نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

ملت و مردم ایران با صبر، انقلاب را مقاوم‌تر کردند

حجت الاسلام والمسلمین نوری گفت: انقلاب اسلامی بینش و دیدگاه نوینی را در دنیا مطرح و تثبیت کرد. بینشی که کاملاً دینی و الهی است. دفاع از نظام اسلامی، دفاع از تمامیت ارضی، مقاومت در برابر استکبار و به پوچ انگاشتن هیمنه پوچ مکاتب مادی غرب، برگرفته شده از همین بینش است.
کد خبر: ۶۸۲۲۶۳
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۲ - 03August 2024

ملت و مردم ایران با صبر انقلاب را مقاوم‌تر کردند

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان شمالی، حجت الاسلام والمسلمین «رضا نوری» نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی عصر روز (پنجشنبه) در اولین یادواره شهدای غریب در اسارت خراسان شمالی با اشاره به صبر رزمندگان در بند اسارت دشمن بعثی، اظهار داشت: ملت و مردم ایران با صبر انقلاب را مقاوم‌تر کردند.  فرهنگ مقاومت و تبیین صحیح بر اساس بصیرت، آموزه‌ای است که از حضرت زینب کبری (س) و اهل بیت(علیهماالسلام) به ما رسیده است.

وی با گرامی داشت صبر و مقاومت خانواده معزز شهدا و آزادگان، افزود: انقلاب اسلامی بینش و دیدگاه نوینی را در دنیا مطرح و تثبیت کرد. بینشی که کاملاً دینی و الهی است. دفاع از نظام اسلامی، دفاع از تمامیت ارضی، مقاومت در برابر استکبار و به پوچ انگاشتن هیمنه پوچ مکاتب مادی غرب، برگرفته شده از همین بینش است. امروز همه مردم دنیا با مردم ایران هستند و همراه با ملت ایران مرگ بر اسرائیل می‌گویند، حتی انگلیس که بنیانگذار اسرائیل است مردم آن کشور در تظاهرات ضد صهیونیستی نیز مرگ بر اسرائیل می‌گویند و از این رژیم تروریستی نفرت دارند.

حجت الاسلام والمسلمین نوری با اشاره به شهادت مجاهد شهید «اسماعیل هنیه» شهدای مقاومت، گفت: برای آزادی و آزادگی باید مقاومت کرد. این ایستادگی و درهم‌نشکستن هزینه دارد، جانفشانی و ایثار و شهید شدن دارد. این مقاومت و شهادت‌ها مقدمات پیروزی دانست و مردم غزه هم باید برای پیروزی قربانی بدهند و مقاومت نمایند.

در این یادواره سرتیپ دوم پاسدار «رحیم نوعی‌اقدم» معاون اسبق سردار شهید سلیمانی در جبهه مقاومت سوریه، عنوان کرد: نخستین عنصری که اسیر ما را سفیر کرد، خدایی بودن آنان بود. رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس فقط برای رضای خدا و با دستان خالی جانانه می‌جنگیدند و به پیش می‌رفتند. رمز توفیق و عزت امروز ایران اسلامی همین رشادت‌ها و حماسه‌آفرینی‌های رزمندگان در آن دوران تا کنون است.

سردار نوعی‌اقدم در ادامه افزود: آزادگان در هر شرایطی پیام‌های مختلفی داشتند. سختی‌های آزادگان در دوران اسارت و خانواده‌های آنان قابل جبران نیست. آحاد جامعه باید متوجه این موضوع باشند که اگر ایران اسلامی در مواجهه و تقابل با استکبار جهانی مانند دیگر کشورها به زانو درنیامد، همین شهدا، ایثارگران و آزادگان عزیز بود. امام راحل (ره) ایستادگی و مقاومت را در وجود فرزندان خویش که در جبهه‌های نبرد می‌جنگیدند، نهادینه کرد. بعدها همین همرزمان شهدا در اردوگاه‌های بعثیون و رزمندگان جامانده از غافله شهدا در داخل کشور تا امروز به پای نظام اسلامی در همه بحران‌ها و سختی‌ها ایستاده‌اند.

در پایان یادواره شهدای غریب در اسارت خراسان شمالی که با حضور مردم و خانواده‌های شهدا، رزمندگان و آزادگان در دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد برگزار شد از خانواده‌های شهدا تقدیر شد.

 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها