مجلس پاکستان در محکومیت ترور شهید هنیه قطعنامه تصویب کرد

نمایندگان مجلس پاکستان امروز همزمان با اعلام رسمی عزای عمومی در این کشور به مناسبت شهادت اسماعیل هنیه رئیس جنبش حماس به اتفاق آرا قطعنامه‌ای در محکومیت اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی و برای همبستگی با ملت فلسطین تصویب کردند.
کد خبر: ۶۸۲۱۲۳
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۳ - 02August 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از تلویزیون ملی پاکستان، نشست ویژه مجلس این کشور با حضور «شهباز شریف» نخست وزیر پاکستان، نمایندگان جناح حاکم و اپوزیسیون در اسلام‌آباد برگزار شد.

مجلس پاکستان در محکومیت ترور شهید هنیه قطعنامه تصویب کرد

شریف طی سخنانی ترور رئیس جنبش حماس را به شدت محکوم کرد و اظهار داشت: سکوت در برابر این اقدام تروریستی هرگز به نتیجه‌ای نخواهد رسید.

نمایندگان مجلس پاکستان در این قطعنامه ضمن محکومیت ترور شهید مجاهد اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس در تهران، ضمن ابراز تسلیت به خانواده شهدا و همبستگی با ملت مظلوم فلسطین تاکید کردند که اقدامات تروریستی فرا سرزمینی به ضرر صلح جهانی و توطئه‌ای برای تخریب تلاش‌های صلح در منطقه است.

آنان با ادای احترام به شهید هنیه خواستار اقدام فوری جامعه جهانی برای مقابله با تهاجم و تجاوزات رژیم اشغالگر اسرائیل و برقراری فوری آتش بس در غزه شدند.

نمایندگان منتخب مردم پاکستان از سازمان ملل و شورای امنیت آن مطالبه کردند که رژیم صهیونیستی را به دلیل جنایات ضد بشری علیه فلسطین پاسخگو کرده و هرچه سریعتر فلسطین را به عنوان عضو کامل سازمان ملل به رسمیت بشناسند.

آنان با اتفاق نظر اعلام کردند که ارسال کمک‌های بشردوستانه پاکستان برای مردم فلسطین ادامه خواهد داشت و همچنین آماده پذیرش آسیب دیدگان در غزه برای درمان آنان در پاکستان هستند. دولت پاکستان بر تعهد خود برای استقبال از دانشجویان فلسطینی جهت تکمیل دوره تحصیل خود در دانشکده‌های پزشکی پاکستان تاکید کرد.

در پایان نشست علنی مجلس پاکستان، نماز غیابی برای شهید اسماعیل هنیه با حضور نخست وزیر، رئیس مجلس، رهبران پارلمانی و نمایندگان مجلس این کشور اقامه شد.

روز گذشته نشست مشترک نمایندگان پارلمانی احزاب ائتلافی دولت پاکستان با دستور کار بررسی وضعیت فلسطین و محکومیت جنایات اسرائیل در اسلام‌آباد به ریاست محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان برگزار شد.

نخست وزیر پاکستان با اشاره به عملیات تروریستی علیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در تهران، خاطرنشان کرد: ترور «اسماعیل هنیه» با پایمالی همه قوانین بین‌المللی صورت گرفت و سکوت جهان در قبال این اقدام تروریستی تاسف برانگیز است.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار