یادداشت/ کوروش عبدی

مردم فلسطین و غزه به ایده و تفکر مقاومت باور دارند

دولت تروریستی صهیونیسم قلمرو و حرز را نمی‌شناسد فقط به دنبال ترور کور و سرپوشی بر شکست از مردم غزه و حماس است. ۹ ماه خود را به آب و آتش می‌زند را تا از باتلاق غزه نجات یابد، اما هر روز غوطه ورتر می‌شود ومی خواهد با ترور رهبران آتش خشم مقاومت را خاموش نماید، اما نمی‌داند و یا نمی‌خواهد بداند که مقاومت را با ترور سران نمی‌تواند ترور کند، زیرا این ایده و تفکر مقاومت است که مردم فلسطین و غزه به آن باور دارند؛ چرا که دفاع و مقاومت اگرجه هزینه دارد، اما نتیجه بخش و امیدآفرین خواهد بود.
کد خبر: ۶۸۲۱۴۴
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۲ - 02August 2024
مردم فلسطین و غزه به ایده و تفکر مقاومت باور دارندبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، «کوروش عبدی» نویسنده و پژوهشگر دفاع مقدس؛ خبر ناگهانی در بامداد چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ پیچید. به وقت حاج قاسم اوایل بامداد. اما این بار در ایران؛ حاجی را در بغداد زدند و دکتر را در تهران. دولت تروریستی صهیونیسم قلمرو و حرز را نمی‌شناسد فقط به دنبال ترور کور و سرپوشی بر شکست از مردم غزه و حماس است. ۹ ماه خود را به آب و آتش می‌زند را تا از باتلاق غزه نجات یابد، اما هر روز غوطه ورتر می‌شود ومی خواهد با ترور رهبران آتش خشم مقاومت را خاموش نماید، اما نمی‌داند و یا نمی‌خواهد بداند که مقاومت را با ترور سران نمی‌تواند ترور کند، زیرا این ایده و تفکر مقاومت است که مردم فلسطین و غزه به آن باور دارند؛ چرا که دفاع و مقاومت اگرجه هزینه دارد، اما نتیجه بخش و امیدآفرین خواهد بود.  آنجا که  در قرآن کریم فرمود:      
 
  فَاسْتَقِمْ کَمَا أُمِرْتَ وَمَنْ تَابَ مَعَکَ وَلَا تَطْغَوْا ۚ إِنَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ بَصِیرٌاستقم کما امرت آیه ۱۱۲ - سوره هود
 
پس تو چنان که مأمورى استقامت و پایدارى کن و کسى که با همراهى تو به خدا رجوع کند نیز پایدار باشد، و (هیچ از حدود الهى) تجاوز نکنید که خدا به هر چه شما مى‌کنید بصیر و داناست..
 
اما مروری بر زندگینامه دکتر هنیه توشه راه و بدرقه حامیان مقاومت خواهد بود که در این نوشتار به آن می‌پردازیم:                                                                        
 
اسماعیل عبدالسلام احمد هنیه در تاریخ ۲۹ ژانویه ۱۹۶۲ در غزه بدنیا آمد. درمورد خانواده او اخبار متعددی منتشرشده است که در ادامه بطور مختصر به آنها خواهیم پرداخت.                                       
سال‌ها پیش هنیه با امل هنیه ازدواج کردند که حاصل این ازدواج ۱۳ فرزند بود. در دوران اوج جنگ غزه شایعه‌ای مبنی بر ازدواج اسماعیل هنیه با دختری جوان در قطر منتشر شد و شایعاتی همچون هفتمین ازدواج اسماعیل هنیه و تعداد همسران هنیه دست بدست شد که بدلیل ساختگی بودن این اخبار، همگی رد شدند.     
                                                          
هنیه رهبر تازه به شهادت رسیده حماس ۱۳ فرزند داشت که ۳ تن از آنها طی حملات صورت گرفته رژیم صهیونیستی در غزه به شهادت رسیدند.
 
در سال ۲۰۰۹، این خانواده در اردوگاه پناهندگان الشطی در شمال نوار غزه زندگی می‌کردند. در سال ۲۰۱۰، این زوج به محله ریملا در شهر غزه نقل مکان کردند. وی در سال ۲۰۲۰ پس از بازدید از برخی کشور‌های دیگر تصمیم گرفت به طور دائم در دوحه قطر اقامت کند و خانواده او در سال ۲۰۲۱ در آنجا به او پیوستند.             
 
شهادت اعضای خانواده و اقوام اسماعیل هنیه
 
در ۱۷ اکتبر ۲۰۲۳، در جریان جنگ اسرائیل و حماس، در حمله هوایی نیرو‌های اسرائیلی در محله شیخ رضوان در شهر غزه، ۱۴ فلسطینی کشته شدند، برادر و برادرزاده هنیه در میان قربانیان بودند و چند تن دیگر از اعضای خانواده نیز مجروح شدند.
 
در نوامبر همان سال، یک نوهٔ هنیه در یک حمله هوایی دیگر کشته شد. در اواخر همان ماه، نوه بزرگ هنیه نیز در یک حمله اسرائیل جان خود را از دست داد. سه پسر و سه نوه دیگر هنیه نیز در حمله هوایی اسرائیل در نوار غزه در ۱۰ آوریل ۲۰۲۴ کشته شدند.
 
تحصیلات و سوابق اسماعیل هنیه رهبر حماس
 
هنیه رهبر حماس تحصیلات خود را در دانشگاه اسلامی غزه ادامه داد و در سال ۱۹۸۷ موفق به کسب مدرک لیسانس در رشته ادبیات عربی شد و در سال ۱۹۹۷، به عنوان رئیس دفتر حماس منصوب شد
 
در انتخابات فلسطین در سال ۲۰۰۶ پیروز شد و به عنوان دهمین نخست‌وزیر فلسطین منصوب شد با این حال، در تاریخ ۱۴ ژوئن ۲۰۰۷، محمود عباس او را در اوج درگیری‌های بین فتح و حماس از سمتش برکنار کرد هنیه این تصمیم را نپذیرفت و به عنوان نخست‌وزیر در منطقه نوار غزه فعالیت خود را ادامه داد.
 
در ماه سپتامبر ۲۰۱۶، گزارش‌هایی منتشر شدند که نشان می‌دادند او جایگزین خالد مشعل به عنوان رئیس دفتر سیاسی حماس خواهد شد و در تاریخ ۶ مه ۲۰۱۷ به این سمت منتخب شد.
 
شهادت اسماعیل هنیه در تهران
 
صبح امروز اسماعیل هنیه به شهادت رسید؛ در تاریخ ۳۰ ژوئیه ۲۰۲۴ اسماعیل هنیه در تهران ترور شد. ایشان که برای حضور در مراسم تحلیف مسعود پزشکیان رئیس جمهور ایران به تهران سفر کرده بود، بامداد چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ در اقدامی تروریستی به همراه یکی از همراهانش به شهادت رسید.
 
 امید است به رسم میزبانی خونخواه مهمان عزیز خویش باشیم و درسی فراموش نشدنی به اسرائیل تروریست بدهیم.    
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار