به همت فرهنگسرای انتظار:

برگزاری دوره آموزشی احصاء تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در مشهد

دوره آموزشی آشنایی با تکنیک‌های مصاحبه ویژه تشکل‌های مسجدی توسط فرهنگ‌سرای انتظار برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۸۲۳۱
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۳ - 30January 2016

برگزاری دوره آموزشی احصاء تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در مشهد

به گزارش دفاع پرس از مشهد، سیدسجاد جلینی مدیر فرهنگسرای انتظار در گفتگویی اظهار داشت: دوره آموزشی آشنایی با تکنیکهای مصاحبه ویژه تشکلهای مسجدی، با حضور 100 تشکل و 170 نفر از فعالان فرهنگی مساجد در حال برگزاری است.

وی افزود: این دوره آموزشی در راستای انجام طرح "مجاهدت بزرگ" است. هدف از برگزاری این دوره آموزشی، توانمندسازی تشکلهای مسجدی مردمی درزمینهٔ ثبت خاطرات و تجربیات زندگی است. در این دوره افراد با نحوه مصاحبه با نمازگزاران مسجدی که از دوران انقلاب خاطراتی دارند و همچنین خانواده معظم شهدا آشنا میشوند.

مدیر فرهنگسرای انتظار در ادامه به سرفصلهای آموزشی این دوره اشاره کرد و یادآور شد: در این دوره شرکتکنندگان با تاریخچه مشهد، تاریخ انقلاب اسلامی، جایگاه مشهد در انقلاب و دفاع مقدس، فعالیتهای مردمی مشهد بعد از انقلاب اسلامی آشنا میشوند.

جلینی ادامه داد: شرکتکنندگان در این دوره از وجود اساتیدی همچون وحید جلیلی،غلامرضا جلیلی،سید هاشم موسوی،حسن سلطانی و رضا مصطفوی بهرهمند میشوند.

وی نخستین گام را، بعد از پایان این دوره آموزشی تولید محتوا درزمینهٔ خاطرات انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی دانست و تصریح کرد: خاطرات شفاهی احصاء شده از مردم که مربوط به دوران انقلاب و دفاع مقدس است پس از تدوین بهصورت کتاب در اختیار علاقهمندان قرار میگیرد.

مدیر فرهنگسرای انتظار گفت: در کنار کارگاههای آموزشی جزواتی نیز تهیهشده که در اختیار افراد شرکتکننده قرار میگیرد تا هم پس از پایان دوره، ارتباط با آنها قطع نشود و از طرفی هم با کمک این جزوات تا بتوانند محتوای تولیدشده خود را تدوین کرده و با کمک نویسندگان در قالب یک کتاب به چاپ برسانند.

جلینی در خاتمه تأکید کرد: دانش­آموزان، دانشجویان و علاقهمندان به فعالیت در این حوزه نیز میتوانند با مراجعه به فرهنگسرای انتظار واقع در خیابان آبکوه خیابان مجد- روبروی مجد37 (شماره تماس37290037) ضمن بهرهمندی از آموزشهای کاربردی جهت جمعآوری و ثبت خاطرات از حمایتهای در نظر گرفتهشده نیز بهرهمند شوند.

نظر شما
پربیننده ها