پیکر مطهر سرگرد ارتشی تازه تفحص شده فردا در اصفهان تشییع می‌شود

پیکر مطهر سرگرد ارتشی «حسین سامی مقام»، از شهدای تازه تفحص شده، فردا (جمعه) پس از اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه اصفهان از مصلی نماز جمعه به سمت چهار راه فرایبورگ تشییع می‌شود.
کد خبر: ۶۸۲۰۴۷
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۷ - 01August 2024

پیکر مطهر سرگرد ارتشی تازه تفحص شده فردا در اصفهان تشییع می‌شودبه گزارش دفاع‌پرس از اصفهان، مراسم تشییع پیکر مطهر سرگرد ارتشی «حسین سامی مقام»، از شهدای تازه تفحص شده، فردا جمعه ۱۲ مرداد پس از اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه اصفهان از مصلی نماز جمعه به سمت چهار راه فرایبورگ برگزار می‌شود.

همچنین مراسمی صبح شنبه ۱۳ مرداد با حضور نیروهای مسلح استان اصفهان (ارتش، سپاه و فراجا) در میدان صبحگاه مرکز توپ‌خانه شهید صیاد شیرازی برگزار خواهد شد.

مراسم استقبال ازپیکر پاک شهید در محل تولد او نیز روز شنبه سیزدهم مردادماه ساعت ۱۷:۳۰ از محل پلیس راه(سه راهی مهرگرد) آغاز می‌شود.

همچنین پیکر این شهید روز یکشنبه ۱۴ مرداد از ساعت ۷:۳۰ از مقابل بنیادشهید سمیرم به سمت گلزار مطهر شهدای این شهر تشییع و خاکسپاری خواهد شد.

«شهید حسین سامی مقام» یکی از اسطوره های مبارزه با دشمنان ایران اسلامی است که پیکر مطهرش بعد از ۴۴ سال تفحص و از روی کارت شناسایی جای مانده، شناسایی شد. 

شهید سامی مقام، اول فروردین سال ۵۹ در جریان نجات فرمانده دیگر ارتش اسلام در غرب کشور، به نام شهید نصرت زاد تلاش کرد که او را از بند رها کند .

این شهید والامقام و تعدادی از همرزمانش به دام دشمن می افتند و اسیر می شوند و ۱۴ مرداد ۵۹ و یک ماه و نیم قبل از آغاز جنگ تحمیلی به شهادت می رسد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار