امام جمعه رشت:

عملکرد اقتصادی دولت در تراز انقلاب اسلامی باشد

آیت‌الله «فلاحتی» گفت: سازمان‌ها و دستگاه‌های اقتصادی باید برای رشد اقتصادی هماهنگ و منسجم عمل کنند و عملکرد اقتصادی باید در تراز انقلاب اسلامی باشد.
کد خبر: ۶۸۲۱۹۵
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۲ - 02August 2024

عملکرد اقتصادی دولت در تراز انقلاب اسلامی باشدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، آیت‌الله «رسول فلاحتی» امام جمعه رشت امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه در مصلی امام خمینی این شهر با تسلیت شهادت مظلومانه اسماعیل هنیه و قدردانی از مردم پیرامون برگزاری باشکوه تشییع پیکر اسماعیل هنیه در تهران، اظهار داشت: مهمان‌نوازی ملت مسلمان ایران در بدرقه مهمان شهیدشان بی‌نظیر بود.

وی با اشاره به فرارسیدن ۱۷ مرداد، روز خبرنگار این روز را به تلاشگران عرصه جهاد تبیین تبریک گفت و تصریح کرد: خبرنگاران رسالت آگاهی‌بخشی به جامعه را به دوش دارند و در این راه سختی‌های زیادی را تحمل می‌کنند.

امام جمعه رشت با اشاره به شهادت خبرنگاران در غزه خاطرنشان کرد: از هفتم اکتبر ۲۰۲۳، تاکنون حدود ۲۰۰ خبرنگار در غزه توسط رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند.

وی با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم به مناسبت سالروز بزرگداشتشان اظهار کرد: شهدای مدافع حرم اغلب از جوانانی بودند که پیروزی انقلاب اسلامی و ۸ سال دفاع مقدس را ندیده بودند، اما دفاع از آرمان‌های انقلاب را در آن سوی مرز‌های وطن عهده‌دار شدند.

آیت‌الله فلاحتی در بخش دیگری از سخنانش به بیانات رهبر معظم انقلاب در مراسم تنفیذ ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: رهبر انقلاب در بیانات مراسم تنفیذ ریاست جمهوری بر توجه و حساسیت روی مسائل مهم فرهنگی اجتماعی تاکید کردند لذا باید تلاش کنیم قبل از آنکه در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی دچار آسیب شویم پیشگیری‌های لازم را به عمل آوریم.

وی با بیان اینکه دشمن در تلاش همه جانبه است که برای کشور دغدغه‌های فرهنگی ایجاد کند؛ افزود: با توجه به این مقوله‌ها اولویت اول کشور توجه به مسائل معیشتی و اقتصادی است که باید مدنظر دولت چهاردهم قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در گیلان خدمات دولت شهید رئیسی را زمینه بسیار مناسبی برای ادامه خدمات دولت جدید عنوان کرد و گفت: خدمات ارائه شده در دولت شهید رئیسی مورد رضایت رهبر انقلاب واقع شده است، زیرا همیشه به نیکی از وی یاد می‌کنند.

وی پیرامون حل مسائل اقتصادی کشور و در اولویت قرار دادن اقتصاد به وزارتخانه‌های صمت، جهاد کشاورزی، اقتصاد و دارایی، نفت و ... توصیه کرد برای حل مشکلات مردم یکپارچه عمل کنند.

آیت‌الله فلاحتی با تاکید بر اینکه ادارات نباید مسئولیت‌ها را به دوش یکدیگر بیندازند؛ تصریح کرد: مسئولان در مورد حل مشکلات مربوط به کالا‌های اساسی مردم، کار‌ها را به یکدیگر نسپارند؛ بلکه با یکدیگر تعامل داشته و مشکلات را تا رسیدن به نتایج مطلوب پیگیری کنند.

وی با بیان اینکه مردمی که همیشه به حضور آگاهانه خود در همه صحنه‌های سیاسی در کنار نظام هستند و می‌دانند که کجای پازل دنیا قرار گرفته‌اند باید مورد قدردانی قرار گیرند گفت: سازمان‌ها و دستگاه‌های اقتصادی باید برای رشد اقتصادی هماهنگ و منسجم عمل کنند و عملکرد اقتصادی باید در تراز انقلاب اسلامی باشد.

وی ارتقا ارزش پول ملی را یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری عنوان کرد و ادامه داد: در این راستا باید تولیدات داخلی را تقویت کرد و با کنترل نرخ تورم و افزایش صادرات و به کارگیری جوانان متخصص کشور را به سمت بهبود اوضاع برد.

 آیت‌الله فلاحتی همچنین در ادامه، اقدامات ناتو در منطقه را راهکاری برای مهار جمهوری اسلامی ایران دانست و بیان کرد: غربی‌ها می‌دانند که قدرت معادله‌سازی خود در منطقه را دیگر ندارند و لذا با حمایت از رژیم صهیونیستی به دنبال تقویت قدرتشان هستند، اما هرگز به این رویای شوم نمی‌رسند.

وی همچنین در پایان به نزدیک شدن به فصل برداشت برنج اشاره کرد و گفت: کشاورزان درباره واردات برنج نگرانی‌هایی دارند و لذا در دولت سیزدهم قرار شد که فعلا واردات برنج صورت نگیرد تا کشاورزان برنج خودشان را در بازار عرضه کنند و آسیب نبینند.

امام جمعه رشت همچنین بر جبران خسارت شالیکاران به دنبال بارندگی شدید تاکید و عنوان کرد: بیمه‌ها در جبران خسارت‌های کشاورزان در بخش‌های برنج و چای و زیتون و... فعال‌تر باشند.

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها