری و یک روز پس از ترور نافرجام سید علی خامنه‌ای بود، سیدمحمدحسینی بهشتی رئیس دیوان عالی کشور، دبیرکل حزب جمهوری اسلامی و ۷۲ نفر از چهره‌های سیاسی از جمله ۴ وزیر، چند معاون وزیر و ۲۷ نماینده مجلس به شهادت رسیدند.
نمونه دیگر انفجار دفتر نخست‌وزیری در اقدامی تروریستی در تاریخ ۸ شهریور ۱۳۶۰، در خیابان پاستور هنگام برگزاری جلسه شورای‌عالی امنیت کشور با حضور رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر وقت با هشت شهید و ۲۳ مجروح بود. بر اثر این انفجار محمدعلی رجایی رئیس‌جمهور وقت، محمدجواد باهنر نخست‌وزیر و هوشنگ وحید دستجردی رئیس شهربانی جمهوری اسلامی چندی دیگر به شهادت رسیدند.
همچنین می‌توان از ترور شهید علی صیاد شیرازی از فرماندهان برجسته جنگ ایران و عراق در ۲۱ فروردين‌ماه ۱۳۷۸ در تهران و مقابل درب منزلش، به دست اعضای سازمان مجاهدین

ترور شهدای هسته‌ای؛ ابزار استکبار برای متوقف کردن مبارزات عدالت‌خواهانه ملت ایران

دشمنان آزادی و استکبار جهانی برای متوقف کردن مبارزات عدالت‌خواهانه ملت شریف ایران از ابزارهای گوناگون از جمله جنگ تحمیلی، تحریم اقتصادی، هجمه‌های ‌گسترده رسانه‌ای، ترور و دیگر ابزارها استفاده کرده‌اند. ترور شخصیت‌ها و دانشمندان برجسته هسته‌ای ایران نظیر اردشیر حسین‌پور، مجید شهریاری، مصطفی احمدی روشن، مسعود علیمحمدی، داریوش رضایی‌نژاد و محسن فخری‌زاده طی سال‌های ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۰ به‌صورت هدف‌مند نمونه‌های از آن‌هاست.

نقض حقوق بین‌الملل در ترور شهید قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس

همچنين باید از نقض صریح قانون بین‌المللی توسط ایالات متحده آمریکا در ترور سردار قاسم سلیمانی در حمله آمریکایی‌ها به فرودگاه بغداد در صبحگاه جمعه ۱۳ دی‌ماه ۱۳۹۸، سخن گفت. در این حمله همراه با شهید سلیمانی، ابومهدی المهندس فرمانده حزب‌الله عراق و قائم‌مقام بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) و شمار دیگری از رزمندگان عراقی به شهادت رسیدند. نکته قابل‌توجه این است که این حمله به دستور مستقیم دونالد ترامپ رئیس‌جمهور ایالات متحده صورت گرفت.

استکبار جهانی از اتحاد ملت‌ها می‌ترسد

همه آنچه ذکر شد، نشان‌دهنده ترس استکبار جهانی به‌ویژه آمریکا جنایت‌کار از اتحاد ملت‌ها و در نتیجه به‌خطرافتادن منافع و یا به‌عبارت‌دیگر غارتگری‌های آن‌هاست.در واقع شکل‌گیری محور مقاومت یا جبهه مقاومت میان ملت‌ها و کشورهایی مانند ایران، سوریه، عراق، حزب‌الله لبنان و یمن باهدف مبارزه با اسرائیل، پایان‌دادن به تسلط غرب در منطقه خاورمیانه و دفاع از آزادی فلسطین، موجب وحشت عمیق استکبار جهانی به‌ویژه آمریکا و اسرائیل جنایت‌کار شده است.

ترور اسماعیل هنیه نشان‌دهنده بن‌بست رژیم جنایت‌کار صهیونیستی در جنگ غزه است

متأسفانه دهم مردادماه هم شاهد ترور و شهادت اسماعیل هنیه رئیس‌دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی، در اثر مورد اصابت قرارگرفتن محل اقامت آنان در تهران بوده‌ایم؛ این ترور ناجوانمردانه نشان‌دهنده بن‌بست رژیم جنایت‌کار صهیونیستی در جنگ غزه است؛ در واقع رژیم غاصب صهیونیستی با روی‌آوردن به سیاست ترور سعی در فرار از وضعیت موجود خود یعنی درماندگی و استیصال داخلی در ابعاد سیاسی، اقتصادی، امنیتی، اجتماعی و نظامی را دارد.
اسماعیل هنیه متولد ۸ مه ۱۹۶۳ چهره سیاسی برجسته فلسطینی و یکی از رهبران حماس بود که از سال ۲۰۰۷ حکومت بر نوار غزه را بر عهده دارد. او همچنین از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۷، نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین بود.
 
او که دارای سابق طولانی مبارزه با ژریم غاصب صهیونیستی است، پیش‌ازاین هم چندین بار مورد سوءقصد قرار گرفته بود که آخرین آن در سال ۲۰۰۳ زمانی که جنگنده‌های رژیم اسرائیل در پی عملیات شهادت‌طلبانه گردان‌های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس، گروهی از رهبران مقاومت را هدف قرار دادند. 
 
او در این راه شاهد شهادت بسیاری از عزیزانش بود، ولی هرگز از مبارزه دست نکشید. اسماعیل هنیه پس از اطلاع از خبر شهادت فرزندان و نوه‌هایش نیز اظهار کرده است: «خون فرزندان و نوه‌های شهیدم گران‌بهاتر از خون فرزندان مردم فلسطین نیست. خدا را شکر می‌کنم که شهادت سه پسرم و تعدادی از نوه‌هایم را به من ارزانی داشت».

خون شهید، کار ناتمام او را انجام خواهد داد

باید توجه داشت که تاریخ نشان داده که خون شهید، کار ناتمام او را انجام خواهد داد. همان‌طور که بنیان‌گذار انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) فرموده است: «ما کشته دادیم و رنج بردیم، لکن هر قطره خون آن‌ها خون‌هایی را در‏‎ ‎‏رگ جوانان غیرتمند ما به جوش آورد و آتشی در دل آن‌ها روشن‏‎ ‎‏کرد که به خواست خداوند تعالی خاموش نشود مگر پس از‏‎ ‎‏سوزاندن درخت جهنمی استعمار و به‌آتش‌کشیدن عمال روسیاه‏‎ ‎‏آن».
 
بنابراین رژیم جنایت‌کار صهیونیستی باید بداند با ترور رهبران مقاومت نمی‌تواند مانع از ادامه مسیر ایستادگی و مقاومت ملت‌ها در برابر جنایتهایش شود.همچنین رژیم جنایت‌کار صهیونیستی باید بداند که با شهادت فرماندهان برجسته مقاومت مانند سردار قاسم سلیمانی و اسماعیل هینه، محور مقاومت باقدرت و انگيزه بیشتری به مسیر خود ادامه خواهد داد؛ همان‌طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام تسلیت خود در این زمینه بیان کرده است ملت ایران خون‌خواهی مهمان عزیزش را وظیفه خود می‌داند؛ بنابراین رژیم صهیونیستی زمینه مجازات سختی را برای خود فراهم ساخته است.
همچنين در این زمینه مسعود پزشکیان ریاست‌جمهور انقلاب اسلامی ایران در واکنش به خبر شهادت اسماعیل هنیه در پیامی اعلام کرده است: «ایران از تمامیت ارضی، عزت، حیثیت، افتخار و شرف خود دفاع، و اشغالگران تروریست را از اقدام بزدلانه خود پشیمان خواهد کرد».بنابراین رژیم جنایت‌کار صهیونیستی باید منتظر پاسخ سخت محور مقاومت به این جنایت باشد.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار