نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان:

اقدام صهیونیست‌ها باعث انسجام و تقویت روحیه مقاومت و پایداری جبهه مقاومت شده است

حجت‌الاسلام والمسلمین «مطیعی» گفت: اقدام صهیونیست‌ها باعث انسجام و تقویت روحیه مقاومت و پایداری جبهه مقاومت شد و وقوع آن در ایران، نشانه امت‌سازی واحد و بشارت‌دهنده بیشتر شدن وحدت امت اسلام و زمینه‌ساز ظهور منجی عالم بشریت است.
کد خبر: ۶۸۲۱۵۸
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۵ - 02August 2024

به گزارش دفاع‌پرس از سمنان،حجت‌الاسلام والمسلمین «مرتضی مطیعی» نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان در خطبه‌های نماز جمعه سمنان در مصلای امام علی(ع) این شهر اظهار داشت: در چند روز گذشته شاهد حادثه غمناک ترور «اسماعیل هنیه» رییس دفتر سیاسی جنبش حماس به عنوان میهمان کشورمان و همچنین «فواد شکر» از فرماندهان حزب‌الله در لبنان بودیم که توسط رژیم پلید صهیونیستی به شهادت رسیدند.

خطیب جمعه سمنان با بیان اینکه ترور شهید «اسماعیل هنیه» از چند جنبه قابل بررسی است، افزود: یک جنبه، شخص شهید هنیه و جنبه دیگر از ناحیه ایران به عنوان میزبان این شهید والامقام است که برای شرکت در آیین تحلیف رییس‌جمهور آمده بود و مردم کشورمان با حضور گسترده و تشییع فاخر، اندوه زیاد خودشان را نشان دادند.

وی تصریح کرد: مردم ایران خونخواهی و انتقام این شهید و مجازات سخت رژیم صهیونیستی با توجه به نقض آشکار اصول و قوانین بین‌المللی را وظیفه خود می‌دانند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی ادامه داد: جنبه سوم شهادت «اسماعیل هنیه» از ناحیه جبهه مقاومت به عنوان یکی از عناصر موثر در این جبهه است؛ اقدام صهیونیست‌ها باعث انسجام و تقویت روحیه مقاومت و پایداری جبهه مقاومت و وقوع آن در ایران نشانه امت‌سازی واحد و بشارت‌دهنده بیشتر شدن وحدت امت اسلام و زمینه‌ساز ظهور منجی عالم بشریت است.

وی اضافه کرد: جنبه چهارم از ناحیه باند تروریستی و عامل فتنه در هر نقطه از جهان است؛ وقتی سلاح از طریق آمریکا تامین و نتانیاهو چند روز پیش از حادثه در کنگره آمریکا حاضر می‌شود، نه تنها او، بلکه رژیم‌صهیونیستی و آمریکایی‌ها نیز باید پاسخگوی این ترور باشند.

به گفته وی، نتانیاهو بدون اجازه آمریکا آب نمی‌خورد و ساده‌لوحی است اگر ترور شهید هنیه یک حادثه تروریستی و گذرا قلمداد شود، مجرم را به جای حاکم جا زد و شریک جرم را به عنوان حَکَم درنظر بگیریم.

خطیب جمعه سمنان با اشاره به سابقه جنایت‌های آمریکا یادآور شد: ۱۵ مرداد سالروز بمباران اتمی آمریکا در هیروشیما ژاپن است که بیش از ۱۶۰ هزار نفر کشته شدند.

وی با اشاره به آیات قرآن کریم و روایت‌ها تاکید کرد: روز انتقام گرفتن مظلوم از ظالم بسیار سخت‌تر از روز وقوع ظلم است و امیدواریم با منطق و تدابیر رهبر معظم انقلاب به جنایت صهیونیست‌ها پاسخ مناسبی داده شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی در بخش دیگری با گرامیداشت ۱۷ مرداد سالروز شهادت محمود صارمی  و تبریک روز خبرنگار گفت: خبرنگاران که در دریا، خشکی و آسمان به موضوع مهم اطلاع‌رسانی می‌پردازند و مطالبه‌های مردمی را هم پیگیری می‌کنند شایسته قدردانی هستند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان مواضع مسعود پزشکیان در آیین‌ها تنفیذ و هم تحلیف رییس‌جمهور را عالی دانست و اضافه کرد: با اندوه شهادت اسماعیل هنیه که در آخرین روز از سه روز عزای عمومی به این مناسبت قرار داریم انتخاب اعضای کابینه دولت چهاردهم اقدام مهمی است ‌که امیدواریم هر چه زودتر نیروهای کارآمد، سخت‌کوش و دست‌پاک با همراهی مجلس شورای اسلامی انتخاب و معرفی شوند و فعالیت‌های دولت از سر گرفته شود.

وی با اشاره به در پیش بودن ۱۸ مرداد روز بزرگداشت شهدای مدافع حرم تصریح کرد: این شهیدان باعث عزت نظام اسلامی هستند و توانستند داعش را به طور کلی از صحنه روزگار حذف کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها