امام جمعه شیراز:

پاسخ کوبنده نتیجه بی احترامی به ایران است

آیت‌الله «دژکام» با اشاره به ترور شهید اسماعیل هنیه، گفت: این بی‌ادبی بزرگی بود که مهمان ما را در کشورمان ترور کردند. وقتی در سرزمین‌مان، مهمان را ناجوانمردانه به شهادت رساندند، وظیفه اخلاقی به دوش ما گذاشته شد و باید از آبروی جهانی خود دفاع کنیم و به دشمن بفهمانیم، ایران و ایرانی نمی‌نشیند که بی‌احترامی شود و پاسخ کوبنده به دشمن ندهد.
کد خبر: ۶۸۲۱۹۲
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۶ - 02August 2024
پاسخ کوبنده نتیجه بی احترامی به ایران استبه گزارش دفاع‌پرس از فارس، آیت‌الله «لطف‌الله دژکام» امام جمعه شیراز و نماینده ولی فقیه در استان فارس امروز در خطبه‌های نماز جمعه شیراز، اظهار داشت: جنایت بسیار بزرگ و خلاف مقررات جامعه بشری و بین‌المللی از طرف رژیم صهیونیستی در ترور چهره‌های سیاسی مانند اسماعیل هنیه، فواد شکر و سایر همراهان رخ داد که مایه تاسف است. این رژیم منحوس یک بار ملت ایران را وحشی خطاب کرد اما باید یادآوری کنیم که اگر ما وحشی بودیم، یهودی را از اسارت بابلی‌ها آزاد نمی‌کردیم. 
 
وی با بیان اینکه مردم ایران بزرگ‌منش هستند، گفت: تقابل بین ما و رژیم صهیونیستی، تقابل تمدن و توحش است و این بی‌ادبی بزرگی بود که مهمان ما را در کشورمان ترور کردند. وقتی در سرزمین‌مان، مهمان را ناجوانمردانه به شهادت رساندند، وظیفه اخلاقی به دوش ما گذاشته شد و باید از آبروی جهانی خود دفاع کنیم و به دشمن بفهمانیم، ایران و ایرانی نمی‌نشیند که بی‌احترامی شود و پاسخ کوبنده به دشمن ندهد.
 
آیت الله دژکام ادامه داد: مرد میدان مبارزه و جهاد می‌جنگد و از چیزی ترس ندارد تا وقتی که پیروز شود؛ بنابراین به همه دشمنان ایران و اسلام می‌گوییم مردانی با دل‌های پولادین آمده‌اند تا معنی عدالت، تمدن و انسانیت را یک‌بار دیگر به جهانیان بچشانند.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود درخصوص برنامه هفتم توسعه نیز گفت: برنامه هفتم توسعه باید بیش از ۷۰ درصد عملیاتی شود و باید برای تحقق برنامه هفتم توسعه به‌شکل جهادی عمل شود.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اگر می‌خواهیم متمرکز بر یک برنامه باشیم، در وضعیت فعلی برنامه هفتم توسعه کشور ملاک بسیار خوبی است، افزود: دشمن برای ایران توطئه‌هایی دارد و ما را درگیر یک جنگ ترکیبی کرده است. نظریه‌پردازان غربی در چند دهه اخیر به این نتیجه رسیده‌اند که جنگ با اسلحه همیشه مفید نیست؛ بنابراین به وسیله جنگ ترکیبی از هر ابزاری که می‌توانند استفاده می‌کنند تا ما را سرکوب کنند و عقب نگه دارند.
 
این استاد دانشگاه با بیان اینکه دشمن در جنگ ترکیبی در عرصه سیاسی، نظامی، فرهنگی، شناختی و ... فعالیت می‌کند، گفت: امروز دشمن عرصه جنگ را در ابعاد مختلف گسترده کرده است و باید بر همین اساس دفاع کنیم. رسانه، یکی از ابزار‌های جنگ ترکیبی است که از عامل فرهنگی استفاده و هویت ما را مخدوش می‌کند. 
 
نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه دشمن در جنگ ترکیبی از عامل امنیتی استفاده می‌کند، افزود: دشمن از نفوذ، عامل اقتصادی و تحریم اقتصادی استفاده کرده است تا ایران فلج کند.
 
آیت الله دژکام با تأکید بر اینکه برای مقابله با ابزار‌های جنگ ترکیبی دشمن باید برنامه داشته باشیم، گفت: چیزی که مسلماً به‌عنوان تقابل با جنگ ترکیبی مد نظر بوده، در سر فصل‌های قانون هفتم دیده شده است. بخش سلامت باید ارتقا پیدا کند، بحث فرهنگ عمومی باید مورد توجه قرار گیرد، مسائل امنیتی باید بسیار مد نظر باشد و تمام این مسائل در برنامه هفتم توسعه قرار دارد.
 
وی با بیان اینکه اصلاح نظام اداری باید در دستور کار قرار گیرد، افزود: مسئله تحول در دستگاه قضایی، یکی از موضوعات مهم کشور است که باید متناسب با پیشرفت کشور، مسائل را حل کنند. به‌طور کلی سرفصل‌هایی که در برنامه توسعه هفتم وجود دارد، باید مد نظر قرار گیرد.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها