فرمانده تیپ ۴۸ فتح کهگیلویه و بویراحمد:

تیپ ۴۸ فتح استان در تمام اجلاسیه‌ها و یادواره‌های شهدا حضور فعال دارد

سردار «حکمتیان راز» گفت: در راستای برگزاری دومین کنگره ملی شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد تیپ ۴۸ فتح استان در همه اجلاسیه‌ها و یادواره‌های شهدا حضور فعالی داشته است.
کد خبر: ۶۸۲۰۵۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۵ - 01August 2024
به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از استان کهگیلویه و بویراحمد، سرتیپ دوم پاسدار «حسن حکمتیان راز» فرمانده تیپ ۴۸ فتح استان کهگیلویه و بویراحمد امروز (پنجشنبه) در نشست با خبرنگاران، اظهار داشت: تیپ ۴۸ فتح در تمامی بحران‌ها اعم از سیل، زلزله، ویروس کرونا، سازندگی، آتش سوزی، جهاد علمی، جهادفرهنگی و ... حضوری فعال داشته و به صورت شبانه روزی پای نظام و انقلاب ایستاده است. 
 
سردار حسن حکمتیان راز افزود: این تیپ فدایی مردم است و افتخار مرزبانی و مرزداری در جنوب غرب جنوب شرق و شمال غرب را دارد و در این مسیر شهدای والامقامی را تقدیم نظام کرده است.
 
فرمانده تیپ ۴۸فتح استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه یک هزارو ۵۲۱ شهید استان متعلق به تیپ ۴۸فتح است، عنوان کرد: در راستای برگزاری دومین کنگره ملی شهدای استان بخشی از برنامه‌ها به این تیپ واگذار شده و باید در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به صورت ویژه ادای دین کنیم.
 
وی ادامه داد: در راستای برگزاری دومین کنگره ملی شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد این تیپ در همه اجلاسیه‌ها و یادواره‌های شهدا پای ثابت بوده و تاکنون یادواره‌های گردان حضرت رسول، امام علی، امام حسین، حضرت زهرا و امروز گردان امام حسن مجتبی (ع) در شهرستان‌های استان برگزار شده است.
 
تیپ ۴۸ فتح استان در تمام اجلاسیه‌ها و یادواره‌های شهدا حضور فعال دارد
 
این مسئول بیان کرد: در تمامی اجلاسیه‌ها و یادواره‌ها این تیپ استقرار یافت و اقدام به برپایی نمایشگاه کرد و از تجهیزات نظامی استفاده و با برقراری ایستگاه‌های سلامت به مردم خدمات ارائه می‌شد.
 
سردار حکمتیان راز به دانشنامه دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: بخش از دانشنامه متعلق به تیپ ۴۸ فتح است که در دو بخش نظامی و جغرافیایی انجام شده و قبل از کنگره اصلی رونمایی می‌شود.
 
سرهنگ پاسدار «وحید مثنوی» مسئول کنگره شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با بیان اینکه در راستای برگزاری دومین کنگره ملی شهدای استان بیش از ۳۵ هزار عنوان برنامه پیش بینی شده است، گفت: بخشی زیادی از این برنامه‌ها همایشی، تجمعی، فرهنگی و هنری و فضای مجازی برگزار شد.
 
سرهنگ مثنوی افزود: تاکنون ۲٠ اجلاسیه تخصصی، ۲۱ یادواره ویژه و بیش از ۴ هزار و ۵٠٠ یادواره در محلات، مساجد و مناطق در قالب رویکرد همایشی و تجمعی برگزار شد.
 
مسئول کنگره شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: دومین کنگره ملی ۲ هزار شهید استان با حضور مهمانان کشوری ۱۷ و ۱۸ شهریور برگزار خواهد شد.
 
سرهنگ مثنوی گفت: با توجه به اینکه برگزاری باشکوه کنگره شهدا دغدغه عموم مردم این استان بوده تاکنون پویش‌های خوبی در فضای مجازی در قالب دومین کنگره برای ترویج فرهنگ شهادت در بین مردم راه اندازی شده است.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار