امام جمعه شاهرود:

آمریکا، اروپا و رژیم اشغالگر نمی‌توانند در حمایت مردم ایران از فلسطین خللی ایجاد کنند

حجت‌الاسلام «امینی» گفت: آمریکا، اروپا و رژیم اشغالگر نمی‌توانند در حمایت مردم ایران از فلسطین خللی ایجاد کنند، مطابق قوانین بین‌المللی، عرف و اخلاق ما تقاص خون این میهمان را خواهیم گرفت.
کد خبر: ۶۸۲۱۶۲
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۶ - 02August 2024

به گزارش دفاع‌پرس از سمنان، حجت‌الاسلام «عباس امینی» امام جمعه شاهرود در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در حسینیه اعظم مدرسه قلعه شاهرود اظهار داشت: شهادت «اسماعیل هنیه» رییس دفتر سیاسی حماس در تهران برای فردی که ۸۰ عضو خانواده و دوستانش در غزه شهید شدند امری دست یافتنی بود.

وی با اشاره به اینکه دشمن صهیونیستی از این جنایت‌ها بهره‌ای نخواهد برد، ابراز کرد: جبهه مقاومت پس از این جنایت نه تنها تضعیف نمی‌شود، بلکه با اتحاد و همدلی، این رژیم کودک‌کش را به‌زودی از صحنه روزگار محو خواهد کرد.

حجت الاسلام امینی ادامه داد: شهادت این بزرگمرد در ایران موجب نمی‌شود ملت و نظام اسلامی از حمایت مردم فلسطین دست بردارند، چرا که ما با تربیت انقلابی امام راحل رشد کردیم و ایشان مساله اول جهان اسلام را فلسطین و قدس می‌دانستند.

وی با اشاره به اینکه آمریکا، اروپا و رژیم اشغالگر نمی‌توانند در حمایت مردم ایران از فلسطین خللی ایجاد کنند، اظهار کرد: مطابق قوانین بین‌المللی، عرف و اخلاق ما تقاص خون این میهمان را خواهیم گرفت.

خطیب جمعه شاهرود توصیه اروپایی‌ها و آمریکا مبنی بر خویشتن‌داری ایران در پاسخ به این جنایت را گزافه خواند و گفت: ملت ایران و نظام اسلامی در وقت و جای خود با تدبیر جواب این حماقت، بی‌تدبیری و خوی تجاوزگری رژیم اشغالگر را خواهد داد؛ آنها منتظر باشند.

حجت‌الاسلام امینی تصریح کرد: برخی حاکمان عربی منطقه که دلبسته آمریکا و غرب هستند، نمی‌توانند ملت فلسطین را از این مشکلات رهایی دهند؛ مسلمانان منطقه با اتحاد و همدلی باید زمینه نابودی هر چه سریع‌تر این رژیم کودک‌کش را فراهم کنند.

وی با اشاره به اعتقاد مسلمانان مبنی بر اینکه خون مظلوم بر زمین نمی‌ماند افزود: خون شهیدان سلیمانی، هنیه، زنان و کودکان غزه بر اساس سنت اللهی گریبان این رژیم سفاک را خواهد گرفت و این امر به زودی محقق می‌شود.

امام جمعه شاهرود به آیین تنفیذ و تحلیف مسعود پزشکیان رییس جمهور ایران اسلامی طی چند روز گذشته اشاره کرد و گفت: همه مردم از دولت جدید توقع دارند با اطاعت از رهبری و توجه به منابع داخلی و اصول عزت، حکمت و مصلحت به چالش‌های اقتصادی رسیدگی و تولید ناخالص و اعتبار بخشی به پول داخلی ارزش و جایگاه درستی پیدا کند.

وی با اشاره به درپیش بودن ماه صفر اظهار کرد: حادثه کربلا ۲ جنبه شهادت و جهاد و همچنین اسارت آل الله داشت؛ الهام بخشی این حادثه، تاریخ و تمدن‌سازی سهم شهادت و بخش دیگر سهم اسارت بود.

حجت الاسلام امینی با بیان اینکه در جنگ روایت‌ها و اراده‌ها اسرای کربلا پیروز شدند، ابراز کرد: قیام‌های بعد از عاشورا از جمله توابین به برکت این روشنگری و روایت اول‌ها شکل گرفت.

وی ادامه داد: دشمن از شهادت و اسارت آل‌الله نتوانست بهره‌ای ببرد و بهترین سود را امام سجاد (ع) و حضرت زینب(س) بردند و موجب بیداری اسلامی و انقلابی مردم شدند.

خطیب جمعه شاهرود در بخشی دیگر از سخنان خود به ۱۷ مرداد روز خبرنگار و شهادت محمود صارمی  اشاره کرد و گفت: خبرنگاری برای هر جامعه‌ای لازم و ضروری است اما اخلاق رسانه باید همواره در آن رعایت شود.

وی همچنین به مناسبت‌های ۱۴ مرداد روز صدور مشروطیت، ۱۵ مرداد سالروز بمباران اتمی شهرهای هیروشیما و ناکازاکی ژاپن توسط آمریکا و ۱۸ مرداد روز مدافعان حرم اشاره کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار