وزیر آموزش و پرورش:

اقتدار جبهه مقاومت با شهادت «هنیه» تقویت شد

صحرایی گفت: ترور شهید اسماعیل هنیه بار دیگر نشان داد، با شهادت بزرگانی مانند سردار سلیمانی و اسماعیل هنیه، جبهه مقاومت قوی‌تر شده است.
کد خبر: ۶۸۲۰۷۴
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۳ - 01August 2024

اقتدار جبهه مقاومت با شهادت «هنیه» تقویت شدبه گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، «رضامراد صحرایی» وزیر آموزش و پرورش در آیین آغاز پنجمین اجلاس سراسری نماز دانش‌آموزان کشور که امروز در بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، اظهار داشت: با کمال تاسف در فرآیند کوچک‌سازی و چابک‌سازی ناموفق عمل کرده‌ایم و بخش‌هایی را با این نیت ضعیف کرده‌ایم که از آن جمله می‌توان به ساختار انجمن اولیا و مربیان اشاره کرد.

وی با بیان اینکه اکنون نقش انجمن اولیا و مربیان در مدارس بسیار ضعیف شده است، افزود: این امر ناشی از برداشت اشتباه از چابک‌سازی است و خوشبختانه در این دوره کار را شروع کردیم و اساسنامه جدید انجمن تهیه و تدوین شده است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: مدرسه شریک خانواده است و برای این منظور باید سازو کاری باشد تا والدین نسبت به آینده فرزندان‌ خود دغدغه ذهنی داشته باشند.

صحرایی تاکید کرد: باید خانواده‌ دانش‌آموزان به این نتیجه برسند که تربیت و پرورش از آموزش مهم‌تر است و پیشی گرفتن تربیت و آموزش از خانواده شروع می‌شود، بنابراین والدین باید برای فرزندان‌ خود وقت بگذارند.

وی با بیان اینکه حضور مادران و دختران در کنار هم در اردوهای یک روزه آموزش و پرورش نویدبخش تحول بزرگی در آموزش و پرورش است، تصریح کرد: تقویت رابطه میان والدین و فرزندان از ضرورت‌های زندگی است.

کار فرهنگی باید دارای اصالت باشد

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تلاش ما در انجام کار فرهنگی در راستای تربیت و پرورش دانش‌آموزان است، گفت: کار فرهنگی باید دارای اصالت باشد تا شاهد اثرگذاری آن باشیم.

به گفته صحرایی، خدمت فرهنگی باید به کار فرهنگی متصل شود تا شاهد تاثیر مثبت آن در دانش‌آموزان بود.

وی گفت: اهمیت کار فرهنگی را بیش از پیش باید در آموزش و پرورش نشان داد و در عین حال کار فرهنگی معطل عمل هم هست و باید در عرصه عمل کارایی خود را نشان دهد.

وزیر آموزش و‌پرورش با اشاره به ضرورت وجود نمازخانه در مدارس خاطرنشان کرد: موضوع نماز و اقامه آن وابستگی مطلق به وجود موکب یا نمازخانه ندارد، بلکه وابسته به اصل اصلاح شدن پیش فرض‌ها است، به این معنا که باید اقامه نماز در اعتقادات و باورها قوی شود.

صحرایی با بیان اینکه امروز با نسلی مواجه هستیم که دنیای متفاوتی دارند، ابراز داشت: اما باید بدانیم این نسل هم دارای فطرت بوده و اقامه نماز که پاسخگویی به یک نیاز فطری است باید ترویج و آموزش داده شود.

وی با بیان اینکه لازم است معاونت پرورشی برای توجه دانش‌آموزان به نماز، بر روی اقامه نماز مدیران کار کند، تصریح کرد: آیین‌نامه اجرایی مدارس اختیارات فوق‌العاده به مدیران داده که می‌توانند در این زمینه تصمیم‌گیری کنند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به شهادت رییس دفتر سیاسی حماس گفت: ترور شهید اسماعیل هنیه بار دیگر نشان داد، با شهادت بزرگانی مانند سردار سلیمانی و اسماعیل هنیه، جبهه مقاومت قوی‌تر شده است.

صحرایی تاکید کرد: واقعیت این است که اسرائیل به نقطه نابودی و زوال رسیده است و جبهه مقاومت امروز به مسئله اول جهان تبدیل شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار